Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04040010 | Uçuş Eğitimi PPL | 2 | Bahar | 4 | 0+45+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Haydar UYANIK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu dersin sonunda öğrenci hususi pilot lisansı almaya hak kazanır.
Dersin Amacı
Bu ders alanında uzman pilotlar tarafından hususi pilot lisansı verilmek üzere uçuş sezonunda tamamlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Teorik olarak öğrendiği bilgi ve becerileri fiili uçuş kabiliyetinin kazanımı ve gelişiminde etkili bir şekilde kullanabilmek. | 5 |
| P4 | Uçuş kabiliyetlerini mümkün olan en iyi seviyeye çıkarabilme yetkinliği için yeterli fiili uygulamaya sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik bilgilerle analiz edebilir ve bu analizler sonucunda en uygun çözüm yollarını belirleyebilir. | P.3.4 | 7 |
| Ö2 | Öğrenci, uçuş performansını ve teorik bilgilerin uygulanışını sürekli olarak değerlendirir ve kendini geliştirmek için gereken alanları belirleyip iyileştirmeler yapar. | P.3.6 | 7 |
| Ö3 | Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. | P.4.1 | 7 |
| Ö4 | Öğrenci, uçuş becerilerini geliştirme sürecini ve bu süreçte karşılaşılabilecek zorlukların üstesinden gelme yöntemlerini anlar. | P.4.2 | 7 |
| Ö5 | Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. | P.4.3 | 7 |
| Ö6 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. | P.4.4 | 7 |
| Ö7 | Öğrenci, farklı uçuş senaryolarından edindiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek kendi uçuş stratejilerini geliştirir ve bu stratejileri uygulamada özgün yöntemler oluşturabilir. | P.4.5 | 7 |
| Ö8 | Öğrenci, kendi uçuş performansını ve uygulamalı eğitim süreçlerini düzenli olarak değerlendirir, bu süreçlerden elde ettiği geri bildirimlerle kendini ve uçuş kabiliyetlerini sürekli olarak iyileştirir. | P.4.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 1 |
| 2 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 2 |
| 3 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 3 |
| 4 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 4 |
| 5 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 5 |
| 6 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 6 |
| 7 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 7 |
| 8 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 8 |
| 9 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 9 |
| 10 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 10 |
| 11 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 11 |
| 12 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 12 |
| 13 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 13 |
| 14 | Hususi Pilot Lisansı Eğitimi Aşama 14 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 100 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 45 | 45 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik bilgilerle analiz edebilir ve bu analizler sonucunda en uygun çözüm yollarını belirleyebilir. | 5 | - |
| Ö2 | Öğrenci, uçuş performansını ve teorik bilgilerin uygulanışını sürekli olarak değerlendirir ve kendini geliştirmek için gereken alanları belirleyip iyileştirmeler yapar. | 5 | - |
| Ö3 | Öğrenci, fiili uçuş kabiliyetlerini geliştirmek için gerekli olan uçuş teknikleri, prosedürler ve güvenlik yönetmeliklerini eksiksiz bir şekilde bilir. | - | 5 |
| Ö4 | Öğrenci, uçuş becerilerini geliştirme sürecini ve bu süreçte karşılaşılabilecek zorlukların üstesinden gelme yöntemlerini anlar. | - | 5 |
| Ö5 | Öğrenci, öğrendiği uçuş tekniklerini ve prosedürleri gerçek uçuş deneyimleri sırasında uygulayabilir ve bu süreçte gerekli düzeltmeleri yapabilir. | - | 5 |
| Ö6 | Öğrenci, uçuş sırasında karşılaştığı problemleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak analiz eder ve bu problemlere en etkili çözümleri uygular. | - | 5 |
| Ö7 | Öğrenci, farklı uçuş senaryolarından edindiği bilgi ve deneyimleri birleştirerek kendi uçuş stratejilerini geliştirir ve bu stratejileri uygulamada özgün yöntemler oluşturabilir. | - | 5 |
| Ö8 | Öğrenci, kendi uçuş performansını ve uygulamalı eğitim süreçlerini düzenli olarak değerlendirir, bu süreçlerden elde ettiği geri bildirimlerle kendini ve uçuş kabiliyetlerini sürekli olarak iyileştirir. | - | 5 |
