Tıp
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| STAJ404 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Staj Programı | 4 | Güz | 7 | 119+184+0 | 12 | 11 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Obstetrik ve jinekolojik anatomi, Obstetrik ve jinekolojik fizyoloji, Kadın genital sisteminin benign-malign hastalıkları ve tedavi yaklaşımları, Gebelik ve doğum sürecinin değerlendirilmesi.
Dersin Amacı
Obstetrik ve jinekolojik anatominin öğrenilmesi sonrasında bu bölgelerin fizyolojisi, benign-malign hastalıkları, gebelik ve doğum sürecinin kavranması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. | 5 |
| P2 | Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. | 4 |
| P3 | Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. | 5 |
| P4 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
| P5 | Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. | 4 |
| P6 | Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
| P7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. | 5 |
| P8 | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | P.1.1 | 1,2 |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | P.1.2 | 1,2 |
| Ö3 | İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. | P.1.3 | 1,2 |
| Ö4 | Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | P.1.4 | 1,2 |
| Ö5 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | P.1.5 | 1,2 |
| Ö6 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | P.1.6 | 1,2 |
| Ö7 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | P.1.7 | 1,2 |
| Ö8 | Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. | P.2.2 | 1,2 |
| Ö9 | Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. | P.3.1 | 1,2 |
| Ö10 | Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. | P.3.2 | 1,2 |
| Ö11 | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. | P.3.3 | 1,2 |
| Ö12 | Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | P.3.4 | 1,2 |
| Ö13 | Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. | P.3.5 | 1,2 |
| Ö14 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | P.3.6 | 1,2 |
| Ö15 | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. | P.4.1 | 1,2 |
| Ö16 | Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. | P.4.2 | 1,2 |
| Ö17 | Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. | P.4.3 | 1,2 |
| Ö18 | Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. | P.4.4 | 1,2 |
| Ö19 | Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. | P.5.1 | 1,2 |
| Ö20 | Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. | P.5.2 | 1,2 |
| Ö21 | Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. | P.5.3 | 1,2 |
| Ö22 | Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. | P.5.4 | 1,2 |
| Ö23 | Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci ve ortak çalışmalarda bulunabilir. | P.5.5 | 1,2 |
| Ö24 | Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. | P.6.1 | 1,2 |
| Ö25 | Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. | P.6.2 | 1,2 |
| Ö26 | Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. | P.6.3 | 1,2 |
| Ö27 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. | P.6.4 | 1,2 |
| Ö28 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. | P.7.1 | 1,2 |
| Ö29 | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. | P.7.1 | 1,2 |
| Ö30 | Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. | P.7.3 | 1,2 |
| Ö31 | Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. | P.8.1 | 1,2 |
| Ö32 | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | P.8.2 | 1,2 |
| Ö33 | Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. | P.8.3 | 1,2 |
| Ö34 | Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. | P.8.4 | 1,2 |
| Ö35 | Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. | P.8.5 | 1,2 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Obstetrik& jinekolojik anamnez /muayene, Kadın genital sistem anatomisi, Normal ve riskli gebelikler, Uterin hastalıklar ve maligniteler, Şok, Gebelikte hipertansif hastalıklar |
| 2 | Yardımcı üreme teknikleri, Menopoz, Antenatal kontroller, Genitoüriner sistem travmaları, GTN, Jjinekolojik aciller, Endometrial patolojiler |
| 3 | Obstetrik aciller, Gebelikte maternal fizyoloji, Erkek infertilitesi, Amenore, Preterm eylem, Kontraseptif yöntemler, Serviks ve over kanseri |
| 4 | PCOS, OHSS, Plasenta ekleri ve patolojileri, İnkontinans, Genital kanserlerde tarama, Geç gebelik kanamaları, İntrauterin enfeksiyonlar, Sorunlu doğum eylemi ve travmaları, Erken gebelik kayıpları, IUGR |
| 5 | Konjenital genital anomaliler, Overin benign hastalıkları, Adneksial kitlelere yaklaşım, ABO-Rh uygunsuzluğu, Uterusun benign hastalıkları, Prenatal tanı yöntemleri, Abortuslar, Obstetrik hastaya yaklaşım, Hirsutismus |
| 6 | Fetal distress, Çoğul gebelikler, Ürines sistem enfeksiyonları, Vulva CA, DM vegebelik- GDM, Erken ve geç puberte, YÜT, Gebelikte ilaç kullanımı, DUK, Postpartum kanamalar |
| 7 | Genital organların yer değiştirmesi, EMR, Dismenore ve pelvik ağrı, Makadi gelişler, CYBH, Menstrüel düzen bozuklukları, PMK |
| 8 | Pratik uygulamalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi |
| Kadın Hastalıkları ve Doğum Ders Kitabı | |
| İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri | |
| Perinatoloji - Kolektif | |
| Smith ve Tanagho Genel Üroloji |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | 1 | 60 (%) |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 119 | 1 | 119 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 6 | 2 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 184 | 1 | 184 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 316 | ||
| Toplam Yük / 30 | 10,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 11 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö16 | Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö17 | Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö18 | Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö19 | Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö20 | Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö21 | Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö22 | Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö23 | Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci ve ortak çalışmalarda bulunabilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö24 | Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö25 | Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö26 | Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö27 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö28 | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö29 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö30 | Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö31 | Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö32 | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö33 | Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö34 | Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö35 | Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
