İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04040002 Seyrüsefer 2 Bahar 4 24+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü SAFFET ÖZGÜN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Haydar UYANIK
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Yer hızı düzeltmesi Rotadan sapma düzeltmeleri Rüzgar hızı ve yönü hesabı Tahmini varış süresi düzeltmeleri Uçuş logu
Dersin Amacı
DÜZ UÇUŞ ESNASINDA SEYRÜSEFER, SEYRÜSEFER VERİLERİNİN TAZE-LENMESİ İÇİN FİKSLERİN KULLANIMI
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Teorik olarak öğrendiği bilgi ve becerileri fiili uçuş kabiliyetinin kazanımı ve gelişiminde etkili bir şekilde kullanabilmek. 5
P6 Meteoroloji ve çevre sorunlarını bilmek. 4
P7 Verileri analiz etme ve grafik yorumlama becerisine sahip olmak. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. P.3.1 1
Ö2 Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. P.3.2 1
Ö3 Meteorolojik ve çevresel verileri kullanarak yeni stratejiler ve çözümler geliştirebilir. P.6.5 1
Ö4 Temel veri analizi kavramlarını ve grafik türlerini tanımlayabilir. P.7.1 1
Ö5 Farklı veri analizi tekniklerini ve grafik türlerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. P.7.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 GENEL SEYRÜSEFER
2 SEYRÜSEFERİN TEMELLERİ
3 GÜNEŞ SİSTEMİ
4 DÜNYA
5 ZAMAN VE ZAMAN DÖNÜŞÜMLERİ
6 ZAMAN VE ZAMAN DÖNÜŞÜMLERİ
7 MANYETİZMA VE PUSULALAR
8 HAVA ARACI MANYETİZMASI
9 FARKLI PROJEKSİYON TÜRLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ
10 MERİDYEN, PARALEL, BÜYÜK DAİRE VE KERTE HATLARININ TEMSİLİ
11 MEVCUT HAVACILIK HARİTALARININ KULLANIMI
12 SEYRÜSEFER KOMPÜTERİNİN KULLANIMI
13 UÇUŞ BOYUNCA SEYRÜSEFER
14 FİNAL SINAVINA HAZIRLIK
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Jeppesen Seyrüsefer Çizelgeleri
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 1 24 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P6 P7
Ö1 Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. 5 - -
Ö2 Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. 5 - -
Ö3 Meteorolojik ve çevresel verileri kullanarak yeni stratejiler ve çözümler geliştirebilir. - 5 -
Ö4 Temel veri analizi kavramlarını ve grafik türlerini tanımlayabilir. - - 5
Ö5 Farklı veri analizi tekniklerini ve grafik türlerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. - - 5