Tıp
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| STAJ403 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Staj Programı | 4 | Güz | 7 | 156+32+0 | 11 | 11 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Pediatri stajı hakkında bilgilendirme. -Hasta dosyası hazırlama. -Hikaye alma. -Fizik muayene. -Baş boyun muayenesi. - Yenidoğan muayenesi. -Çocuklarda nörolojik muayene -1. -Çocuklarda nörolojik muayene -2. -Batın muayenesi. - Büyüme ve gelişmenin takibi. -Sağlam çocuk izlemi. -Sosyal Pediatri. -Dolaşım sistemi muayenesi. -Prenatal asfiksi. - Prenatal tanı. -Diyabetik anne bebeği. -Talasemiler. -İntrauterin büyüme geriliği. -İntrauterinenfeksiyonlar. -Sarılıklı bebeğe yaklaşım I ve II. -Epilepsi. -Yenidoğansepsisi ve menenjit. -ORS tedavisi. -Kromozom hastalıkları. -Sinir sisteminin gelişim bozuklukları. -Çocukluk çağında akut lösemiler. -Akut astım atağı tedavisi. -Anafilaksi. -Aşılar. - Konjenital kalp hastalıkları. -Nöromüskülerhastalıklar. -Boğmaca. -Streptokok enfeksiyonları. -Otoimmunhemolitik anemiler. -Çocukluk çağ. Aplastik anemileri ve Fanconi AA. -Membrandefektleri ile ilgili anemiler. -Çocuklarda Astım. - Çocuk Astımın kronik tedavisi. -Solit tümörler. -Çocukluk çağı megaloblastik anemileri. -Çocuklarda trombositopeniler. - Hareket ve denge bozuklukları. -A vitaminozlar. -Kronik öksürük ve pnomoniler. -Tuberkuloz. -Doğum travması. - Yenidoğandarespiratuvardistres. -Döküntülü hastalıklar. -Çocukluk çağı menenjitleri. -Alerjik rinitatopik dermatit. -Besin allerjisi, urtiker, anjioödem. -Demir eksikliği anemisi. -Lenfomalar. -Yenidoğanresüsitasyonu. -Şok Septik Şok. - Febrilkonvülsiyonlar. -Yenidoğan nöbetleri. -Kistikfibrozis. -İnhalasyon tedavisi. -Konjenital kalp hastalıkları. - Cushingsendromu + Addisonhast.. -Boy kısalığı ve Turnersendromu. -Tiroiditler ve endemik guatr. -Nöromüsküler hastalıklar. -Ansefalitler. -Salmonellaenfeksiyonları. -Kalp yetmezliği tedavisi. -Senkop. -Beslenme, anne sütü ve ek gıdalar. -Sıvı Elektrolit dengesi ve yerine Koyma tedavileri. -Beyin felci. -Viral hepatitler. -Akut poststreptokoksikglomerulonefrit. -FMF. -Konjenitalhipotiroidi. -Adolesan ve problemleri. -Hemolitik üremik sendrom. - Minimal lezyon nefrotiksendrom. -Kabakulak. -Çocuklarda sık görülen paraziter hastalık. -İnfektifendokardit ve korunması. -Çocukluk döneminde göğüs ağrısı. -Malnütrisyon ve tedavisi. -Fagositer sistem ve kompleman sistemi defektleri. -Primerimmun yetmezlik hastalıklarına giriş. -Çocukluk çağı met.karaciğer hastalıkları. -Akut gastroenteritler. -Rikets. -Diyabet ketoasidoz. -Çocuk Hastalarda basit leri Yaşam Desteği. -Konjenital kalp hastalıkları. - Nötropenik hastalıklar. -Bağ dokusu hastalıkları, vaskülitler. -Akut romatizmal ateş. -Kardiyomiyopatiler, miyokarditler ve perikarditler. -Etkin ve başarılı emzirme teknikleri. -Etkin ve başarılı emzirme teknikleri. -Alt solunum yolları enfeksiyonları. -Kronik öksürük ve pnomoniler. -Gastroözafagealreflü. -Neonatalkoletazlı hastaya yaklaşım. -Çocukluk çağı karaciğer hastalıklarına yaklaşım. -EKG. -Hücresel immun yetmezlikler. -Humoralimmun yetmezlikler. -Çoklu Organ Yetmezlikleri çoklu. -Lenf nodu muayenesi. -Akut Böbrek yetmezliği. -Kronik Böbrek yetmezliği. -Taramalar. - Çocuk istismarı. -Pulmoner hipertansiyon. -Miyokarditler. -Trombosit fonksiyon bozuklukları. -Nötropeniler. -Stafilokok enfeksiyonları. -ÜSYE ve Otitler. -Pediatrik tromboz. -Periferik yayma ve Kemik iliği değerlendirmesi. -Çocuklarda Helikobakterpylori. -Tuberküloz. -Üriner sistem enfeksiyonu. -Hipertansiyon. -Kistikfibrozis. -İnhalasyon tedavisi. - Primerimmun yetmezlik hastalıklarının tedavisi. -Dehidratasyon ve tedavisi I –II. -Kr. ishal ve malbsorbsiyonsend. Yaklaşım. -Çocuk Hastalarda Havayolu Yönetimi ve Solunum Yetmezliği.
