Physiotherapy
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
Vocational School of Medical Services
Programme of Physiotherapy
Course Details
Vocational School of Medical Services
Programme of Physiotherapy
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900005 | Turkish Language II | 2 | Spring | 4 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Course Type | Compulsory |
| Course Cycle | Associate (Short Cycle) (TQF-HE: Level 5 / QF-EHEA: Short Cycle / EQF-LLL: Level 5) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | Lect. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
1. HAFTA KOMPOZİSYONLA İLGİLİ GENEL BİLGİLER
Yazılı ve Sözlü Kompozisyon. Yazılı anlatımda plan nasıl yapılmalı? Konularına göre paragraf çeşitleri. Paragrafta anlatım türleri. Düşünceyi geliştirme yolları.
2. HAFTA YAZILI KOMPOZİSYON TÜRLERİ
A) Resmî Yazılar: Dilekçe, tutanak, rapor, özgeçmiş, gibi resmî yazı türlerinin tanımları, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler.
3. HAFTA YAZILI KOMPOZİSYON TÜRLERİ
B) Fikrî Yazılar: Makale, fıkra, bildiri, eleştiri, deneme gibi fikrî yazı türlerinin tanımı, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler.
4. HAFTA ŞİİR
Türk Şiir Gelenekleri: Klasik şiir, Halk şiiri, Modern şiir geleneği ve özellikleri. İçerik bakımından şiir türleri.
5. HAFTA TİYATRO
Tiyatronun tanımı ve önemi, başlıca tiyatro terimleri. Geleneksel sahne oyunlarımız (Meddah, Ortaoyunu, Karagöz-Hacivat). İçerik bakımından tiyatro çeşitleri (Trajedi, komedi, dram).
6. HAFTA HİKÂYE VE ROMAN
Hikâyenin tanımı ve başlıca özellikleri, kurgu bakımından hikâye türleri. Romanın tanımı ve başlıca özellikleri. Konularına göre roman türleri. Hikâye ve roman arasındaki ayırt edici özellikler.
7. HAFTA DESTAN
Destan türünün tanımı ve genel özellikleri. Doğal destanlar ve oluşum aşamaları, yapay destanlar. İslamiyet'in kabulünden önceki ve sonraki doğal Türk destanları. Türk destanlarında tipler ve motifler.
8. HAFTA ARA SINAV
9. HAFTA MASAL- GEZİ YAZISI-ANI
Masal türünün tanımı, halk masalları ve sanat masalları. Masalların başlıca özellikleri. Gezi yazısının tanımı ve başlıca özellikleri. Bir edebî tür olarak anı ve başlıca özellikleri.
10. HAFTA SÖZLÜ KOMPOZİSYON
Sözlü kompozisyon ve iletişim kavramı. İletişimin unsurları. İletişimin türleri ve engelleri. Türkçeyi doğru ve güzel kullanmak.
11. HAFTA SÖZLÜ KOMPOZİSYON TÜRLERİ
Nutuk, konferans, mülakat, panel, seminer, münazara gibi sözlü kompozisyon türlerinin tanımı ve başlıca özellikleri.
12. HAFTA BİLGİ KAYNAKLARINA ERİŞİM VE KÜTÜPHANE KULLANIMI
Biçim ve niteliklerine göre bilgi kaynakları. Bilgi kaynaklarının araştırılması ve kütüphane kullanımı.
13. HAFTA BİLİMSEL YAZI HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
Kuram, yasa, ilke, sistem, yöntem gibi başlıca bilimsel terimler. Bilimsel yazının tanımı ve bilimsel araştırmanın planı. Bilimsel araştırmada üslup, alıntı yapma ve kaynak gösterme hususunda önemli noktalar.
14. HAFTA EDEBİYAT VE DÜŞÜNCE DÜNYASI
Edebiyatımızda yer alan Tanzimat, Servet-i Fünûn, Fecr-i Atî, Milli Edebiyat gibi başlıca edebî dönemler ve akımlar. Cumhuriyet sonrasında şiir, tiyatro, roman ve hikâye gibi başlıca edebî türlerin seyri.
Yazılı ve Sözlü Kompozisyon. Yazılı anlatımda plan nasıl yapılmalı? Konularına göre paragraf çeşitleri. Paragrafta anlatım türleri. Düşünceyi geliştirme yolları.
