Business Administration
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Programme of Business Administration
Course Details
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Programme of Business Administration
Course Details
Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00930401 | Vocational English I | 2 | Autumn | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Course Type | Compulsory |
Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
Course Language | Turkish |
Methods and Techniques | - |
Mode of Delivery | Face to Face |
Prerequisites | - |
Coordinator | Lect. Hakan ALKAN |
Instructor(s) | Lect. Kadir ÜNALOĞLU |
Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Mesleki İngilizce dersi, öğrencilerin iş ortamında iletişim becerilerini geliştirmek için tasarlanmış kapsamlı bir dizi konuyu kapsar. Temel çalışma alanları arasında iş dünyası kelimeleri ve terminolojisi, çeşitli iş belgelerinin (e-postalar, raporlar, teklifler ve notlar gibi) yapısı ve stili ve etkili iş iletişimi ilkeleri yer almaktadır. Öğrenciler açık ve özlü iş belgeleri yazma, profesyonel sunumlar yapma ve iş görüşmeleri ve toplantılarına katılma pratiği yapacaklardır. Ders ayrıca uluslararası iş iletişiminde kültürel hususları ve dijital iletişim araçlarının kullanımını da ele almaktadır. Etkileşimli alıştırmalar, vaka çalışmaları ve gerçek dünya projeleri aracılığıyla öğrenciler, çeşitli iş durumlarında etkili ve profesyonel iletişim kurma becerilerini geliştireceklerdir.
Objectives of the Course
Mesleki İngilizce dersinin amacı, öğrencileri profesyonel iş ortamlarında başarılı olmak için gereken temel dil becerileri ve iletişim stratejileri ile donatmaktır. Bu ders, öğrencilerin iş bağlamında okuma, yazma, konuşma ve dinleme yeterliliklerini geliştirerek fikirlerini etkili bir şekilde aktarmalarını, müzakere etmelerini ve meslektaşları ve müşterileriyle işbirliği yapmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Pratik uygulamalara ve gerçek dünya senaryolarına odaklanan ders, öğrencileri iş iletişiminin karmaşıklığını güven ve profesyonellikle aşmaya hazırlar.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses | |
Specialization / Field Courses | |
Support Courses | X |
Transferable Skills Courses | |
Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
Relationship Levels | ||||
Lowest | Low | Medium | High | Highest |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|
P1 | 1) To have advanced theoretical and / or practical knowledge and skills related to the basic functions of businesses (management and organisation, accounting and finance, production management and marketing). | 1 |
P2 | 2) Identify, analyse and evaluate the current and potential problems of businesses by thinking critically and develop alternative solutions by using scientific methods. | 1 |
P3 | 3) Organises and implements projects and activities for the social environment in line with regional and economic development goals with a sense of social responsibility. | 1 |
P4 | 4) Act with innovative and creative thinking when establishing a new business and can perform basic activities such as risk taking, finding resources, making market analysis, preparing a business plan for the sustainability of the business. | 1 |
P5 | 5) Can research and analyse information related to the field of business administration and can set operational, tactical and strategic goals according to the results obtained. | 1 |
P6 | 6) With the awareness that the learning process continues throughout life, can follow scientific and technological developments related to businesses and can critically evaluate and apply them for their own organisation. | 1 |
P7 | 7) Can work effectively in interdisciplinary work or multicultural teams, take responsibility, take initiative, transfer information to teammates, work for common goals by cooperating with team members. | 4 |
P8 | 8) To be able to establish effective written and oral communication with colleagues and all internal and external stakeholders of businesses, in the language of learning and at least one foreign language, and to be able to conduct relations. | 5 |
P9 | 9) Applies the activities carried out in the field of business administration in line with the awareness of professional ethics, social responsibility, universal and cultural values | 1 |
