İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04030004 Uçuş Performansı ve Planlama 2 Güz 3 16+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Saffet ÖZGÜN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
UÇUŞ İZLEME VE UÇUŞTA YENİDEN PLANLAMA YAPMA
Dersin Amacı
Uçuş performans ve planlama karakteristiklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Teorik uçuş eğitiminin yanı sıra matematik ve fen bilimleri alanında lisans programı seviyesinde yeterli bilgi birikimine sahip olmak ve analitik düşünme kabiliyetini geliştirmek. 5
P9 Uçak tasarımı, performansı ve işletme karakteristiklerini bilmek. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Analitik düşünme tekniklerini kullanarak uçuş problemlerine çözümler üretir. P.1.5 1
Ö2 Temel uçuş teorilerini ve uçuş eğitimiyle ilgili kavramları tanımlar. P.1.1 1
Ö3 Uçuş teorilerinin nasıl çalıştığını ve neden önemli olduklarını açıklar. P.1.3 1
Ö4 Uçuş eğitimi için kullanılan matematiksel modelleri ve fen bilimleri uygulamalarını tanımlar. P.1.4 1
Ö5 Uçak performansı ve işletme karakteristikleriyle ilgili temel terimleri ve kavramları tanımlar. P.9.2 1
Ö6 Uçak performansı ve işletme karakteristiklerinin nasıl etkileşime girdiğini anlatır. P.9.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 KÜTLE VE DENGE HUSUSLARININ AMACI
2 CG LİMİTLERİ
3 KÜTLE LİMİTLERİ
4 KÜTLE HESAPLAMALARI
5 AĞIRLIK MERKEZİ HESABININ ESASLARI
6 UÇAĞIN KÜTLE VE DENGE DETAYLARI
7 KÜTLE VE DENGE BELGESİNİN İÇERİĞİ
8 VİZE SINAVI
9 UÇAK BELGELERİNDEN KÜTLE VE DENGE BİLGİLERİNİN ALINMASI
10 AĞIRLIK MERKEZİ KONUMUNUN BELİRLENMESİ
11 TEK MOTORLU-PİSTON (SEP) UÇAKLAR
12 KALKIŞ VE İNİŞ PERFORMANSI
13 TIRMANMA VE SEYİR PERFORMANSI
14 GÖREREK UÇUŞ KURALLARINA (VFR) GÖRE UÇUŞLAR İÇİN UÇUŞ PLANLAMA
15 FİNAL SINAVINA HAZIRLIK
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar SHGM
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 1 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 18 18
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P9
Ö1 Temel uçuş teorilerini ve uçuş eğitimiyle ilgili kavramları tanımlar. 5 -
Ö2 Uçuş teorilerinin nasıl çalıştığını ve neden önemli olduklarını açıklar. 5 -
Ö3 Uçuş eğitimi için kullanılan matematiksel modelleri ve fen bilimleri uygulamalarını tanımlar. 5 -
Ö4 Analitik düşünme tekniklerini kullanarak uçuş problemlerine çözümler üretir. 4 -
Ö5 Uçak performansı ve işletme karakteristikleriyle ilgili temel terimleri ve kavramları tanımlar. - 5
Ö6 Uçak performansı ve işletme karakteristiklerinin nasıl etkileşime girdiğini anlatır. - 5