İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Pilotaj Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04010003 Yabancı Dil (İngilizce) I 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Hakan ALKAN K-103 [email protected] 7380
Dersin İçeriği
Bu ders, İngilizce farkındalığını artırırken Pilotaj alanına yönelik terminolojiyi ve kullanılan kalıpların öğrenci tarafından öğrenilmesini kapsar. Akademik okuma ve dinleme bazlı iletişimsel becerilerinin, eleştirel düşüncenin öğrenci tarafından özümsenmesine önem verir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerimizi hem üniversite eğitimleri süresince hem de mezun olduktan sonra kendilerini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebildikleri, okuduklarını anlayabildikleri yeterliliğe ulaştırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim yeteneğine sahip olmak. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. P.5.1 1
Ö2 Öğrenci, kendi iletişim becerilerini sürekli olarak değerlendirir, geri bildirimleri analiz eder ve kendini geliştirmek için aktif olarak çalışır. P.5.6 1
Ö3 Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. P.5.7 1
Ö4 Öğrenci, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak kendini temsil edebilirr, akademik gelişme ve yayınları takip eder. P.5.8 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders tanıtımı, derse giriş. UNIT 1 – WELCOME, Tanışma, ülkeler ve uyruklar, Verb to be (olumlu, olumsuz, soru dizilimleri)
2 İşaret Sıfatları/Zamirleri, this, that, these, those, iyelik, ricada bulunma, can, could, alıştırmalar.
3 UNIT 2 - LIFESTYLE, Present Simple (Olumlu), 3. tekil şahıs (he, she, it) ""s"" takısı kullanımı ve alıştırmalar.
4 Present Simple (olumsuz ve sorular), zaman ifadeleri, alıştırmalar, bilgi sorma
5 UNIT 3 - PEOPLE, have/has got (olumlu, olumsuz, soru), okuma alıştırmaları
6 Sıklık zarfları, planlamalar yapmak, zaman ifadeleri, kutlamalar
7 UNIT 4 - PLACES, there is, there are, ev, odalar, mobilyalar, konumlandırma, edatlar, alıştırmalar
8 Tekrarlar ve Ara Sınav / Vize Sınavı
9 ""can"" (olumlu, olumsuz, soru) olasılık, şehir içi konum tarifi, edatlar, alışveriş
10 UNIT 5 - FOOD, sayılabilen, sayılamayan isimler, yiyecek ve içecekler, kaplar, miktar ifadeleri, a, an, some, any
11 how much/many, restoran jargonu, sipariş verme, kaplar, sayılar
12 UNIT 6 - THE PAST, was/were (olumlu, olumsuz, soru), tarih ve zaman ifadeleri, birkite kullanılan öbekler
13 Simple past tense (V2) (olumlu, olumsuz, soru), düzenli/düzensiz fiiller, konu ile ilgili sorular sorma
14 Konuların Tekrarı
15 Final Sınavına Hazırlık
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Speakout Elementary Students' Book, Pearson
Speakout Elementary Workbook, Pearson
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5
Ö1 Öğrenci, etkili sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini ve dil bilgisini bilir ve bu bilgileri çeşitli iletişim ortamlarında nasıl kullanacağını anlar. 5
Ö2 Öğrenci, kendi iletişim becerilerini sürekli olarak değerlendirir, geri bildirimleri analiz eder ve kendini geliştirmek için aktif olarak çalışır. 5
Ö3 Öğrenci, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. 5
Ö4 Öğrenci, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak kendini temsil edebilirr, akademik gelişme ve yayınları takip eder. 5