Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04050104 | İnsan Performansı II | 3 | Güz | 5 | 60+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | SAFFET ÖZGÜN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
ALÇALMA PERFORMANSINA DEĞIŞKENLERIN ETKISI, UÇAK UÇUŞ VERILERININ KULLANIMI, YAKLAŞMA VE INIŞ, YAKLAŞMA, GEREKLILIKLERI, INIŞ PIST UZUNLUĞU GEREKLILIKLERI
Dersin Amacı
PERFORMANS MEVZUATINA HAKİMDİR
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Verileri analiz etme ve grafik yorumlama becerisine sahip olmak. | 5 |
| P11 | Havacılık emniyeti ve insan faktörlerini bilmek. | 5 |
| P13 | İnsan fizyolojisi ve mürettebat performansı bilgisini zorlu şartlar altında operasyonel problem çözme senaryolarında uygulayarak gösterebilmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Verileri analiz etmenin önemini ve farklı grafik türlerinin hangi amaçlarla kullanıldığını açıklayabilir. | P.7.2 | 1 |
| Ö2 | Farklı veri analizi tekniklerini ve grafik türlerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | P.7.6 | 1 |
| Ö3 | İnsan faktörleriyle ilgili temel teorileri ve bunların havacılık emniyetine etkilerini özetler. | P.11.2 | 1 |
| Ö4 | Havacılık emniyetini artırmak için insan faktörlerini yönetme stratejilerini açıklar. | P.11.5 | 1 |
| Ö5 | Havacılık emniyetiyle ilgili geçmiş olayları analiz ederek insan faktörlerinin rolünü inceler. | P.11.6 | 1 |
| Ö6 | İnsan fizyolojisinin havacılık operasyonlarına etkisini tanımlar. | P.13.1 | 1 |
| Ö7 | Mürettebat performansını etkileyen temel faktörleri listeler. | P.13.2 | 1 |
| Ö8 | Mürettebatın performansını optimize etmek için temel stratejileri açıklar. | P.13.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | PERFORMANS - GENEL |
| 2 | B SINIFI PERFORMANS – TEK MOTORLU UÇAKLAR |
| 3 | B SINIFI PERFORMANS – ÇOK MOTORLU UÇAKLAR |
| 4 | A SINIFI PERFORMANS – SADECE CS-25'E GÖRE SERTIFIYE OLMUŞ UÇAKLAR |
| 5 | KULLANILAN TERIMLERIN TANIMLARI |
| 6 | HIZLANIP DURMA MESAFESI |
| 7 | PİST UZUNLUĞU, LİMİTLİ KALKIŞ AĞIRLIĞI (RLTOM) |
| 8 | PERFORMANS LİMİTLİ KALKIŞ AĞIRLIĞI |
| 9 | ISLAK VE KONTAMİNE PİSTLERDE KALKIŞ PERFORMANSI |
| 10 | AZALTILMIŞ VE İNDİRGENMİŞ İTKİ KULLANIMI |
| 11 | ARTIRILMIŞ V2 HIZLARI KULLANARAK KALKIŞ PERFORMANSI |
| 12 | UÇAK UÇUŞ VERİSİNİN KULLANIMI |
| 13 | TEK MOTOR ÇALIŞMIYOR İKEN EN ROUTE PERFORMANSI ÜZERİNE DEĞİŞKENLERİN ETKİSİ |
| 14 | FİNAL SINAVLARINA HAZIRLIK |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SHGM |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 60 | 60 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 | P11 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Verileri analiz etmenin önemini ve farklı grafik türlerinin hangi amaçlarla kullanıldığını açıklayabilir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Farklı veri analizi tekniklerini ve grafik türlerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | 5 | - | - |
| Ö3 | İnsan faktörleriyle ilgili temel teorileri ve bunların havacılık emniyetine etkilerini özetler. | - | 5 | - |
| Ö4 | Havacılık emniyetini artırmak için insan faktörlerini yönetme stratejilerini açıklar. | - | 5 | - |
| Ö5 | Havacılık emniyetiyle ilgili geçmiş olayları analiz ederek insan faktörlerinin rolünü inceler. | - | 5 | - |
| Ö6 | İnsan fizyolojisinin havacılık operasyonlarına etkisini tanımlar. | - | - | 5 |
| Ö7 | Mürettebat performansını etkileyen temel faktörleri listeler. | - | - | 5 |
| Ö8 | Mürettebatın performansını optimize etmek için temel stratejileri açıklar. | - | - | 5 |
