Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04040009 | Pilot Performansı | 2 | Bahar | 4 | 14+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | SAFFET ÖZGÜN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
HAVA ARACI GENEL YAPISI, HAVA ARACINA YAKLAŞMA, DAHİLİ VE HARİCİ KONTROLLER, ACİL DURUM PROSEDÜRLERİ, NORMAL USÜLLER, APRONDA HAREKAT USÜLLERİ
Dersin Amacı
HAVA ARACINA YAKLAŞMA, DAHİLİ VE HARİCİ KONTROLLERE HAKİMDİR.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | Uçak tasarımı, performansı ve işletme karakteristiklerini bilmek. | 5 |
| P11 | Havacılık emniyeti ve insan faktörlerini bilmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | P.9.1 | 1 |
| Ö2 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | P.9.6 | 1 |
| Ö3 | İnsan faktörleriyle ilgili temel teorileri ve bunların havacılık emniyetine etkilerini özetler. | P.11.2 | 1 |
| Ö4 | Uçuş operasyonlarında insan faktörlerini göz önünde bulundurarak emniyet önlemleri alır. | P.11.4 | 1 |
| Ö5 | Havacılık emniyetini artırmak için insan faktörlerini yönetme stratejilerini açıklar. | P.11.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | PİLOT PERFORMANSI |
| 2 | HAVA ARACI GENEL YAPISI |
| 3 | HAVA ARACI GENEL YAPISI |
| 4 | HAVA ARACI GENEL YAPISI |
| 5 | HAVA ARACINA YAKLAŞMA |
| 6 | HAVA ARACINA YAKLAŞMA |
| 7 | DAHİLİ VE HARİCİ KONTROLLER |
| 8 | DAHİLİ VE HARİCİ KONTROLLER |
| 9 | ACİL DURUM PROSEDÜRLERİ |
| 10 | ACİL DURUM PROSEDÜRLERİ |
| 11 | NORMAL USULLER |
| 12 | NORMAL USULLER |
| 13 | APRONDA HAREKAT USULLERİ |
| 14 | FİNAL SINAVINA HAZIRLIK |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SHGM |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 14 | 14 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 | P11 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | 5 | - |
| Ö2 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | 5 | - |
| Ö3 | İnsan faktörleriyle ilgili temel teorileri ve bunların havacılık emniyetine etkilerini özetler. | - | 5 |
| Ö4 | Uçuş operasyonlarında insan faktörlerini göz önünde bulundurarak emniyet önlemleri alır. | - | 5 |
| Ö5 | Havacılık emniyetini artırmak için insan faktörlerini yönetme stratejilerini açıklar. | - | 5 |
