Tıp
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
STAJ501 | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Staj Programı | 5 | Güz | 9 | 30+40+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. Nurdoğan ATA |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Semih TOKAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Boyun Anatomisi, Ses Hastalıkları ve Larenks Kanserleri, işitme Kayıpları, Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi, Nazofrenks ve Paranazal Sinüs Tümörleri, Sinüzitler ve Alerjik Rinit, Otitler ve komplikasyonları, Kulak Anatomisi ve Fizyolojisi, Yeni Doğan İşitme Kayıpları, Dudak ve Oral Kavite Hastalıkları, Fasiyal Paralizi, Tonsil, Adenoid ve Farenks Enfeksiyonları, Boyun Kitleleri, Vertigo, Tinnitus, Tiroid ve Paratiroid Hastalıkları, Dış Kulak Yolu Hastalıkları, KBB Acilleri, Tükürük Bezi Hastalıkları
Dersin Amacı
Hastadan anamnez alma ve KBB'ye yönelik fizik muayene yapma, hastayı hazırlamalı ve sunma,Sık karşılaşılan ve acil KBB hastalıklarına birinci basamak düzeyinde tanı koyabilme ve tedavi edebilme, gerekli durumlarda uygun şekilde sevk edebilme becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. | 5 |
P2 | Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. | 5 |
P3 | Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. | 5 |
P4 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
P5 | Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. | 5 |
P6 | Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
P7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. | 5 |
P8 | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | P.1.1 | 1,2 |
Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | P.1.2 | 1,2 |
Ö3 | İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. | P.1.3 | 1,2 |
Ö4 | Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | P.1.4 | 1,2 |
Ö5 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | P.1.5 | 1,2 |
Ö6 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | P.1.6 | 1,2 |
Ö7 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | P.1.7 | 1,2 |
Ö8 | Hastalığa uygun güncel ve güvenilir tanı yöntemlerini seçebilir. | P.2.1 | 1,2 |
Ö9 | Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. | P.2.2 | 1,2 |
Ö10 | Acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | P.2.3 | 1,2 |
Ö11 | Klinik karar verme basamaklarını uygulayabilir. | P.2.4 | 1,2 |
Ö12 | Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkesi olan "önce zarar verme" ilkesini gözetir. | P.2.5 | 1,2 |
Ö13 | Mesleğini özveriyle iyi hekimlik uygulamalarını ve mesleki sorumluluklarını dikkate alarak uygular. | P.2.6 | 1,2 |
Ö14 | Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. | P.3.1 | 1,2 |
Ö15 | Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. | P.3.2 | 1,2 |
Ö16 | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. | P.3.3 | 1,2 |
Ö17 | Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | P.3.4 | 1,2 |
Ö18 | Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. | P.3.5 | 1,2 |
Ö19 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | P.3.6 | 1,2 |
Ö20 | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. | P.4.1 | 1,2 |
Ö21 | Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. | P.4.2 | 1,2 |
Ö22 | Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. | P.4.3 | 1,2 |
Ö23 | Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. | P.4.4 | 1,2 |
Ö24 | Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi, beceri ve tutumları hekimlik uygulamalarına yansıtır | P.4.5 | 1,2 |
Ö25 | Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. | P.5.1 | 1,2 |
Ö26 | Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. | P.5.2 | 1,2 |
Ö27 | Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. | P.5.3 | 1,2 |
Ö28 | Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. | P.5.4 | 1,2 |
Ö29 | Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci ve ortak çalışmalarda bulunabilir. | P.5.5 | 1,2 |
Ö30 | Alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk alabilir. | P.5.6 | 1,2 |
Ö31 | Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. | P.6.1 | 1,2 |
Ö32 | Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. | P.6.3 | 1,2 |
Ö33 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. | P.7.1 | 1,2 |
Ö34 | Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. | P.7.3 | 1,2 |
Ö35 | Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. | P.8.1 | 1,2 |
Ö36 | Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. | P.8.3 | 1,2 |
Ö37 | Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. | P.8.5 | 1,2 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Boyun Anatomisi İşitme Kayıpları Ses Hastalıkları Larenks Kanserleri İşitme Kayıpları-1 İşitme Kayıpları-2 Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi Nazofrenks ve Paranazal Sinüs Tümörleri |
2 | Sinüzitler ve Alerjik Rinit Otitler ve komplikasyonları Kulak Anatomisi ve Fizyolojisi Yeni Doğan İşitme Kayıpları Dudak ve Oral Kavite Hastalıkları Fasiyal Paralizi Tonsil, Adenoid ve Farenks Enfeksiyonları Boyun Kitleleri |
3 | Vertigo Tinnitus Tiroid ve Paratiroid Hastalıkları Dış Kulak Yolu Hastalıkları KBB Acilleri Tükürük Bezi Hastalıkları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Cummings Otolaryngology Head and Neck surgery. |
KBB Hastalıklarının ABC' si |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 21 | 1 | 21 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 40 | 1 | 40 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 122 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö3 | İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Ö4 | Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Ö5 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Ö6 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 |
Ö7 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 |
Ö8 | Hastalığa uygun güncel ve güvenilir tanı yöntemlerini seçebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 |
Ö9 | Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
Ö10 | Acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Ö11 | Klinik karar verme basamaklarını uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Ö12 | Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkesi olan "önce zarar verme" ilkesini gözetir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Ö13 | Mesleğini özveriyle iyi hekimlik uygulamalarını ve mesleki sorumluluklarını dikkate alarak uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
Ö14 | Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Ö15 | Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Ö16 | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Ö17 | Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Ö18 | Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Ö19 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö20 | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Ö21 | Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
Ö22 | Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Ö23 | Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
Ö24 | Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi, beceri ve tutumları hekimlik uygulamalarına yansıtır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Ö25 | Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 |
Ö26 | Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |
Ö27 | Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Ö28 | Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Ö29 | Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci ve ortak çalışmalarda bulunabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Ö30 | Alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk alabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Ö31 | Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Ö32 | Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |
Ö33 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
Ö34 | Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 |
Ö35 | Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Ö36 | Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Ö37 | Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |