Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04091001 | Uçuş Eğitimi SPL* | 1 | Yaz | 3 | 0+17+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Öğrenciye planör uçuşu eğitimi verilmektedir. Planörle uçuş becerisi kazanması için öğretmen pilot eşliğinde 17 saat uçuş eğitimi almaktadır.
Dersin Amacı
Öğrencinin, Öğrenci pilot lisansına sahip olarak; planörlerle pilot olarak uçabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Uçuş kabiliyetlerini mümkün olan en iyi seviyeye çıkarabilme yetkinliği için yeterli fiili uygulamaya sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, öğrenilen teorik bilgileri gerçek uçuş senaryolarına uygulayabilir, bu bilgileri kullanarak uçuş sırasında kararlar alır ve uygular. | P.3.3 | 7 |
| Ö2 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik bilgilerle analiz edebilir ve bu analizler sonucunda en uygun çözüm yollarını belirleyebilir. | P.3.4 | 7 |
| Ö3 | Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. | P.4.1 | 7 |
| Ö4 | Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. | P.4.3 | 7 |
| Ö5 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. | P.4.4 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | SPL Eğitimi Hafta 1 |
| 2 | SPL Eğitimi Hafta 2 |
| 3 | SPL Eğitimi Hafta 3 |
| 4 | SPL Eğitimi Hafta 4 |
| 5 | SPL Eğitimi Hafta 5 |
| 6 | SPL Eğitimi Hafta 6 |
| 7 | SPL Eğitimi Hafta 7 |
| 8 | SPL Eğitimi Hafta 8 |
| 9 | SPL Eğitimi Hafta 9 |
| 10 | SPL Eğitimi Hafta 10 |
| 11 | SPL Eğitimi Hafta 11 |
| 12 | SPL Eğitimi Hafta 12 |
| 13 | SPL Eğitimi Hafta 13 |
| 14 | SPL Eğitimi Hafta 14 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 100 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 17 | 17 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, öğrenilen teorik bilgileri gerçek uçuş senaryolarına uygulayabilir, bu bilgileri kullanarak uçuş sırasında kararlar alır ve uygular. | 5 | - |
| Ö2 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik bilgilerle analiz edebilir ve bu analizler sonucunda en uygun çözüm yollarını belirleyebilir. | 5 | - |
| Ö3 | Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. | - | 5 |
| Ö4 | Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. | - | 5 |
| Ö5 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. | - | 5 |
