Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04071002 | Uçak Motorlarının Temelleri | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Haydar UYANIK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Haydar UYANIK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Pistonlu motorlar, jet türbin motorlar, gaz türbinli motor bileşenleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, uçak motor tiplerini ve çalışma prensiplerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Tek/çok motorlu uçakları, VFR/IFR ticari pilot olarak uçurma becerisine sahip olmak. | 3 |
| P9 | Uçak tasarımı, performansı ve işletme karakteristiklerini bilmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tek motorlu ve çok motorlu uçakların performans farklılıklarını anlar ve açıklar. | P.8.3 | 1 |
| Ö2 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | P.9.1 | 1 |
| Ö3 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | P.9.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Uçak motorlarına giriş |
| 2 | İtki nedir? |
| 3 | Pistonlu Motorlar |
| 4 | Türbin Motorlar ve Çalışma Prensipleri |
| 5 | Gaz Türbinli Motor Bileşenleri; Alıklar, Kompresörler |
| 6 | Gaz Türbinli Motor Bileşenleri; Yanma odası, Türbinler |
| 7 | Gaz Türbinli Motor Bileşenleri; Çıkış lülesi, İtki Artırımı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Brayton Çevrimi |
| 10 | Turbojet Motorlar |
| 11 | Turbofan Motorlar |
| 12 | Turbofan Motorlar |
| 13 | Turboprob Motorlar |
| 14 | Turboşaft Motorlar |
| 15 | Final Sınavına Hazırlık ve Konuların Tekrarı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aircraft Propulsion and Gas Turbine Engines (Ahmed El-Sayed) |
| Fundamentals of Aircraft and Rocket Propulsion (Ahmed El-Sayed) | |
| MEGEP Dokümanları: Uçak Motorları, Yardımcı Güç Ünitesi (APU), Termodinamik Hesaplamalar, Turbo-şaft Motorlar, Turbo-prop Motorlar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 | P9 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Tek motorlu ve çok motorlu uçakların performans farklılıklarını anlar ve açıklar. | 5 | - |
| Ö2 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | - | 5 |
| Ö3 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | - | 5 |
