İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
STAJ404 Kadın Hastalıkları ve Doğum Staj Programı 4 Güz 7 119+184+0 12 11
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Obstetrik ve jinekolojik anatomi, Obstetrik ve jinekolojik fizyoloji, Kadın genital sisteminin benign-malign hastalıkları ve tedavi yaklaşımları, Gebelik ve doğum sürecinin değerlendirilmesi.
Dersin Amacı
Obstetrik ve jinekolojik anatominin öğrenilmesi sonrasında bu bölgelerin fizyolojisi, benign-malign hastalıkları, gebelik ve doğum sürecinin kavranması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. 5
P2 Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. 4
P3 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. 5
P4 Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
P5 Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. 4
P6 Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
P7 Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. 5
P8 Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. P.1.1 1,2
Ö2 Güncel tıp terminolojisine hakimdir. P.1.2 1,2
Ö3 İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. P.1.3 1,2
Ö4 Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. P.1.4 1,2
Ö5 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. P.1.5 1,2
Ö6 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. P.1.6 1,2
Ö7 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. P.1.7 1,2
Ö8 Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. P.2.2 1,2
Ö9 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. P.3.1 1,2
Ö10 Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. P.3.2 1,2
Ö11 Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. P.3.3 1,2
Ö12 Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. P.3.4 1,2
Ö13 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. P.3.5 1,2
Ö14 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. P.3.6 1,2
Ö15 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. P.4.1 1,2
Ö16 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. P.4.2 1,2
Ö17 Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. P.4.3 1,2
Ö18 Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. P.4.4 1,2
Ö19 Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. P.5.1 1,2
Ö20 Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. P.5.2 1,2
Ö21 Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. P.5.3 1,2
Ö22 Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. P.5.4 1,2
Ö23 Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci ve ortak çalışmalarda bulunabilir. P.5.5 1,2
Ö24 Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. P.6.1 1,2
Ö25 Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. P.6.2 1,2
Ö26 Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. P.6.3 1,2
Ö27 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. P.6.4 1,2
Ö28 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. P.7.1 1,2
Ö29 Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. P.7.1 1,2
Ö30 Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. P.7.3 1,2
Ö31 Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. P.8.1 1,2
Ö32 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. P.8.2 1,2
Ö33 Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. P.8.3 1,2
Ö34 Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. P.8.4 1,2
Ö35 Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. P.8.5 1,2
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Obstetrik& jinekolojik anamnez /muayene, Kadın genital sistem anatomisi, Normal ve riskli gebelikler, Uterin hastalıklar ve maligniteler, Şok, Gebelikte hipertansif hastalıklar
2 Yardımcı üreme teknikleri, Menopoz, Antenatal kontroller, Genitoüriner sistem travmaları, GTN, Jjinekolojik aciller, Endometrial patolojiler
3 Obstetrik aciller, Gebelikte maternal fizyoloji, Erkek infertilitesi, Amenore, Preterm eylem, Kontraseptif yöntemler, Serviks ve over kanseri
4 PCOS, OHSS, Plasenta ekleri ve patolojileri, İnkontinans, Genital kanserlerde tarama, Geç gebelik kanamaları, İntrauterin enfeksiyonlar, Sorunlu doğum eylemi ve travmaları, Erken gebelik kayıpları, IUGR
5 Konjenital genital anomaliler, Overin benign hastalıkları, Adneksial kitlelere yaklaşım, ABO-Rh uygunsuzluğu, Uterusun benign hastalıkları, Prenatal tanı yöntemleri, Abortuslar, Obstetrik hastaya yaklaşım, Hirsutismus
6 Fetal distress, Çoğul gebelikler, Ürines sistem enfeksiyonları, Vulva CA, DM vegebelik- GDM, Erken ve geç puberte, YÜT, Gebelikte ilaç kullanımı, DUK, Postpartum kanamalar
7 Genital organların yer değiştirmesi, EMR, Dismenore ve pelvik ağrı, Makadi gelişler, CYBH, Menstrüel düzen bozuklukları, PMK
8 Pratik uygulamalar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi
Kadın Hastalıkları ve Doğum Ders Kitabı
İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri
Perinatoloji - Kolektif
Smith ve Tanagho Genel Üroloji
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) 1 60 (%)
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 119 1 119
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 6 2 12
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 184 1 184
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 316
Toplam Yük / 30 10,53
Dersin AKTS Kredisi: 11
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. 5 - - - - - - -
Ö2 Güncel tıp terminolojisine hakimdir. 5 - - - - - - -
Ö3 İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. 5 - - - - - - -
Ö4 Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5 - - - - - - -
Ö5 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. 5 - - - - - - -
Ö6 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. 5 - - - - - - -
Ö7 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. 5 - - - - - - -
Ö8 Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. - 5 - - - - - -
Ö9 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. - - 5 - - - - -
Ö10 Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. - - 5 - - - - -
Ö11 Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. - - 5 - - - - -
Ö12 Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. - - 5 - - - - -
Ö13 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. - - 5 - - - - -
Ö14 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. - - 5 - - - - -
Ö15 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. - - - 5 - - - -
Ö16 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. - - - 5 - - - -
Ö17 Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. - - - 5 - - - -
Ö18 Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. - - - 5 - - - -
Ö19 Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. - - - - 5 - - -
Ö20 Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. - - - - 5 - - -
Ö21 Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. - - - - 5 - - -
Ö22 Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. - - - - 5 - - -
Ö23 Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci ve ortak çalışmalarda bulunabilir. - - - - 5 - - -
Ö24 Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. - - - - - 5 - -
Ö25 Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. - - - - - 5 - -
Ö26 Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. - - - - - 5 - -
Ö27 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. - - - - - 5 - -
Ö28 Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. - - - - - - 5 -
Ö29 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. - - - - - - 5 -
Ö30 Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. - - - - - - 5 -
Ö31 Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. - - - - - - - 5
Ö32 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. - - - - - - - 5
Ö33 Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. - - - - - - - 5
Ö34 Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. - - - - - - - 5
Ö35 Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. - - - - - - - 5