İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04090102 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu (PIC) 2 Yaz 5 0+88+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bir pilot günde 6 saate kadar bu uçuşları yapabilir. 50 saat PIC dolduran öğrenci, IR (Instrument Rating) eğitimine başlayabilir. Bu uçuşların 13 saat 30 dakikası eğitim safhalarında uçulduğundan, 86 saat 30 dakikası daha tamamlanmalıdır.
Dersin Amacı
PIC (Pilot In Command) uçuşu, uçakta sorumlu pilot olarak uçmak demektir. Havayolu pilot adayının bundan sonraki eğitimleri tamamlayabilmesi için toplamda 100 saat PIC olarak uçuş yapması gerekir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Teorik olarak öğrendiği bilgi ve becerileri fiili uçuş kabiliyetinin kazanımı ve gelişiminde etkili bir şekilde kullanabilmek. 5
P4 Uçuş kabiliyetlerini mümkün olan en iyi seviyeye çıkarabilme yetkinliği için yeterli fiili uygulamaya sahip olmak. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. P.3.1 7
Ö2 Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. P.3.2 7
Ö3 Öğrenci, öğrenilen teorik bilgileri gerçek uçuş senaryolarına uygulayabilir, bu bilgileri kullanarak uçuş sırasında kararlar alır ve uygular. P.3.3 7
Ö4 Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik bilgilerle analiz edebilir ve bu analizler sonucunda en uygun çözüm yollarını belirleyebilir. P.3.4 7
Ö5 Öğrenci, çeşitli teorik bilgileri ve uçuş deneyimlerini bütünleştirerek, uçuş kabiliyetini geliştirecek yenilikçi yöntemler geliştirebilir. P.3.5 7
Ö6 Öğrenci, uçuş performansını ve teorik bilgilerin uygulanışını sürekli olarak değerlendirir ve kendini geliştirmek için gereken alanları belirleyip iyileştirmeler yapar. P.3.6 7
Ö7 Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. P.4.1 7
Ö8 Öğrenci, uçuş becerilerini geliştirme sürecini ve bu süreçte karşılaşılabilecek zorlukların üstesinden gelme yöntemlerini anlar. P.4.2 7
Ö9 Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. P.4.3 7
Ö10 Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. P.4.4 7
Ö11 Öğrenci, farklı uçuş senaryolarından edindiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek kendi uçuş stratejilerini geliştirir ve bu stratejileri uygulamada özgün yöntemler oluşturabilir. P.4.5 7
Ö12 Öğrenci, kendi uçuş performansını ve uygulamalı eğitim süreçlerini düzenli olarak değerlendirir, bu süreçlerden elde ettiği geri bildirimlerle kendini ve uçuş kabiliyetlerini sürekli olarak iyileştirir. P.4.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 1
2 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 2
3 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 3
4 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 4
5 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 5
6 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 6
7 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 7
8 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 8
9 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 9
10 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 10
11 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 11
12 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 12
13 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 13
14 Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 14
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Logbook Jeppesen FAR-FCL Pro
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 1 100 (%)
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 88 88
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 8 8
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4
Ö1 Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. 5 -
Ö2 Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. 5 -
Ö3 Öğrenci, öğrenilen teorik bilgileri gerçek uçuş senaryolarına uygulayabilir, bu bilgileri kullanarak uçuş sırasında kararlar alır ve uygular. 5 -
Ö4 Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik bilgilerle analiz edebilir ve bu analizler sonucunda en uygun çözüm yollarını belirleyebilir. 5 -
Ö5 Öğrenci, çeşitli teorik bilgileri ve uçuş deneyimlerini bütünleştirerek, uçuş kabiliyetini geliştirecek yenilikçi yöntemler geliştirebilir. 5 -
Ö6 Öğrenci, uçuş performansını ve teorik bilgilerin uygulanışını sürekli olarak değerlendirir ve kendini geliştirmek için gereken alanları belirleyip iyileştirmeler yapar. 5 -
Ö7 Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. - 5
Ö8 Öğrenci, uçuş becerilerini geliştirme sürecini ve bu süreçte karşılaşılabilecek zorlukların üstesinden gelme yöntemlerini anlar. - 5
Ö9 Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. - 5
Ö10 Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. - 5
Ö11 Öğrenci, farklı uçuş senaryolarından edindiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek kendi uçuş stratejilerini geliştirir ve bu stratejileri uygulamada özgün yöntemler oluşturabilir. - 5
Ö12 Öğrenci, kendi uçuş performansını ve uygulamalı eğitim süreçlerini düzenli olarak değerlendirir, bu süreçlerden elde ettiği geri bildirimlerle kendini ve uçuş kabiliyetlerini sürekli olarak iyileştirir. - 5