Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04030003 | Hava Aracı Genel Bilgisi I | 2 | Güz | 3 | 23+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Saffet Özgün |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dersin içeriği; Hava araçlarının tarihçesi, uçmanın teorisi, uçabilen cisimlerin özellikleri ve tasnifi, temel kavramlar, hava araçları ana elemanları, standart atmosfer, uçmanın temel prensipleri.
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin uçmanın teorisi ile ilgili temel prensipleri tanımlayabilmelerini, hava araçlarının çeşitlerini, yapısal ve aerodinamik özelliklerini genel olarak bilmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Teorik uçuş eğitiminin yanı sıra matematik ve fen bilimleri alanında lisans programı seviyesinde yeterli bilgi birikimine sahip olmak ve analitik düşünme kabiliyetini geliştirmek. | 3 |
| P3 | Teorik olarak öğrendiği bilgi ve becerileri fiili uçuş kabiliyetinin kazanımı ve gelişiminde etkili bir şekilde kullanabilmek. | 5 |
| P9 | Uçak tasarımı, performansı ve işletme karakteristiklerini bilmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel uçuş teorilerini ve uçuş eğitimiyle ilgili kavramları tanımlar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. | P.3.1 | 1 |
| Ö3 | Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. | P.3.2 | 1 |
| Ö4 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | P.9.1 | 1 |
| Ö5 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | P.9.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | HAVA ARACI GENEL BİLGİSİ |
| 2 | UÇAK YAPILARI VE SİSTEMLERİ, ELEKTRİK, GÜÇ SİSTEMLERİ VE ACİL DURUM EKİPMANI |
| 3 | SİSTEM TASARIMI, YÜKLER, GERİLİM, BAKIM |
| 4 | KANATLAR, KUYRUK VE KONTROL YÜZEYLERİ |
| 5 | GÖVDE, KAPILAR, YÜZEY, ÖN CAM VE KABİN CAMLARI |
| 6 | İNİŞ TAKIMI, TEKERLER, LASTİKLER VE FRENLER |
| 7 | TEKERLER VE LASTİKLER |
| 8 | VİZE SINAVI |
| 9 | İKİNCİL UÇUŞ KONTROL ELEMANLARI |
| 10 | BUZLANMA ÖNLEYİCİ SİSTEMLER |
| 11 | ELEKTRİK: GENEL TANIMLAR |
| 12 | JENERATÖR: ÜRETİM, DAĞITIM VE KULLANIM |
| 13 | KARBÜRATÖR VEYA ENJEKSİYON SİSTEMİ |
| 14 | HAVA SOĞUTMA SİSTEMLERİ |
| 15 | FİNAL SINAVINA HAZIRLIK |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SHGM |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 23 | 23 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel uçuş teorilerini ve uçuş eğitimiyle ilgili kavramları tanımlar. | 5 | - | - |
| Ö2 | Öğrenci, teorik uçuş bilgilerini ve ilgili havacılık kurallarını detaylı olarak tanır ve bu bilgileri uçuş öncesi hazırlıklarında kullanabilir. | - | 5 | - |
| Ö3 | Öğrenci, teorik bilgilerin uçuş sırasındaki pratik uygulamalarını anlar ve bu bilgilerin uçuş güvenliği ve performans üzerindeki etkilerini kavrar. | - | 5 | - |
| Ö4 | Uçak tasarımının temel bileşenlerini tanımlar ve uçakların ana parçalarını sıralar. | - | - | 5 |
| Ö5 | Uçak tasarımındaki farklı bileşenlerin performans üzerindeki etkisini analiz eder. | - | - | 5 |
