Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04040005 | Haberleşme | 2 | Bahar | 4 | 9+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | SAFFET ÖZGÜN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
HABERLEŞME PRENSİPLERİ, FREKANSLARIN TAHSİSİ VE YAYINLANMASI GENEL PRENSİPLERİ
Dersin Amacı
HABERLEŞME USULLERİNİN ÖĞRENİMİ AMAÇLANMAKTADIR.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim yeteneğine sahip olmak. | 5 |
| P9 | Uçak tasarımı, performansı ve işletme karakteristiklerini bilmek. | 3 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | VFR HABERLEŞME USULLERİ |
| 2 | VFR HABERLEŞME USULLERİ |
| 3 | TANIMLAR |
| 4 | GENEL İŞLETME PROSEDÜRLERİ |
| 5 | GENEL İŞLETME PROSEDÜRLERİ |
| 6 | Yer istasyonları için kısaltılmış biçimlerini de içeren radyo çağrı adları |
| 7 | Uçaklar için kısaltılmış biçimlerini de içeren radyo çağrı adları |
| 8 | İLGİLİ HAVA BİLGİSİ TERİMLERİ (VFR) |
| 9 | İLGİLİ HAVA BİLGİSİ TERİMLERİ (VFR) |
| 10 | HABERLEŞME ARIZASINDA YAPILMASI GEREKENLER |
| 11 | HABERLEŞME ARIZASINDA YAPILMASI GEREKENLER |
| 12 | TEHLİKE VE ACİL DURUM USULLERİ |
| 13 | VHF FREKANSLARIN TAHSİSİ VE YAYINLANMASI GENEL PRENSİPLERİ |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SHGM |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 9 | 9 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 9 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
