Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04040001 | Havacılık İngilizcesi IV | 2 | Bahar | 4 | 4+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Dilara Sena BAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin havacılık alanında ihtiyaç duyacakları dil becerilerini geliştirecek materyaller olan okuma parçaları ve ilgili kelime çalışmaları, dinleme metinleri, rapor okuma ve yazma, radyo telsiz iletişimi örnekleri ve bu bağlamda kullanılacak İngilizce kalıpları içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin, okudukları İngilizce makaleleri anlama, özetleme, yorumlama ve sunum yoluyla, bir grup dinleyiciye sunma becerilerini geliştirmek ve İngilizce sunum deneyimi kazanmalarını sağlamak; havacılık alanlarında İngilizce iletişim kurabilen, yazışmaları yönetebilen bireyler yetiştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim yeteneğine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. | P.5.1 | 1 |
| Ö2 | Öğrenci, öğrendiği iletişim tekniklerini gerçek dünya senaryolarında uygular, sunumlar yapar ve yazılı belgeler hazırlar. | P.5.3 | 1 |
| Ö3 | Öğrenci, iletişim sırasında karşılaştığı engelleri ve yanlış anlaşılmaları analiz eder, bu sorunları çözmek için ileri düzey iletişim tekniklerini kullanır. | P.5.4 | 1 |
| Ö4 | Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | P.5.7 | 1 |
| Ö5 | Öğrenci, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak kendini temsil edebilirr, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | P.5.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Pist İhlali nedenleri ve sonuçları öğretilir |
| 2 | Pist İhlalini önleme ile ilgili tedbirler öğretilir |
| 3 | Havalimanı işaretçileri ve araçları tanıtılır |
| 4 | Kalkış ve iniş esnasında karşılaşılabilecek hava koşulları |
| 5 | Operasyonel durumlar , olağan dışı durumlar çözümlenir |
| 6 | Medikal olaylar ve çözümleri ile ilgili kelimeler verilir |
| 7 | Konuların Tekrarı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Alçalış ve iniş hattına yaklaşmalar ile ilgili bilgilendirme ve kelimeler verilir |
| 10 | Yaklaşma ve iniş problemleri konu olarak verilir, kelimelerine hakim olunur |
| 11 | İniş kazaları. Pist koşulları ile ilgili örnekler üzerinden kelime ve örnek durumlar tartışılır |
| 12 | Taksi yapma prosedürleri verilir |
| 13 | Kapıya yanaşma ve yolcu indirme prosedür ve kelimeleri kazandırılır |
| 14 | Tüm Konuların Tekrarı |
| 15 | Final Sınavına Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | English for Aviation |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 |
|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. | 5 |
| Ö2 | Öğrenci, öğrendiği iletişim tekniklerini gerçek dünya senaryolarında uygular, sunumlar yapar ve yazılı belgeler hazırlar. | 5 |
| Ö3 | Öğrenci, iletişim sırasında karşılaştığı engelleri ve yanlış anlaşılmaları analiz eder, bu sorunları çözmek için ileri düzey iletişim tekniklerini kullanır. | 5 |
| Ö4 | Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | 5 |
| Ö5 | Öğrenci, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak kendini temsil edebilirr, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | 5 |
