Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04080101 | Çok Motor | 4 | Bahar | 8 | 0+13+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu aşamada aday, yine simülatör eğitimiyle başlar ve ardından öğrenilenler uçak üzerinde uygulanır. Toplam 12 saatlik uçuş ve 2 saatlik kontrol uçuşu ile eğitim tamamlanır.
Dersin Amacı
Bu aşamada aday, son olarak geliştirdiği yetenekleri çok motorlu bir uçak üzerinde uygulamayı öğrenir. Kontrol uçuşunda başarılı olan pilot, lisansına çok motor yetkisini de işletir ve bu yetkiyle beraber pilotun lisansı havayoluna FO (First Officer) başvuruları için hazır hale gelir. Bu aşamadan sonra mezuniyet ile birlikte pilotun farklı havayollarına yapacağı başvuru ve mülakat süreci başlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Uçuş kabiliyetlerini mümkün olan en iyi seviyeye çıkarabilme yetkinliği için yeterli fiili uygulamaya sahip olmak. | 5 |
| P8 | Tek/çok motorlu uçakları, VFR/IFR ticari pilot olarak uçurma becerisine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. | P.4.1 | 7 |
| Ö2 | Öğrenci, uçuş becerilerini geliştirme sürecini ve bu süreçte karşılaşılabilecek zorlukların üstesinden gelme yöntemlerini anlar. | P.4.2 | 7 |
| Ö3 | Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. | P.4.3 | 7 |
| Ö4 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. | P.4.4 | 7 |
| Ö5 | Öğrenci, farklı uçuş senaryolarından edindiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek kendi uçuş stratejilerini geliştirir ve bu stratejileri uygulamada özgün yöntemler oluşturabilir. | P.4.5 | 7 |
| Ö6 | Öğrenci, kendi uçuş performansını ve uygulamalı eğitim süreçlerini düzenli olarak değerlendirir, bu süreçlerden elde ettiği geri bildirimlerle kendini ve uçuş kabiliyetlerini sürekli olarak iyileştirir. | P.4.6 | 7 |
| Ö7 | Ticari pilotluk için tek motorlu ve çok motorlu uçak tiplerini ve bunların özelliklerini tanımlar. | P.8.1 | 7 |
| Ö8 | Tek motorlu ve çok motorlu uçakların performans farklılıklarını anlar ve açıklar. | P.8.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 1 |
| 2 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 2 |
| 3 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 3 |
| 4 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 4 |
| 5 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 5 |
| 6 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 6 |
| 7 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 7 |
| 8 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 8 |
| 9 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 9 |
| 10 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 10 |
| 11 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 11 |
| 12 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 12 |
| 13 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 13 |
| 14 | Çoklu Motorlu Uçakta Uçuş Eğitimi Hafta 14 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 100 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 18 | 18 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 14 | 14 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P8 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. | 5 | - |
| Ö2 | Öğrenci, uçuş becerilerini geliştirme sürecini ve bu süreçte karşılaşılabilecek zorlukların üstesinden gelme yöntemlerini anlar. | 5 | - |
| Ö3 | Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. | 5 | - |
| Ö4 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. | 5 | - |
| Ö5 | Öğrenci, farklı uçuş senaryolarından edindiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek kendi uçuş stratejilerini geliştirir ve bu stratejileri uygulamada özgün yöntemler oluşturabilir. | 5 | - |
| Ö6 | Öğrenci, kendi uçuş performansını ve uygulamalı eğitim süreçlerini düzenli olarak değerlendirir, bu süreçlerden elde ettiği geri bildirimlerle kendini ve uçuş kabiliyetlerini sürekli olarak iyileştirir. | 5 | - |
| Ö7 | Ticari pilotluk için tek motorlu ve çok motorlu uçak tiplerini ve bunların özelliklerini tanımlar. | - | 5 |
| Ö8 | Tek motorlu ve çok motorlu uçakların performans farklılıklarını anlar ve açıklar. | - | 5 |
