Pilotaj
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04010004 | Havacılık İngilizcesi I | 1 | Güz | 1 | 4+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Dilara Sena BAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Dilara Sena BAŞ | A-302 | [email protected] | 7671 |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin havacılık alanında ihtiyaç duyacakları dil becerilerini geliştirecek materyaller olan okuma parçaları ve ilgili kelime çalışmaları, dinleme metinleri, rapor okuma ve yazma, radyo telsiz iletişimi örnekleri ve bu bağlamda kullanılacak İngilizce kalıpları içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin, okudukları İngilizce makaleleri anlama, özetleme, yorumlama ve sunum yoluyla, bir grup dinleyiciye sunma becerilerini geliştirmek ve İngilizce sunum deneyimi kazanmalarını sağlamak; havacılık alanlarında İngilizce iletişim kurabilen, yazışmaları yönetebilen bireyler yetiştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim yeteneğine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. | P.5.1 | 1 |
| Ö2 | Öğrenci, etkin iletişimin önemini kavrar ve farklı dinleyici veya okuyucu gruplarına uygun iletişim stratejilerini nasıl uygulayacağını anlar. | P.5.2 | 1 |
| Ö3 | Öğrenci, öğrendiği iletişim tekniklerini gerçek dünya senaryolarında uygular, sunumlar yapar ve yazılı belgeler hazırlar. | P.5.3 | 1 |
| Ö4 | Öğrenci, iletişim sırasında karşılaştığı engelleri ve yanlış anlaşılmaları analiz eder, bu sorunları çözmek için ileri düzey iletişim tekniklerini kullanır. | P.5.4 | 1 |
| Ö5 | Öğrenci, çeşitli iletişim yöntemlerini ve tekniklerini birleştirerek kendi iletişim tarzını geliştirir ve bu tarzı farklı ortamlara uyarlar. | P.5.5 | 1 |
| Ö6 | Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | P.5.7 | 1 |
| Ö7 | Öğrenci, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak kendini temsil edebilirr, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | P.5.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Öğrenciler, ad-soyad bilgilerini vererek kendini tanıtırlar; diğer insanlardan kendilerini tanıtmalarını isteyebilir; genel ingilizce alfabesi ve havacılık alfabesi arasındaki farkları öğrenirler; Ad soyadlarını heceleyebilirler |
| 2 | Öğrenciler, alıştırmalar yardımıyla düzenli ve düzensiz fiil formlarını tekrar ederek pekiştirir; hislerini anlatmak için sıfatlar öğrenerek konuşma egzersizleri yapar. |
| 3 | Öğrenciler, alıştırmalar yardımıyla düzenli ve düzensiz fiil formlarını tekrar ederek pekiştirir hislerini anlatmak için sıfatlar öğrenerek konuşma egzersizleri yapar. |
| 4 | Öğrenciler, sıra sayılarını ve bu sayıların tarihleri söylemede doğru kullanımını öğrenir soru-cevap alıştırmalarıyla pratik yaparak konuyu pekiştirir check in prosedürlerini de ayrıca öğrenirler. |
| 5 | Öğrenciler, okudukları bir metin yardımıyla düzenli ve düzensiz zarf yapısını özel günlerden bahsederken kullanılabilecek ifadeleri öğrenir. Bazı özel günlerin tanımını yapar, bir özel günü öğrendikleri ifadeleri ve geçmiş zamanı etkili bir biçimde kullanarak kısa bir paragraf halinde yazar check in esnasındaki olası problemleri çözebilirler |
| 6 | Öğrenciler, bir dinleme parçası dinleyerek yemek ve içecekler ile birlikte kullanılabilecek ifadeleri öğrenir öğrendikleri ifadeleri pekiştirmek için buna benzer bir diyalog metni oluşturur günlük dilde kullanabilmek için ""sevmek"" ve ""istemek"" ile ilgili kalıpların pratiğini yapar. |
| 7 | El bagajı ile ilgili soru sorabilir, bilgi verebilirler yolcu bilgilerini doğrulayabilirler. |
| 8 | Midterm |
| 9 | Öğrenciler, sıfatların karşılaştırılması ve derecelendirilmesi konusunu öğrenir kendilerine verilen bilgileri kullanarak bazı şehirleri kıyaslar dünyadaki farklı şehirlerin kıyaslanması üzerine bir parça okuyarak hedef dilbilgisi konusunu pekiştirir. |
| 10 | E-ticket ile ilgili probleri çözebilirler, biletler, kurallar, prosödürler ile ilgili bilgi verebilirler. |
| 11 | Öğrenciler, Şimdiki Zamanı öğrenir zamanın olumlu, olumsuz ve soru formunu çalışır Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman arasındaki farkları tanıyarak bu iki zamanı doğru bir biçimde kullanmayı öğrenir. |
| 12 | Öğrenciler, yer yön edatları ile yer yön tarifi konusunda kullanılabilecek ifadeleri öğrenir kendilerine verilen haritayı kullanarak küçük diyaloglar hazırlayarak konuyu pekiştirir havalimanı içinde yer yön durumları ile ilgili yardımcı olabilirler. |
| 13 | REVISION |
| 14 | Konuların Tekrarı |
| 15 | Final Sınavına Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | English for Aviation Oxford |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 |
|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. | 5 |
| Ö2 | Öğrenci, etkin iletişimin önemini kavrar ve farklı dinleyici veya okuyucu gruplarına uygun iletişim stratejilerini nasıl uygulayacağını anlar. | 5 |
| Ö3 | Öğrenci, öğrendiği iletişim tekniklerini gerçek dünya senaryolarında uygular, sunumlar yapar ve yazılı belgeler hazırlar. | 5 |
| Ö4 | Öğrenci, iletişim sırasında karşılaştığı engelleri ve yanlış anlaşılmaları analiz eder, bu sorunları çözmek için ileri düzey iletişim tekniklerini kullanır. | 5 |
| Ö5 | Öğrenci, çeşitli iletişim yöntemlerini ve tekniklerini birleştirerek kendi iletişim tarzını geliştirir ve bu tarzı farklı ortamlara uyarlar. | 5 |
| Ö6 | Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | 5 |
| Ö7 | Öğrenci, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak kendini temsil edebilirr, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | 5 |
