Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04030006 | Meteoroloji I | 2 | Güz | 3 | 23+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | SAFFET ÖZGÜN |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör.Dr. Kamile YASDIMAN | A-302 | [email protected] | 7463 | Çarşamba 12.00-14.00 |
Dersin İçeriği
Dünya yüzeyindeki sıcaklık, zemin etkileri, günlük ve mevsimsel değişim, bulutların ve rüzgarın etkisi
Dersin Amacı
METEOROLOJİ: ATMOSFER KARAKTERİSTİKLERİNİN ÖĞRENİLMESİ
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | Meteoroloji ve çevre sorunlarını bilmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Meteorolojinin temel kavramlarını, terimlerini ve prensiplerini tanımlayabilir, farklı türdeki hava olaylarını ve çevre sorunlarını listeleyebilir. | P.6.1 | 1 |
| Ö2 | Meteorolojik olayların nasıl oluştuğunu ve çevre sorunlarına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. | P.6.2 | 1 |
| Ö3 | Meteorolojik verileri (örneğin, sıcaklık, nem, rüzgar hızı) kullanarak hava durumu tahmini yapabilir. | P.6.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | BİLEŞİMİ, KAPSAMI VE DİKEY BÖLÜMLERİ |
| 2 | HAVA SICAKLIĞI |
| 3 | ATMOSFERİK BASINÇ |
| 4 | HAVA YOĞUNLUĞU |
| 5 | ICAO STANDART ATMOSFER |
| 6 | RÜZGARIN TANIMI VE HESABI |
| 7 | RÜZGARIN BİRİNCİL SEBEBİ |
| 8 | VİZE SINAVI |
| 9 | RÜZGARIN BİRİNCİL SEBEBİ, BASINÇ GRADYANI |
| 10 | CORIOLIS KUVVETI VE GRADYAN RÜZGARI |
| 11 | SÜRTÜNME TABAKASINDA RÜZGAR ÇEŞİTLERİ |
| 12 | SÜRTÜNME TABAKASINDA RÜZGAR ÇEŞİTLERİ |
| 13 | BİRLEŞME VE DAĞILMA ETKİLERİ |
| 14 | BİRLEŞME VE DAĞILMA ETKİLERİ |
| 15 | FİNAL SINAVINA HAZIRLIK |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SHGM |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 23 | 23 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 23 | 23 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 |
|---|---|---|
| Ö1 | Meteorolojinin temel kavramlarını, terimlerini ve prensiplerini tanımlayabilir, farklı türdeki hava olaylarını ve çevre sorunlarını listeleyebilir. | 5 |
| Ö2 | Meteorolojik olayların nasıl oluştuğunu ve çevre sorunlarına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. | 5 |
| Ö3 | Meteorolojik verileri (örneğin, sıcaklık, nem, rüzgar hızı) kullanarak hava durumu tahmini yapabilir. | 5 |