2. HAFTA YAZILI KOMPOZİSYON TÜRLERİ
A) Resmî Yazılar: Dilekçe, tutanak, rapor, özgeçmiş, gibi resmî yazı türlerinin tanımları, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler.
3. HAFTA YAZILI KOMPOZİSYON TÜRLERİ
B) Fikrî Yazılar: Makale, fıkra, bildiri, eleştiri, deneme gibi fikrî yazı türlerinin tanımı, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler.
4. HAFTA ŞİİR
Türk Şiir Gelenekleri: Klasik şiir, Halk şiiri, Modern şiir geleneği ve özellikleri. İçerik bakımından şiir türleri.
5. HAFTA TİYATRO
Tiyatronun tanımı ve önemi, başlıca tiyatro terimleri. Geleneksel sahne oyunlarımız (Meddah, Ortaoyunu, Karagöz-Hacivat). İçerik bakımından tiyatro çeşitleri (Trajedi, komedi, dram).
6. HAFTA HİKÂYE VE ROMAN
Hikâyenin tanımı ve başlıca özellikleri, kurgu bakımından hikâye türleri. Romanın tanımı ve başlıca özellikleri. Konularına göre roman türleri. Hikâye ve roman arasındaki ayırt edici özellikler.
7. HAFTA DESTAN
Destan türünün tanımı ve genel özellikleri. Doğal destanlar ve oluşum aşamaları, yapay destanlar. İslamiyet'in kabulünden önceki ve sonraki doğal Türk destanları. Türk destanlarında tipler ve motifler.
8. HAFTA ARA SINAV
9. HAFTA MASAL- GEZİ YAZISI-ANI
Masal türünün tanımı, halk masalları ve sanat masalları. Masalların başlıca özellikleri. Gezi yazısının tanımı ve başlıca özellikleri. Bir edebî tür olarak anı ve başlıca özellikleri.
10. HAFTA SÖZLÜ KOMPOZİSYON
Sözlü kompozisyon ve iletişim kavramı. İletişimin unsurları. İletişimin türleri ve engelleri. Türkçeyi doğru ve güzel kullanmak.
11. HAFTA SÖZLÜ KOMPOZİSYON TÜRLERİ
Nutuk, konferans, mülakat, panel, seminer, münazara gibi sözlü kompozisyon türlerinin tanımı ve başlıca özellikleri.
12. HAFTA BİLGİ KAYNAKLARINA ERİŞİM VE KÜTÜPHANE KULLANIMI
Biçim ve niteliklerine göre bilgi kaynakları. Bilgi kaynaklarının araştırılması ve kütüphane kullanımı.
13. HAFTA BİLİMSEL YAZI HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
Kuram, yasa, ilke, sistem, yöntem gibi başlıca bilimsel terimler. Bilimsel yazının tanımı ve bilimsel araştırmanın planı. Bilimsel araştırmada üslup, alıntı yapma ve kaynak gösterme hususunda önemli noktalar.
14. HAFTA EDEBİYAT VE DÜŞÜNCE DÜNYASI
Edebiyatımızda yer alan Tanzimat, Servet-i Fünûn, Fecr-i Atî, Milli Edebiyat gibi başlıca edebî dönemler ve akımlar. Cumhuriyet sonrasında şiir, tiyatro, roman ve hikâye gibi başlıca edebî türlerin seyri.
