Silah Sanayi Teknikerliği
TYYÇ Program Yeterlilikleri İlişkisi
| Grup Başlık | Grup Alt Başlık | Temel Alan Yeterlilikleri (Mühendislik) | PROGRAM YETERLİLİKLERİ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (5. Düzey (Önlisans Eğitimi)) | ||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| No | Temel Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | No | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | ||
| Bilgi | - | 1 | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların temel mühendislik bilimlerine uygulanması konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir. | 1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||||||||||
| Bilgi | - | 2 | Temel mühendislik bölümleriyle ilgili temel kavramlara sahiptir. | - | - | |||||||||||||||||||||
| Beceriler | - | 1 | Temel mühendislik bakış açısı ile alanında tanımlanan mühendislik problemlerini kavrar ve çözümlerini yapar. | 1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||||||||||||||
| Beceriler | - | 2 | Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||||||||||
| Beceriler | - | 3 | Teknik resim yapar | - | - | |||||||||||||||||||||
| Beceriler | - | 4 | Algoritmik düşünür. | - | - | |||||||||||||||||||||
| Beceriler | - | 5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, toplanan verilerin sunumu ve temel yorumunu yapar. | - | - | |||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. | 1 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 1 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. | 1 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 2 | Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3 | Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. | 3 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||||
| Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 1 | Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 1 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||||||||||||||
