Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04081006 | Pilotlar için Sözlü İletişim Teknikleri | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN | A-302 | [email protected] | 7463 |
Dersin İçeriği
Konuşma becerileri, tartışma, ikna yöntemleri ve çeşitli senaryolar üzerine çalışmalar
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pilot adayı öğrencilere meslek hayatlarında kullanmaları gereken sözlü iletişim tekniklerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim yeteneğine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. | P.5.1 | 1 |
| Ö2 | Öğrenci, etkin iletişimin önemini kavrar ve farklı dinleyici veya okuyucu gruplarına uygun iletişim stratejilerini nasıl uygulayacağını anlar. | P.5.2 | 1 |
| Ö3 | Öğrenci, öğrendiği iletişim tekniklerini gerçek dünya senaryolarında uygular, sunumlar yapar ve yazılı belgeler hazırlar. | P.5.3 | 1 |
| Ö4 | Öğrenci, iletişim sırasında karşılaştığı engelleri ve yanlış anlaşılmaları analiz eder, bu sorunları çözmek için ileri düzey iletişim tekniklerini kullanır. | P.5.4 | 1 |
| Ö5 | Öğrenci, çeşitli iletişim yöntemlerini ve tekniklerini birleştirerek kendi iletişim tarzını geliştirir ve bu tarzı farklı ortamlara uyarlar. | P.5.5 | 1 |
| Ö6 | Öğrenci, kendi iletişim becerilerini sürekli olarak değerlendirir, geri bildirimleri analiz eder ve kendini geliştirmek için aktif olarak çalışır. | P.5.6 | 1 |
| Ö7 | Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | P.5.7 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı ve tanışma |
| 2 | Kendine güveni arttırma |
| 3 | Vücut dili kullanımı |
| 4 | Kişilerarası iletişimi anlama |
| 5 | Dinleme stratejilerini geliştirme |
| 6 | Senaryo canlandırma |
| 7 | Senaryo canlandırma |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Bilgi alma |
| 10 | Tartışma |
| 11 | Öneride bulunma |
| 12 | Rapor verme |
| 13 | Farklı kültür ve milliyetler ile iletişim |
| 14 | Farklı kültür ve milliyetler ile iletişim |
| 15 | Final Sınavına Hazırlık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 |
|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. | 5 |
| Ö2 | Öğrenci, etkin iletişimin önemini kavrar ve farklı dinleyici veya okuyucu gruplarına uygun iletişim stratejilerini nasıl uygulayacağını anlar. | 5 |
| Ö3 | Öğrenci, öğrendiği iletişim tekniklerini gerçek dünya senaryolarında uygular, sunumlar yapar ve yazılı belgeler hazırlar. | 5 |
| Ö4 | Öğrenci, iletişim sırasında karşılaştığı engelleri ve yanlış anlaşılmaları analiz eder, bu sorunları çözmek için ileri düzey iletişim tekniklerini kullanır. | 5 |
| Ö5 | Öğrenci, çeşitli iletişim yöntemlerini ve tekniklerini birleştirerek kendi iletişim tarzını geliştirir ve bu tarzı farklı ortamlara uyarlar. | 5 |
| Ö6 | Öğrenci, kendi iletişim becerilerini sürekli olarak değerlendirir, geri bildirimleri analiz eder ve kendini geliştirmek için aktif olarak çalışır. | 5 |
| Ö7 | Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | 5 |