Objectives of the Course
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | X |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|
| P4 | Expression disorders that may occur in the written and oral expression forms of the Turkish language detection, elimination and production of correct sentences and meaningful speech texts and scientific research To become competent in the methods | 4 |
Course Learning Outcomes
| Upon the successful completion of this course, students will be able to: | |||
|---|---|---|---|
| No | Learning Outcomes | Outcome Relationship | Measurement Method ** |
| O1 | Ability to explain meaning and expression disorders | P.4.1 | 1 |
| O2 | Ability to distinguish spelling rules, punctuation marks and verbal expression problems | P.4.2 | 1 |
| O3 | Original examples of correct and meaningful topics in the language by eliminating pronunciation and pronunciation problems ability to | P.4.3 | 1 |
| O4 | Being able to classify spelling and punctuation marks in Turkish language | P.4.4 | 1 |
| O5 | Spelling and punctuation in written, oral and argumentative expression types of the Turkish language Ability to categorize signs correctly | P.4.5 | 1 |
| O6 | Scientific research methods (selection of the subject, limitation and evaluation of relevant sources). To gain knowledge about scanning, writing down research results To have an idea about the subject and to choose the right source | P.4.6 | 1 |
| ** Written Exam: 1, Oral Exam: 2, Homework: 3, Lab./Exam: 4, Seminar/Presentation: 5, Term Paper: 6, Application: 7 | |||
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | GENERAL INFORMATION ABOUT COMPOSITION Written and Oral Composition. How to make a plan in written expression? Paragraph types according to their subjects. Types of expression in paragraphs. Ways to develop thought. |
| 2 | TYPES OF WRITTEN COMPOSITION A) Official Writings: Definitions, main characteristics and examples of official writing types such as petition, minutes, report, CV. |
| 3 | TYPES OF WRITTEN COMPOSITION B) Intellectual Writings: Definitions, main characteristics and examples of intellectual writing types such as articles, jokes, declarations, criticisms, essays. |
| 4 | POETRY Turkish Poetry Traditions: Classical poetry, Folk poetry, Modern poetry tradition and characteristics. Types of poetry in terms of content. |
| 5 | THEATRE Definition and importance of theater, main theater terms. Our traditional stage plays (Meddah, Ortaoyunu, Karagöz-Hacivat). Types of theater in terms of content (Tragedy, comedy, drama). |
| 6 | STORY AND NOVEL Definition and main characteristics of the story, types of stories in terms of plot. Definition and main characteristics of the novel. Types of novels according to their subjects. Distinctive features between story and novel. |
| 7 | EPIC Definition and general characteristics of the epic genre. Natural epics and their formation stages, artificial epics. Natural Turkish epics before and after the acceptance of Islam. Types and motifs in Turkish epics. |
| 8 | MIDTERM EXAM / MIDTERM EXAM |
| 9 | FAIRY TALE - TRAVEL WRITING - MEMOIR Definition of the fairy tale genre, folk tales and art tales. Main characteristics of fairy tales. Definition and main characteristics of travel writing. Memoir as a literary genre and its main characteristics. |
| 10 | VERBAL COMPOSITION The concept of verbal composition and communication. Elements of communication. Types and obstacles of communication. Using Turkish correctly and beautifully. |
| 11 | TYPES OF ORAL COMPOSITION Definitions and main characteristics of oral composition types such as speech, conference, interview, panel, seminar, debate. |
| 12 | ACCESS TO INFORMATION RESOURCES AND LIBRARY USE Information sources according to their form and characteristics. Researching information sources and using the library. |
| 13 | TECHNIQUES FOR PREPARING SCIENTIFIC WRITING Main scientific terms such as theory, law, principle, system, method. Definition of scientific writing and plan of scientific research. Important points regarding style, quoting and referencing in scientific research. |
| 14 | WORLD OF LITERATURE AND THOUGHT Main literary periods and movements in our literature such as Tanzimat, Servet-i Fünûn, Fecr-i Atî, National Literature. Course of main literary genres such as poetry, theater, novel and story after the Republic. |
| 15 | FINAL EXAM |
Evaluation Method and Passing Criteria
| In-Term Studies | Quantity | Percentage |
|---|---|---|
| Practice | - | - |
| Course Specific Internship (If Any) | - | - |
| Homework | - | - |
| Presentation | - | - |
| Quiz | - | - |
| Midterms | 1 | 40 (%) |
| Final Exam | 1 | 60 (%) |
| Total | 100 (%) | |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 14 | 2 | 28 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 14 | 1 | 14 |
| Midterms | 1 | 8 | 8 |
| Quiz | 1 | 10 | 10 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 60 | ||
| Total Work Load / 30 | 2 | ||
| Course ECTS Credits: | 2 | ||
Course - Learning Outcomes Matrix
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Learning Outcomes | P4 |
|---|---|---|
| O1 | Ability to explain meaning and expression disorders | 4 |
| O2 | Ability to distinguish spelling rules, punctuation marks and verbal expression problems | 4 |
| O3 | Original examples of correct and meaningful topics in the language by eliminating pronunciation and pronunciation problems ability to | 4 |
| O4 | Being able to classify spelling and punctuation marks in Turkish language | 4 |
| O5 | Spelling and punctuation in written, oral and argumentative expression types of the Turkish language Ability to categorize signs correctly | 4 |
| O6 | Scientific research methods (selection of the subject, limitation and evaluation of relevant sources). To gain knowledge about scanning, writing down research results To have an idea about the subject and to choose the right source | 4 |
