Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04090102 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu (PIC) | 2 | Yaz | 5 | 0+88+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bir pilot günde 6 saate kadar bu uçuşları yapabilir. 50 saat PIC dolduran öğrenci, IR (Instrument Rating) eğitimine başlayabilir. Bu uçuşların 13 saat 30 dakikası eğitim safhalarında uçulduğundan, 86 saat 30 dakikası daha tamamlanmalıdır.
Dersin Amacı
PIC (Pilot In Command) uçuşu, uçakta sorumlu pilot olarak uçmak demektir. Havayolu pilot adayının bundan sonraki eğitimleri tamamlayabilmesi için toplamda 100 saat PIC olarak uçuş yapması gerekir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Teorik olarak öğrendiği bilgi ve becerileri fiili uçuş kabiliyetinin kazanımı ve gelişiminde etkili bir şekilde kullanabilmek. | 5 |
| P4 | Uçuş kabiliyetlerini mümkün olan en iyi seviyeye çıkarabilme yetkinliği için yeterli fiili uygulamaya sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. | P.3.1 | 7 |
| Ö2 | Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. | P.3.2 | 7 |
| Ö3 | Öğrenci, öğrenilen teorik bilgileri gerçek uçuş senaryolarına uygulayabilir, bu bilgileri kullanarak uçuş sırasında kararlar alır ve uygular. | P.3.3 | 7 |
| Ö4 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik bilgilerle analiz edebilir ve bu analizler sonucunda en uygun çözüm yollarını belirleyebilir. | P.3.4 | 7 |
| Ö5 | Öğrenci, çeşitli teorik bilgileri ve uçuş deneyimlerini bütünleştirerek, uçuş kabiliyetini geliştirecek yenilikçi yöntemler geliştirebilir. | P.3.5 | 7 |
| Ö6 | Öğrenci, uçuş performansını ve teorik bilgilerin uygulanışını sürekli olarak değerlendirir ve kendini geliştirmek için gereken alanları belirleyip iyileştirmeler yapar. | P.3.6 | 7 |
| Ö7 | Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. | P.4.1 | 7 |
| Ö8 | Öğrenci, uçuş becerilerini geliştirme sürecini ve bu süreçte karşılaşılabilecek zorlukların üstesinden gelme yöntemlerini anlar. | P.4.2 | 7 |
| Ö9 | Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. | P.4.3 | 7 |
| Ö10 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. | P.4.4 | 7 |
| Ö11 | Öğrenci, farklı uçuş senaryolarından edindiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek kendi uçuş stratejilerini geliştirir ve bu stratejileri uygulamada özgün yöntemler oluşturabilir. | P.4.5 | 7 |
| Ö12 | Öğrenci, kendi uçuş performansını ve uygulamalı eğitim süreçlerini düzenli olarak değerlendirir, bu süreçlerden elde ettiği geri bildirimlerle kendini ve uçuş kabiliyetlerini sürekli olarak iyileştirir. | P.4.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 1 |
| 2 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 2 |
| 3 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 3 |
| 4 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 4 |
| 5 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 5 |
| 6 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 6 |
| 7 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 7 |
| 8 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 8 |
| 9 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 9 |
| 10 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 10 |
| 11 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 11 |
| 12 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 12 |
| 13 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 13 |
| 14 | Uçuş Eğitimi Sorumlu Pilot Uçuşu Aşama 14 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Logbook Jeppesen FAR-FCL Pro |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 100 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 88 | 88 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. | 5 | - |
| Ö2 | Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. | 5 | - |
| Ö3 | Öğrenci, öğrenilen teorik bilgileri gerçek uçuş senaryolarına uygulayabilir, bu bilgileri kullanarak uçuş sırasında kararlar alır ve uygular. | 5 | - |
| Ö4 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik bilgilerle analiz edebilir ve bu analizler sonucunda en uygun çözüm yollarını belirleyebilir. | 5 | - |
| Ö5 | Öğrenci, çeşitli teorik bilgileri ve uçuş deneyimlerini bütünleştirerek, uçuş kabiliyetini geliştirecek yenilikçi yöntemler geliştirebilir. | 5 | - |
| Ö6 | Öğrenci, uçuş performansını ve teorik bilgilerin uygulanışını sürekli olarak değerlendirir ve kendini geliştirmek için gereken alanları belirleyip iyileştirmeler yapar. | 5 | - |
| Ö7 | Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. | - | 5 |
| Ö8 | Öğrenci, uçuş becerilerini geliştirme sürecini ve bu süreçte karşılaşılabilecek zorlukların üstesinden gelme yöntemlerini anlar. | - | 5 |
| Ö9 | Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. | - | 5 |
| Ö10 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. | - | 5 |
| Ö11 | Öğrenci, farklı uçuş senaryolarından edindiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek kendi uçuş stratejilerini geliştirir ve bu stratejileri uygulamada özgün yöntemler oluşturabilir. | - | 5 |
| Ö12 | Öğrenci, kendi uçuş performansını ve uygulamalı eğitim süreçlerini düzenli olarak değerlendirir, bu süreçlerden elde ettiği geri bildirimlerle kendini ve uçuş kabiliyetlerini sürekli olarak iyileştirir. | - | 5 |
