Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04050108 | Radyo Seyrüseferi | 3 | Güz | 5 | 100+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | SAFFET ÖZGÜN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
TEMEL PRENSİPLER ELEKTROMANYETİK DALGALAR FREKANS, DALGA BOYU, GENLİK, FAZ AÇISI
Dersin Amacı
RADYO SEYRÜSEFERİ KONULARINA HAKİMDİR.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim yeteneğine sahip olmak. | 5 |
| P7 | Verileri analiz etme ve grafik yorumlama becerisine sahip olmak. | 3 |
| P9 | Uçak tasarımı, performansı ve işletme karakteristiklerini bilmek. | 3 |
| P14 | Havaalanlarının, havayollarının, resmi, özel, genel havacılık işletmelerinin yönetimi için beceri, teknik ve usulleri bilmek. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, öğrendiği iletişim tekniklerini gerçek dünya senaryolarında uygular, sunumlar yapar ve yazılı belgeler hazırlar. | P.5.3 | 1 |
| Ö2 | Öğrenci, iletişim sırasında karşılaştığı engelleri ve yanlış anlaşılmaları analiz eder, bu sorunları çözmek için ileri düzey iletişim tekniklerini kullanır. | P.5.4 | 1 |
| Ö3 | Öğrenci, çeşitli iletişim yöntemlerini ve tekniklerini birleştirerek kendi iletişim tarzını geliştirir ve bu tarzı farklı ortamlara uyarlar. | P.5.5 | 1 |
| Ö4 | Farklı veri analizi tekniklerini ve grafik türlerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | P.7.6 | 1 |
| Ö5 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | P.9.1 | 1 |
| Ö6 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | P.9.6 | 1 |
| Ö7 | Havaalanları, havayolları ve genel havacılık işletmelerinin temel yapılarını tanımlar. | P.14.1 | 1 |
| Ö8 | Havaalanı yönetimi ve havacılık operasyonlarına yönelik ana teknikleri ve usulleri sıralar. | P.14.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | TEMEL RADYO YAYINI TEORİSİ |
| 2 | RADYO YARDIMCILARI |
| 3 | KAPSAM VE MENZİL |
| 4 | HATALAR VE KESİNLİK |
| 5 | MENZİL VE KESİNLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER |
| 6 | TİTREŞİM TEKNİĞİ VE İLGİLİ TERİMLER |
| 7 | İKİNCİL GÖZETİM RADARI VE TRANSPONDER |
| 8 | ALAN SEYRÜSEFER SİSTEMLERİ (RNAV/FMS) |
| 9 | GENEL FELSEFE VE TANIMLAR |
| 10 | ICAO 9613'E GÖRE GEREKLİ SEYRÜSEFER PERFORMANSI |
| 11 | SEYRÜSEFER BİLGİSAYARI, VOR/DME SEYRÜSEFERİ |
| 12 | SEYRÜSEFER VE UÇUŞ YÖNETİMİ |
| 13 | KÜRESEL UYDU SEYRÜSEFER SİSTEMLERİ |
| 14 | FİNAL SINAVINA HAZIRLIK |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SHGM |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 100 | 100 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 22 | 22 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 | P7 | P9 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, öğrendiği iletişim tekniklerini gerçek dünya senaryolarında uygular, sunumlar yapar ve yazılı belgeler hazırlar. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Öğrenci, iletişim sırasında karşılaştığı engelleri ve yanlış anlaşılmaları analiz eder, bu sorunları çözmek için ileri düzey iletişim tekniklerini kullanır. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Öğrenci, çeşitli iletişim yöntemlerini ve tekniklerini birleştirerek kendi iletişim tarzını geliştirir ve bu tarzı farklı ortamlara uyarlar. | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Farklı veri analizi tekniklerini ve grafik türlerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Havaalanları, havayolları ve genel havacılık işletmelerinin temel yapılarını tanımlar. | - | - | - | 5 |
| Ö8 | Havaalanı yönetimi ve havacılık operasyonlarına yönelik ana teknikleri ve usulleri sıralar. | - | - | - | 5 |
