Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04050105 | Meteoroloji II | 3 | Güz | 5 | 72+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN | A-302 | [email protected] | 7463 | Çarşamba 14.00-16.00 |
Dersin İçeriği
METEOROLOJİK BİLGİLER, UÇUŞTA KARŞILAŞILAN TEHLIKELER
Dersin Amacı
Meteorolojik olaylara ve uçuşa etkilerine hakimdir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | Meteoroloji ve çevre sorunlarını bilmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Meteorolojinin temel kavramlarını, terimlerini ve prensiplerini tanımlayabilir, farklı türdeki hava olaylarını ve çevre sorunlarını listeleyebilir. | P.6.1 | 1 |
| Ö2 | Meteorolojik olayların nasıl oluştuğunu ve çevre sorunlarına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. | P.6.2 | 1 |
| Ö3 | Meteorolojik verileri (örneğin, sıcaklık, nem, rüzgar hızı) kullanarak hava durumu tahmini yapabilir. | P.6.3 | 1 |
| Ö4 | Belirli bir bölgedeki meteorolojik eğilimleri ve çevresel etkilerini analiz edebilir. | P.6.4 | 1 |
| Ö5 | Meteorolojik ve çevresel verileri kullanarak yeni stratejiler ve çözümler geliştirebilir. | P.6.5 | 1 |
| Ö6 | Meteoroloji ve çevre sorunlarına ilişkin farklı stratejileri ve yaklaşımları eleştirisel bir şekilde değerlendirebilir. | P.6.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | METEOROLOJİ: ATMOSFER |
| 2 | TERMINOLOJI VE TANIMLAR |
| 3 | RÜZGARIN BİRİNCİL NEDENİ, BASINÇ GRADYANI, CORİOLİS KUVVETİ, EĞİM RÜZGARLARI |
| 4 | ANABATIK VE KATABATIK RÜZGARLAR, DAĞ VE VADİ RÜZGARLARI, VENTURİ ETKİLERİ, KARA VE DENİZ MELTEMLERİ |
| 5 | AÇIK HAVA TÜRBÜLANSI (CAT): TANIM, SEBEP VE YERİ |
| 6 | YOĞUŞMA, BUHARLAŞMA, SÜBLIME ETME, DONDURMA VE ERITME, GIZLI ISI |
| 7 | BULUT GELIŞİMİ ÜZERİNE DÖNÜŞÜMLERIN ETKİSİ |
| 8 | YAĞIŞ TİPLERİ, YAĞIŞ TİPLERİYLE BULUT TİPLERİ ARASINDAKI İLİŞKİ |
| 9 | HAVA KÜTLELERININ TANIMLANMASI, SINIFLANDIRILMASI VE KAYNAK BÖLGELERI |
| 10 | ANTİSİKLONLAR TÜRLERİ, GENEL ÖZELLİKLERİ, SOĞUK VE ILIK ANTİK SİKLONLAR, SIRTLAR VE KAMALAR, ÇÖKÜNTÜ |
| 11 | MEVSİMSEL HAVA VE RÜZGAR VARYASYONLARI, TİPİK SİNOPTİK DURUMLARI |
| 12 | ORAJ GELİŞİMİ İÇİN KOŞULLAR VE SÜREÇ, TAHMİN, YER, TİP BELİRTİMİ |
| 13 | DÜNYA GENELİ TAHMİN SİSTEMİ VE METEOROLOJİ OFİSLERİ |
| 14 | FİNAL SINAVLARINA HAZIRLIK |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SHGM |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 72 | 72 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 |
|---|---|---|
| Ö1 | Meteorolojinin temel kavramlarını, terimlerini ve prensiplerini tanımlayabilir, farklı türdeki hava olaylarını ve çevre sorunlarını listeleyebilir. | 5 |
| Ö2 | Meteorolojik olayların nasıl oluştuğunu ve çevre sorunlarına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. | 5 |
| Ö3 | Meteorolojik verileri (örneğin, sıcaklık, nem, rüzgar hızı) kullanarak hava durumu tahmini yapabilir. | 5 |
| Ö4 | Belirli bir bölgedeki meteorolojik eğilimleri ve çevresel etkilerini analiz edebilir. | 5 |
| Ö5 | Meteorolojik ve çevresel verileri kullanarak yeni stratejiler ve çözümler geliştirebilir. | 5 |
| Ö6 | Meteoroloji ve çevre sorunlarına ilişkin farklı stratejileri ve yaklaşımları eleştirisel bir şekilde değerlendirebilir. | 5 |
