Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04081008 | Uçak Kaza Kırım İncelemeleri | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN | A-302 | [email protected] | 7463 |
Dersin İçeriği
1. Seçili havacılık emniyet sistemlerinin iyileştirilmesine katkıda bulunan, geçmişte meydana gelen kazaların tarihsel kayıtları. Yönetim Sistemleri. 12. Arama ve Kurtarma İşlemleri.
Dersin Amacı
Bu kursta, yolcuların korunmasına özel önem verilerek, kaza ortamının derinlemesine bir analizi yapılacaktır. Yaralanma mekanizması ve nedenleri, çarpma sekansının fiziği ve kinematiği gibi analiz edilecektir. Dersin amacı, öğrenciye bir kazanın etkilerini en aza indirmek için neler yapılabileceğini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Verileri analiz etme ve grafik yorumlama becerisine sahip olmak. | 3 |
| P11 | Havacılık emniyeti ve insan faktörlerini bilmek. | 5 |
| P13 | İnsan fizyolojisi ve mürettebat performansı bilgisini zorlu şartlar altında operasyonel problem çözme senaryolarında uygulayarak gösterebilmek. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı kaynaklardan gelen verileri temizleyebilir ve analiz için hazırlayabilir. | P.7.4 | 1 |
| Ö2 | Analiz sonuçlarına dayalı olarak karmaşık grafikler ve görselleştirmeler tasarlayabilir. | P.7.5 | 1 |
| Ö3 | Havacılık emniyetinin temel ilkelerini ve güvenlikle ilgili terimleri tanımlar. | P.11.1 | 1 |
| Ö4 | Havacılık emniyetini artırmak için insan faktörlerini yönetme stratejilerini açıklar. | P.11.5 | 1 |
| Ö5 | Havacılık emniyetiyle ilgili geçmiş olayları analiz ederek insan faktörlerinin rolünü inceler. | P.11.6 | 1 |
| Ö6 | Zorlu şartlar altında insan fizyolojisinin nasıl değiştiğini açıklar. | P.13.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Belirli havacılık emniyet sistemlerinin iyileştirilmesine katkıda bulunan, geçmişte meydana gelen kazaların tarihsel kayıtları. |
| 2 | Belirli havacılık emniyet sistemlerinin iyileştirilmesine katkıda bulunan, geçmişte meydana gelen kazaların tarihsel kayıtları. |
| 3 | Temel ve karmaşık uçak parçaları. Yerel ve yabancı havacılık kuruluşlarının güvenlik ve düzenleyici çerçevesine giriş |
| 4 | Bilinen kazalar |
| 5 | Bilinen kazalar |
| 6 | Kaza sebepleri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Yerel ve Uluslararası Araştırmalar. Kaza Fotoğrafçılığı Kaza Diyagramları. |
| 9 | Yerel ve Uluslararası Araştırmalar. Kaza Fotoğrafçılığı Kaza Diyagramları. |
| 10 | Tanıkların sorgulanması. |
| 11 | Kaza raporlarının yazılması ve oluşturulması. |
| 12 | Güvenlik yönetim sistemleri |
| 13 | Arama kurtarma operasyonları |
| 14 | Arama kurtarma operasyonları |
| 15 | Final Sınavına Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Oster, C. Why Airplanes Crash: Aviation Sa fety in a Changing World. Oxford, 1992 |
| Primo, R. The Plane Truth: Airline Crashes, the media, and Transportation Policy. Brookings, 2003. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 | P11 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı kaynaklardan gelen verileri temizleyebilir ve analiz için hazırlayabilir. | 4 | - | - |
| Ö2 | Analiz sonuçlarına dayalı olarak karmaşık grafikler ve görselleştirmeler tasarlayabilir. | 4 | - | - |
| Ö3 | Havacılık emniyetinin temel ilkelerini ve güvenlikle ilgili terimleri tanımlar. | - | 5 | - |
| Ö4 | Havacılık emniyetini artırmak için insan faktörlerini yönetme stratejilerini açıklar. | - | 5 | - |
| Ö5 | Havacılık emniyetiyle ilgili geçmiş olayları analiz ederek insan faktörlerinin rolünü inceler. | - | 5 | - |
| Ö6 | Zorlu şartlar altında insan fizyolojisinin nasıl değiştiğini açıklar. | - | - | 3 |
