İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04050105 Meteoroloji II 3 Güz 5 72+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN A-302 [email protected] 7463 Çarşamba
14.00-16.00
Dersin İçeriği
METEOROLOJİK BİLGİLER, UÇUŞTA KARŞILAŞILAN TEHLIKELER
Dersin Amacı
Meteorolojik olaylara ve uçuşa etkilerine hakimdir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Meteoroloji ve çevre sorunlarını bilmek. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Meteorolojinin temel kavramlarını, terimlerini ve prensiplerini tanımlayabilir, farklı türdeki hava olaylarını ve çevre sorunlarını listeleyebilir. P.6.1 1
Ö2 Meteorolojik olayların nasıl oluştuğunu ve çevre sorunlarına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. P.6.2 1
Ö3 Meteorolojik verileri (örneğin, sıcaklık, nem, rüzgar hızı) kullanarak hava durumu tahmini yapabilir. P.6.3 1
Ö4 Belirli bir bölgedeki meteorolojik eğilimleri ve çevresel etkilerini analiz edebilir. P.6.4 1
Ö5 Meteorolojik ve çevresel verileri kullanarak yeni stratejiler ve çözümler geliştirebilir. P.6.5 1
Ö6 Meteoroloji ve çevre sorunlarına ilişkin farklı stratejileri ve yaklaşımları eleştirisel bir şekilde değerlendirebilir. P.6.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 METEOROLOJİ: ATMOSFER
2 TERMINOLOJI VE TANIMLAR
3 RÜZGARIN BİRİNCİL NEDENİ, BASINÇ GRADYANI, CORİOLİS KUVVETİ, EĞİM RÜZGARLARI
4 ANABATIK VE KATABATIK RÜZGARLAR, DAĞ VE VADİ RÜZGARLARI, VENTURİ ETKİLERİ, KARA VE DENİZ MELTEMLERİ
5 AÇIK HAVA TÜRBÜLANSI (CAT): TANIM, SEBEP VE YERİ
6 YOĞUŞMA, BUHARLAŞMA, SÜBLIME ETME, DONDURMA VE ERITME, GIZLI ISI
7 BULUT GELIŞİMİ ÜZERİNE DÖNÜŞÜMLERIN ETKİSİ
8 YAĞIŞ TİPLERİ, YAĞIŞ TİPLERİYLE BULUT TİPLERİ ARASINDAKI İLİŞKİ
9 HAVA KÜTLELERININ TANIMLANMASI, SINIFLANDIRILMASI VE KAYNAK BÖLGELERI
10 ANTİSİKLONLAR TÜRLERİ, GENEL ÖZELLİKLERİ, SOĞUK VE ILIK ANTİK SİKLONLAR, SIRTLAR VE KAMALAR, ÇÖKÜNTÜ
11 MEVSİMSEL HAVA VE RÜZGAR VARYASYONLARI, TİPİK SİNOPTİK DURUMLARI
12 ORAJ GELİŞİMİ İÇİN KOŞULLAR VE SÜREÇ, TAHMİN, YER, TİP BELİRTİMİ
13 DÜNYA GENELİ TAHMİN SİSTEMİ VE METEOROLOJİ OFİSLERİ
14 FİNAL SINAVLARINA HAZIRLIK
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar SHGM
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 1 72 72
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6
Ö1 Meteorolojinin temel kavramlarını, terimlerini ve prensiplerini tanımlayabilir, farklı türdeki hava olaylarını ve çevre sorunlarını listeleyebilir. 5
Ö2 Meteorolojik olayların nasıl oluştuğunu ve çevre sorunlarına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. 5
Ö3 Meteorolojik verileri (örneğin, sıcaklık, nem, rüzgar hızı) kullanarak hava durumu tahmini yapabilir. 5
Ö4 Belirli bir bölgedeki meteorolojik eğilimleri ve çevresel etkilerini analiz edebilir. 5
Ö5 Meteorolojik ve çevresel verileri kullanarak yeni stratejiler ve çözümler geliştirebilir. 5
Ö6 Meteoroloji ve çevre sorunlarına ilişkin farklı stratejileri ve yaklaşımları eleştirisel bir şekilde değerlendirebilir. 5