Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04050106 | Uçuş Aletleri | 3 | Güz | 5 | 24+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | SAFFET ÖZGÜN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
BASINÇ ÖLÇÜMÜ SICAKLIK ALGILAMASI YAKIT ÖLÇÜMÜ YAKIT AKIŞMETRELERI TAKOMETRE ITKI ÖLÇÜMÜ MOTOR TORKMETRESI SENKRONOSKOP MOTOR TITREŞIM IZLEME ZAMAN ÖLÇME
Dersin Amacı
SENSÖRLER VE UÇUŞ ALETLERI HAKKINDA BİLGİ SAHİBİDİR.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Teorik olarak öğrendiği bilgi ve becerileri fiili uçuş kabiliyetinin kazanımı ve gelişiminde etkili bir şekilde kullanabilmek. | 5 |
| P9 | Uçak tasarımı, performansı ve işletme karakteristiklerini bilmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. | P.3.1 | 1 |
| Ö2 | Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. | P.3.2 | 1 |
| Ö3 | Öğrenci, çeşitli teorik bilgileri ve uçuş deneyimlerini bütünleştirerek, uçuş kabiliyetini geliştirecek yenilikçi yöntemler geliştirebilir. | P.3.5 | 1 |
| Ö4 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | P.9.1 | 1 |
| Ö5 | Uçak tasarımının belirli bir kullanım amacına uygun olup olmadığını değerlendirir. | P.9.4 | 1 |
| Ö6 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | P.9.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | ALET BİLGİSİ – UÇUŞ ALETLERİ |
| 2 | SENSÖRLER VE UÇUŞ ALETLERİ |
| 3 | HAVA VERİ PARAMETRELERİNİ ÖLÇME |
| 4 | MANYETIZMA – DOĞRUDAN OKUYAN PUSULA VE AKI VANASI |
| 5 | CAYROSKOPİK ALETLER |
| 6 | ATALET SEYRÜSEFER VE REFERANS SİSTEMLERİ (INS VE IRS) |
| 7 | UÇAK: OTOMATİK UÇUŞ KONTROL SİSTEMLERİ |
| 8 | TRIM – YAW DAMPER – UÇUŞ ÇERÇEVESI KORUMA |
| 9 | OTOMATİK GAZ KOLU – OTOMATİK İTKİ KONTROL SİSTEMİ |
| 10 | HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
| 11 | UÇUŞ YÖNETİM SİSTEMİ (FMS) |
| 12 | UYARI SİSTEMLERİ, YAKINLIK SİSTEMLERİ |
| 13 | ENTEGRE UÇUŞ ALETLERİ – ELEKTRONİK GÖSTERGELER |
| 14 | FİNAL SINAVINA HAZIRLIK |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SHGM |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 24 | 24 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P9 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. | 5 | - |
| Ö2 | Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. | 5 | - |
| Ö3 | Öğrenci, çeşitli teorik bilgileri ve uçuş deneyimlerini bütünleştirerek, uçuş kabiliyetini geliştirecek yenilikçi yöntemler geliştirebilir. | 5 | - |
| Ö4 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | - | 5 |
| Ö5 | Uçak tasarımının belirli bir kullanım amacına uygun olup olmadığını değerlendirir. | - | 5 |
| Ö6 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | - | 5 |