P10 | 10) To be able to evaluate the social and legal consequences of the applications related to all the basic functions of businesses. | 1 |
P11 | 11) Can effectively use, report and interpret the information systems needed in the field of business administration. | 1 |
P12 | İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. | 1 |
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to: | |||
---|---|---|---|
No | Learning Outcomes | Outcome Relationship | Measurement Method ** |
O1 | P.7.1 | ||
O2 | P.7.2 | ||
O3 | P.8.1 | ||
O4 | P.8.2 | ||
O5 | P.8.3 | ||
O6 | P.8.4 | ||
** Written Exam: 1, Oral Exam: 2, Homework: 3, Lab./Exam: 4, Seminar/Presentation: 5, Term Paper: 6, Application: 7 |
Weekly Detailed Course Contents
Week | Topics |
---|---|
1 | Course introduction and acquaintance |
2 | Warm-up activity about time - Reading, grammar, speaking and vocabulary activities. |
3 | Warm-up activity on starting and ending a conversation with a foreigner - time-related vocabulary, listening, reading, speaking and functional language exercises. |
4 | Meeting people - warm-up activity about meeting situations - Grammar: Present simple, Present continuous. - Reading, listening, grammar and vocabulary activities. - Vocabulary and reading about making a good first impression. |
5 | Warm-up to review the previous topic - Listening vocabulary and speaking exercises - Refreshments - Functional language and listening-speaking exercises on the topic. |
6 | Scenario: Visitors - Reading, listening and speaking exercises. |
7 | Companies, Jobs - Grammar: Simple past tense - Vocabulary: wages and conditions. Warm-up activity, listening, grammar, vocabulary and reading activities. |
8 | Midterm Exam. |
9 | Companies, Jobs - Grammar: Simple past tense - Vocabulary: wages and conditions. Warm-up activity, listening, grammar, vocabulary and reading activities. |
10 | Warm-up activity and review of the previous week, vocabulary talk about dates and pronunciation exercise. Public speaking: reading, listening, functional language and speaking activities. |
11 | Scenario: the worst company in the world. warm-up, reading, listening, vocabulary and speaking exercises. |
12 | Great ideas Grammar: past simple and past continuous. Warm-up activity, reading, grammar, listening and speaking activities. |
13 | Explaining past trends: identifying graphs: vocabulary, listening reading and functional language exercises. |
14 | Scenario: Is it still popular? - Warm-up activity, vocabulary, reading and speaking exercises. |
Textbook or Material
Resources | At work Pre-intermediate - A. Gunn, D. Cole-Powney, C. Hughes - Ricmond Publising - 2013 |
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies | Quantity | Percentage |
---|---|---|
Attendance | - | - |
Laboratory | - | - |
Practice | - | - |
Field Study | - | - |
Course Specific Internship (If Any) | - | - |
Homework | - | - |
Presentation | - | - |
Projects | - | - |
Seminar | - | - |
Quiz | - | - |
Listening | - | - |
Midterms | 1 | 40 (%) |
Final Exam | 1 | 60 (%) |
Total | 100 (%) |
ECTS / Working Load Table
Quantity | Duration | Total Work Load | |
---|---|---|---|
Course Week Number and Time | 14 | 3 | 42 |
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 14 | 2 | 28 |
Midterms | 1 | 20 | 20 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Homework | 0 | 0 | 0 |
Practice | 0 | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Project | 0 | 0 | 0 |
Workshop | 0 | 0 | 0 |
Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Other | 0 | 0 | 0 |
Total Work Load: | 120 | ||
Total Work Load / 30 | 4 | ||
Course ECTS Credits: | 4 |
Course - Learning Outcomes Matrix
Relationship Levels | ||||
Lowest | Low | Medium | High | Highest |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Learning Outcomes | P7 | P8 |
---|---|---|---|
O1 | Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. | 4 | 1 |
O2 | Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. | 4 | 1 |
O3 | Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. | 1 | 5 |
O4 | E-postalar, raporlar, teklifler ve sunumlar gibi çeşitli iş iletişimi formatlarının yapısını ve tarzını açıklayabilir ve bunların uygun bağlamlarını ve amaçlarını anlayabilir. | 1 | 5 |
O5 | Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. | 1 | 5 |
O6 | Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. | 1 | 5 |