İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04050107 Uçuş Planlama ve İzleme 3 Güz 5 30+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü SAFFET ÖZGÜN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
UÇUS IZLEME UÇULAN TRACK VE ZAMANI IZLEME UÇUSTA YAKIT YÖNETIMI ÖNCELIKLI UÇUS PARAMETRELERINI IZLEME PLANLANAN ROTADAN SAPMA OLDUGUNDA PLANI REVIZE ETME
Dersin Amacı
UÇUŞ PLANLAMA VE İZLEME KONULARINA HAKİMDİR.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 Uçak tasarımı, performansı ve işletme karakteristiklerini bilmek. 3
P10 Ulusal ve uluslararası havacılık hukuku ve kurallarını bilmek. 3
P14 Havaalanlarının, havayollarının, resmi, özel, genel havacılık işletmelerinin yönetimi için beceri, teknik ve usulleri bilmek. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı işletme karakteristiklerini bir araya getirerek, uçak verimliliğini artırmaya yönelik çözümler önerir. P.9.5 1
Ö2 Belirli bir havacılık senaryosu için yasal gerekliliklere uygun bir plan hazırlar. P.10.5 1
Ö3 Havaalanları, havayolları ve genel havacılık işletmelerinin temel yapılarını tanımlar. P.14.1 1
Ö4 Havaalanı yönetimi ve havacılık operasyonlarına yönelik ana teknikleri ve usulleri sıralar. P.14.2 1
Ö5 Havacılık işletmelerinin etkin bir şekilde yönetilmesi için belirlenen usulleri açıklar. P.14.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 GÖREREK UÇUŞLAR İÇİN UÇUŞ PLANLAMA
2 HAVAALANI CHART VE REHBERLERİ
3 HABERLEŞME VE RADYO SEYRÜSEFER PLANLAMA DATASI
4 ALETLİ UÇUŞLAR İÇİN UÇUŞ PLANLAMA
5 ALETLİ UÇUŞ SEYRÜSEFER PLANI
6 EN ROUTE CHARTLARDA ROTA VE MESAFELER
7 SEYRÜSEFER PLANININ TAMAMLANMASI
8 TİCARİ UÇUŞLAR İÇİN UÇUŞ ÖNCESİ YAKIT PLANLAMA
9 UÇUŞ ÖNCESİ HAZIRLIK
10 ICAO UÇUS PLANI (HAVA TRAFIK SERVISI UÇUS PLANI)
11 HAVA TRAFİK SERVİSİ UÇUS PLANININ TAMAMLANMASI (FPL)
12 HAVA TRAFİK SERVİSİ UÇUS PLANININ SUNULMASI
13 UÇUS İZLEME VE UÇUŞTA YENİDEN PLANLAMA
14 FİNAL SINAVINA HAZIRLIK
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar SHGM
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 18 18
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9 P10 P14
Ö1 Farklı işletme karakteristiklerini bir araya getirerek, uçak verimliliğini artırmaya yönelik çözümler önerir. 5 - -
Ö2 Belirli bir havacılık senaryosu için yasal gerekliliklere uygun bir plan hazırlar. - 5 -
Ö3 Havaalanları, havayolları ve genel havacılık işletmelerinin temel yapılarını tanımlar. - - 5
Ö4 Havaalanı yönetimi ve havacılık operasyonlarına yönelik ana teknikleri ve usulleri sıralar. - - 5
Ö5 Havacılık işletmelerinin etkin bir şekilde yönetilmesi için belirlenen usulleri açıklar. - - 5