Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04071001 | Aerodinamiğin Temelleri | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Haydar UYANIK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Haydar UYANIK | A-305 | [email protected] | 7875 |
Dersin İçeriği
Pilot eğitimi için gerekli temel aerodinamik bilgiler, aerodinamik kuvvetler ve momentler, hava akışının fiziksel ve temel özellikleri, sınıflandırmalar ve tanımlamalar
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, aerodinamik kuvvetler ve momentleri hesaplayarak bunların hava araçlarına etkilerini ölçebilme kabiliyeti katmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Teorik uçuş eğitiminin yanı sıra matematik ve fen bilimleri alanında lisans programı seviyesinde yeterli bilgi birikimine sahip olmak ve analitik düşünme kabiliyetini geliştirmek. | 5 |
| P3 | Teorik olarak öğrendiği bilgi ve becerileri fiili uçuş kabiliyetinin kazanımı ve gelişiminde etkili bir şekilde kullanabilmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Analitik düşünme tekniklerini kullanarak uçuş problemlerine çözümler üretir. | P.1.5 | 1 |
| Ö2 | Uçuş teorilerinin nasıl çalıştığını ve neden önemli olduklarını açıklar. | P.1.3 | 1 |
| Ö3 | Uçuş eğitimi için kullanılan matematiksel modelleri ve fen bilimleri uygulamalarını tanımlar. | P.1.4 | 1 |
| Ö4 | Teorik ve uygulamalı uçuş eğitimlerinde analitik hesaplamaları uyarlama becerisi. | P.1.6 | 1 |
| Ö5 | Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. | P.3.1 | 1 |
| Ö6 | Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. | P.3.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Aerodinamiğe Giriş |
| 2 | Temel Denklemler |
| 3 | Temel Denklemler |
| 4 | İnce Kanatlarda Sıkışmaz Akış |
| 5 | İnce Kanatlarda Sıkışmaz Akış |
| 6 | Ses Altı Akış |
| 7 | Ses Üstü Akış |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Transonik Akış |
| 10 | Hipersonik Akış |
| 11 | Kanat Profilleri Aerodinamiği |
| 12 | Kanat Profilleri Aerodinamiği |
| 13 | Taşıma ve Sürüklenmenin Oluşumu |
| 14 | Taşıma ve Sürüklenmenin Oluşumu |
| 15 | Final Sınavına Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Havacılık ve Uzay Bilimlerine Giriş, Hava Harp Okulu Matbaası, Doç. Dr. Volkan Pehlivanoğlu 2013 |
| Modern Aerodinamiğin Temelleri, İTÜ Vakfı Yayınları, Ülgen Gülçat 2006 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 22 | 1 | 22 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 30 | 1 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Uçuş teorilerinin nasıl çalıştığını ve neden önemli olduklarını açıklar. | 5 | - |
| Ö2 | Uçuş eğitimi için kullanılan matematiksel modelleri ve fen bilimleri uygulamalarını tanımlar. | 5 | - |
| Ö3 | Analitik düşünme tekniklerini kullanarak uçuş problemlerine çözümler üretir. | 5 | - |
| Ö4 | Teorik ve uygulamalı uçuş eğitimlerinde analitik hesaplamaları uyarlama becerisi. | 5 | - |
| Ö5 | Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. | - | 5 |
| Ö6 | Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. | - | 5 |
