Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04010007 | Temel Bilgi Teknolojileri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin bilgisayar teknolojisinin değişik amaçlarla kullanılacağı gerçeğini kavrayabilmesini sağlatmak için eğitim verilmektedir. Bilgisayar Temel Kavramları, İnternet ve Servisleri, Windows 10, MS Word, MS Excel, MS Powerpoint kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir.
Dersin Amacı
Bilgisayar sistemleri, İnternet ve yaygın kullanılan servisleri hakkında bilgiler verilerek bilgisayar işletim sistemleri ve ofis uygulama programlarının (MS Word, Excel, PowerPoint) temel seviyede kullanım becerilerini vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Verileri analiz etme ve grafik yorumlama becerisine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel veri analizi kavramlarını ve grafik türlerini tanımlayabilir. | P.7.1 | 1 |
| Ö2 | Verileri analiz etmenin önemini ve farklı grafik türlerinin hangi amaçlarla kullanıldığını açıklayabilir. | P.7.2 | 1 |
| Ö3 | Basit grafikler oluşturabilir ve bunları veri eğilimlerini göstermek için kullanabilir. | P.7.3 | 1 |
| Ö4 | Farklı kaynaklardan gelen verileri temizleyebilir ve analiz için hazırlayabilir. | P.7.4 | 1 |
| Ö5 | Analiz sonuçlarına dayalı olarak karmaşık grafikler ve görselleştirmeler tasarlayabilir. | P.7.5 | 1 |
| Ö6 | Farklı veri analizi tekniklerini ve grafik türlerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | P.7.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilgi teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanınması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerinin ayrıntılı olarak kavranması. |
| 2 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede bilgi verilmesi. |
| 3 | İşletim sistemi ayarları hakkında bilgi verilmesi. |
| 4 | İşletim sisteminde dosya ve klasör organizasyonu. |
| 5 | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. |
| 6 | Kelime işlemci programında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. |
| 7 | Kelime işlemci programında belge düzenleme, resim tablo vb bileşenlerin eklenmesi. |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Bir hesap tablosu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. |
| 10 | Hesap tablosu uygulamasında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. |
| 11 | Hesap tablosu uygulamasında formüller, fonksiyonlar ve grafiklerin kullanımı. |
| 12 | Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. |
| 13 | Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması. |
| 14 | Etkin ve güvenli internet kullanımı bilgisi verilmesi. |
| 15 | Dönem Sonu Sınavına Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dersin akademisyenin paylaştığı notlar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Temel veri analizi kavramlarını ve grafik türlerini tanımlayabilir. | 3 |
| Ö2 | Verileri analiz etmenin önemini ve farklı grafik türlerinin hangi amaçlarla kullanıldığını açıklayabilir. | 3 |
| Ö3 | Basit grafikler oluşturabilir ve bunları veri eğilimlerini göstermek için kullanabilir. | 5 |
| Ö4 | Farklı kaynaklardan gelen verileri temizleyebilir ve analiz için hazırlayabilir. | 3 |
| Ö5 | Analiz sonuçlarına dayalı olarak karmaşık grafikler ve görselleştirmeler tasarlayabilir. | 5 |
| Ö6 | Farklı veri analizi tekniklerini ve grafik türlerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | 3 |
