Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04030001 | Havacılık İngilizcesi III | 2 | Güz | 3 | 4+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Dilara Sena BAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Dilara Sena BAŞ | K-Z04 | [email protected] | 7754 |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin havacılık alanında ihtiyaç duyacakları dil becerilerini geliştirecek materyaller olan okuma parçaları ve ilgili kelime çalışmaları, dinleme metinleri, rapor okuma ve yazma, radyo telsiz iletişimi örnekleri ve bu bağlamda kullanılacak İngilizce kalıpları içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin, okudukları İngilizce makaleleri anlama, özetleme, yorumlama ve sunum yoluyla, bir grup dinleyiciye sunma becerilerini geliştirmek ve İngilizce sunum deneyimi kazanmalarını sağlamak; havacılık alanlarında İngilizce iletişim kurabilen, yazışmaları yönetebilen bireyler yetiştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim yeteneğine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. | P.5.1 | 1 |
| Ö2 | Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | P.5.7 | 1 |
| Ö3 | Öğrenci, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak kendini temsil edebilirr, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | P.5.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Öğrenciler,genel ingilizce alfabesi ve havacılık alfabesi arasındaki farkları öğrenirler Kısa soru cevaplar sorup yanıtlayabilir. |
| 2 | Hayali durumlar hakkında yorup yapıp kısa konuşmalar gerçekleştirebilirler hislerini anlatmak için sıfatlar öğrenerek konuşma egzersizleri yapar. |
| 3 | Öğrenciler, zamanlarla ilgili konuşabilir, tarihler sayılar konularını soru-cevap alıştırmalarıyla pratik yaparak konuyu pekiştirir sayı ve zaman ile ilgili problemleri de sorup yanıtlayabilir. |
| 4 | Öğrenciler, uçuş öncesi kontroller ile ilgili konuları ve teknik kelimeleri öğrenirler. Erteleme, yerel durumlar teknik kelimelerine hakim olurlar. |
| 5 | Öğrenciler havalimanı işaretçilerini, araçlarını, taxi ve bekleme durumlarında kullanacakları cümle ve kelimeleri öğrenerek pratik ederler. |
| 6 | Hava şartları ile ilgili teknik kelimeleri öğrenerek bu kelimeleri cümle içerisinde kullanırlar, karşılıklı konuşmalar ile olası durumlara çözüm üretirler. |
| 7 | REVISION |
| 8 | Ara Sınav Dönemi |
| 9 | Kalkışa hazırlanma, trafik ve uyarılar ile ilgili teknik kelimelere hakim olurlar bu kelimeleri cümle içerisinde kullanırlar. Okuma parçaları ile pekiştirerek pratik sağlarlar. |
| 10 | Operasyonel durumlar, olası beklenmedik olaylar ile ilgili seneryoları görsel ve duysal olarak Pratik ederler, teknik kelimelere hakim olarak cümle içerisinde kullanırlar. |
| 11 | Uçak içerisinde beklenmedik şekilde gelişen yolcu problemleri, medikal durumlara karşı telsiz teması sağlayarak bildirebilecekleri cümlelere hakim olurlar. Olası senaryoyu pratik ederler. |
| 12 | Karşılaştırma sıfatlarını, tahminsel olayları konuşabilecekleri yapıları öğrenirler. Uyarı ve ricaları cümlelerini de ayrıca öğrenip kullanabilirler. |
| 13 | REVISION |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Macmillan Aviation English |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 |
|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. | 5 |
| Ö2 | Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | 5 |
| Ö3 | Öğrenci, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak kendini temsil edebilirr, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | 5 |
