(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir.
P.1.1) Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. |
P.1.2) Güncel tıp terminolojisine hakimdir. |
P.1.3) İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. |
P.1.4) Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
P.1.5) Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. |
P.1.6) Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. |
P.1.7) Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. |
|
P2) Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir.
P.2.1) Hastalığa uygun güncel ve güvenilir tanı yöntemlerini seçebilir. |
P.2.2) Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. |
P.2.3) Acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. |
P.2.4) Klinik karar verme basamaklarını uygulayabilir. |
P.2.5) Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkesi olan "önce zarar verme" ilkesini gözetir. |
P.2.6) Mesleğini özveriyle iyi hekimlik uygulamalarını ve mesleki sorumluluklarını dikkate alarak uygular. |
|
P3) Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
P.3.1) Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. |
P.3.2) Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. |
P.3.3) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. |
P.3.4) Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. |
P.3.5) Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. |
P.3.6) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
|
P4) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
P.4.1) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
P.4.2) Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. |
P.4.3) Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. |
P.4.4) Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. |
P.4.5) Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi, beceri ve tutumları hekimlik uygulamalarına yansıtır |
|
P5) Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır.
P.5.1) Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. |
P.5.2) Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. |
P.5.3) Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. |
P.5.4) Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. |
P.5.5) Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci ve ortak çalışmalarda bulunabilir. |
P.5.6) Alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk alabilir. |
|
P6) Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
P.6.1) Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. |
P.6.2) Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. |
P.6.3) Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. |
P.6.4) Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. |
|
P7) Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar.
P.7.1) Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. |
P.7.1) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. |
P.7.3) Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. |
P.7.4) Yabancı bir dilde güncel literatürü okuyup anlar ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
P.7.5) Ulusal ve uluslararası alanda meslektaşları ile etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar ve sağlık alanında güncel bilgileri ve gelişmeleri paylaşabilir. |
|
P8) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
P.8.1) Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. |
P.8.2) Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. |
P.8.3) Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. |
P.8.4) Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. |
P.8.5) Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. |
|
P9) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.9.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
P.9.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
P.9.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
P.9.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
P.9.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
P.9.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P10) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.10.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
P.10.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
P.10.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
P.10.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
P.10.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
P.10.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme |
|
P11) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.11.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
P.11.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
P.11.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
P.11.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
P.11.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
P.11.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P12) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.12.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
P.12.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
P.12.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
P.12.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
P.12.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
P.12.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi |
|
P13) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İş sağlığı ve güvenliği (ISG) ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.13.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
P.13.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
P.13.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
P.13.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
P.13.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
P.13.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
P.13.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
P.13.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P14) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.14.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
P.14.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
P.14.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
P.14.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
P.14.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
P.14.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir.
P.1.1) Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. |
P.1.2) Güncel tıp terminolojisine hakimdir. |
P.1.3) İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. |
P.1.4) Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
P.1.5) Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. |
P.1.6) Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. |
P.1.7) Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. |
|
P3) Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
P.3.1) Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. |
P.3.2) Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. |
P.3.3) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. |
P.3.4) Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. |
P.3.5) Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. |
P.3.6) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
|
P4) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
P.4.1) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
P.4.2) Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. |
P.4.3) Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. |
P.4.4) Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. |
P.4.5) Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi, beceri ve tutumları hekimlik uygulamalarına yansıtır |
|
P9) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.9.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
P.9.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
P.9.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
P.9.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
P.9.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
P.9.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P10) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.10.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
P.10.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
P.10.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
P.10.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
P.10.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
P.10.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme |
|
P11) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.11.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
P.11.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
P.11.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
P.11.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
P.11.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
P.11.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P12) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.12.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
P.12.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
P.12.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
P.12.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
P.12.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
P.12.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi |
|
P13) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İş sağlığı ve güvenliği (ISG) ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.13.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
P.13.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
P.13.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
P.13.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
P.13.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
P.13.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
P.13.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
P.13.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P14) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.14.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
P.14.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
P.14.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
P.14.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
P.14.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
P.14.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|
|
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
P2) Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir.
P.2.1) Hastalığa uygun güncel ve güvenilir tanı yöntemlerini seçebilir. |
P.2.2) Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. |
P.2.3) Acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. |
P.2.4) Klinik karar verme basamaklarını uygulayabilir. |
P.2.5) Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkesi olan "önce zarar verme" ilkesini gözetir. |
P.2.6) Mesleğini özveriyle iyi hekimlik uygulamalarını ve mesleki sorumluluklarını dikkate alarak uygular. |
|
P3) Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
P.3.1) Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. |
P.3.2) Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. |
P.3.3) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. |
P.3.4) Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. |
P.3.5) Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. |
P.3.6) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
|
P4) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
P.4.1) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
P.4.2) Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. |
P.4.3) Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. |
P.4.4) Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. |
P.4.5) Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi, beceri ve tutumları hekimlik uygulamalarına yansıtır |
|
P5) Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır.
P.5.1) Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. |
P.5.2) Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. |
P.5.3) Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. |
P.5.4) Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. |
P.5.5) Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci ve ortak çalışmalarda bulunabilir. |
P.5.6) Alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk alabilir. |
|
P8) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
P.8.1) Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. |
P.8.2) Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. |
P.8.3) Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. |
P.8.4) Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. |
P.8.5) Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. |
|
|
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
P5) Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır.
P.5.1) Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. |
P.5.2) Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. |
P.5.3) Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. |
P.5.4) Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. |
P.5.5) Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci ve ortak çalışmalarda bulunabilir. |
P.5.6) Alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk alabilir. |
|
P6) Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
P.6.1) Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. |
P.6.2) Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. |
P.6.3) Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. |
P.6.4) Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. |
|
P7) Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar.
P.7.1) Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. |
P.7.1) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. |
P.7.3) Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. |
P.7.4) Yabancı bir dilde güncel literatürü okuyup anlar ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
P.7.5) Ulusal ve uluslararası alanda meslektaşları ile etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar ve sağlık alanında güncel bilgileri ve gelişmeleri paylaşabilir. |
|
P8) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
P.8.1) Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. |
P.8.2) Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. |
P.8.3) Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. |
P.8.4) Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. |
P.8.5) Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. |
|
|