İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04030006 Meteoroloji I 2 Güz 3 23+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü SAFFET ÖZGÜN
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN A-302 [email protected] 7463 Çarşamba
12.00-14.00
Dersin İçeriği
Dünya yüzeyindeki sıcaklık, zemin etkileri, günlük ve mevsimsel değişim, bulutların ve rüzgarın etkisi
Dersin Amacı
METEOROLOJİ: ATMOSFER KARAKTERİSTİKLERİNİN ÖĞRENİLMESİ
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Meteoroloji ve çevre sorunlarını bilmek. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Meteorolojinin temel kavramlarını, terimlerini ve prensiplerini tanımlayabilir, farklı türdeki hava olaylarını ve çevre sorunlarını listeleyebilir. P.6.1 1
Ö2 Meteorolojik olayların nasıl oluştuğunu ve çevre sorunlarına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. P.6.2 1
Ö3 Meteorolojik verileri (örneğin, sıcaklık, nem, rüzgar hızı) kullanarak hava durumu tahmini yapabilir. P.6.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 BİLEŞİMİ, KAPSAMI VE DİKEY BÖLÜMLERİ
2 HAVA SICAKLIĞI
3 ATMOSFERİK BASINÇ
4 HAVA YOĞUNLUĞU
5 ICAO STANDART ATMOSFER
6 RÜZGARIN TANIMI VE HESABI
7 RÜZGARIN BİRİNCİL SEBEBİ
8 VİZE SINAVI
9 RÜZGARIN BİRİNCİL SEBEBİ, BASINÇ GRADYANI
10 CORIOLIS KUVVETI VE GRADYAN RÜZGARI
11 SÜRTÜNME TABAKASINDA RÜZGAR ÇEŞİTLERİ
12 SÜRTÜNME TABAKASINDA RÜZGAR ÇEŞİTLERİ
13 BİRLEŞME VE DAĞILMA ETKİLERİ
14 BİRLEŞME VE DAĞILMA ETKİLERİ
15 FİNAL SINAVINA HAZIRLIK
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar SHGM
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 1 23 23
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 23 23
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6
Ö1 Meteorolojinin temel kavramlarını, terimlerini ve prensiplerini tanımlayabilir, farklı türdeki hava olaylarını ve çevre sorunlarını listeleyebilir. 5
Ö2 Meteorolojik olayların nasıl oluştuğunu ve çevre sorunlarına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. 5
Ö3 Meteorolojik verileri (örneğin, sıcaklık, nem, rüzgar hızı) kullanarak hava durumu tahmini yapabilir. 5