Dersin Amacı
Öğrencilerin sağlam çocuğun özelliklerini, büyüme ve gelişme basamaklarını bilmeleri, koruyucu hekimlik prensiplerini uygulayabilmeleri, en sık görülen ve toplum için önemli olan çocuk hastalıklarına tanı koyup, birinci basamak sağlık kuruşlarında tedavi hizmeti verebilecek bilgi ve beceri kazanmalarının sağlanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. | 5 |
| P2 | Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. | 4 |
| P3 | Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. | 5 |
| P4 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
| P5 | Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. | 5 |
| P6 | Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
| P7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. | 5 |
| P8 | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | P.1.1 | 1,2 |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | P.1.2 | 1,2 |
| Ö3 | İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. | P.1.3 | 1,2 |
| Ö4 | Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | P.1.4 | 1,2 |
| Ö5 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | P.1.5 | 1,2 |
| Ö6 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | P.1.6 | 1,2 |
| Ö7 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | P.1.7 | 1,2 |
| Ö8 | Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. | P.2.2 | 1,2 |
| Ö9 | Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. | P.3.1 | 1,2 |
| Ö10 | Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. | P.3.2 | 1,2 |
| Ö11 | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. | P.3.3 | 1,2 |
| Ö12 | Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | P.3.4 | 1,2 |
| Ö13 | Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. | P.3.5 | 1,2 |
| Ö14 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | P.3.6 | 1,2 |
| Ö15 | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. | P.4.1 | 1,2 |
| Ö16 | Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. | P.4.2 | 1,2 |
| Ö17 | Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. | P.4.3 | 1,2 |
| Ö18 | Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. | P.5.1 | 1,2 |
| Ö19 | Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. | P.5.2 | 1,2 |
| Ö20 | Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. | P.5.3 | 1,2 |
| Ö21 | Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. | P.5.4 | 1,2 |
| Ö22 | Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. | P.6.1 | 1,2 |
| Ö23 | Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. | P.6.2 | 1,2 |
| Ö24 | Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. | P.6.3 | 1,2 |
| Ö25 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. | P.6.4 | 1,2 |
| Ö26 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. | P.7.1 | 1,2 |
| Ö27 | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. | P.7.1 | 1,2 |
| Ö28 | Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. | P.7.3 | 1,2 |
| Ö29 | Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. | P.8.1 | 1,2 |
| Ö30 | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | P.8.2 | 1,2 |
| Ö31 | Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. | P.8.3 | 1,2 |
| Ö32 | Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. | P.8.4 | 1,2 |
| Ö33 | Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. | P.8.5 | 1,2 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Pediatri stajı hakkında bilgilendirme. -Hasta dosyası hazırlama. -Hikaye alma. -Fizik muayene. -Baş boyun muayenesi. -Yenidoğan muayenesi. -Çocuklarda nörolojik muayene -1. -Çocuklarda nörolojik muayene - 2. -Batın muayenesi. -Büyüme ve gelişmenin takibi. - Sağlam çocuk izlemi. -Sosyal Pediatri. -Dolaşım sistemi |
| 2 | Akut astım atağı tedavisi. -Anafilaksi. -Aşılar. -Konjenital kalp hastalıkları. -Nöromüskülerhastalıklar. -Boğmaca. - Streptokok enfeksiyonları. -Otoimmun hemolitik anemiler. -Çocukluk çağ. Aplastik anemileri ve Fanconi AA. -Membrandefektleri ile ilgili anemiler. -Çocuklarda Astım. -Çocuk Astımın kronik tedavisi. -Solit tümörler. - Çocukluk çağı megaloblastik anemileri. -Çocuklarda trombositopeniler. -Hareket ve denge bozuklukları. -A vitaminozlar. -Kronik öksürük ve pnomoniler. - Tuberkuloz. -POLİK. UYG. PRATİĞİ. |
| 3 | Doğum travması. -Yenidoğandarespiratuvardistres. - Döküntülü hastalıklar. -Çocukluk çağı menenjitleri. - Alerjik rinitatopik dermatit. -Besin allerjisi, urtiker, anjioödem. -Demir eksikliği anemisi. -Lenfomalar. - Yenidoğanresüsitasyonu. -Şok Septik Şok. - Febrilkonvülsiyonlar. -Yenidoğan nöbetleri. - Kistikfibrozis. -İnhalasyon tedavisi. -Konjenital kalp hastalıkları. -Cushingsendromu + Addisonhast.. -Boy kısalığı ve Turnersendromu. -Tiroiditler ve endemik guatr. -POLİK. UYG. PRATİĞİ. |
| 4 | Nöromüsküler hastalıklar. -Ansefalitler. - Salmonellaenfeksiyonları. -Kalp yetmezliği tedavisi. - Senkop. -Beslenme, anne sütü ve ek gıdalar. -Sıvı Elektrolit dengesi ve yerine Koyma tedavileri. -Beyin felci. -Viral hepatitler. -Akut poststreptokoksikglomerulonefrit. -FMF. - Konjenitalhipotiroidi. -Adolesan ve problemleri. - Hemolitik üremik sendrom. -Minimal lezyon nefrotiksendrom. -Kabakulak. -Çocuklarda sık görülen paraziter hastalık. -POLİK. UYG. PRATİĞİ. |
| 5 | Enfektifendokardit ve korunması. -Çocukluk döneminde göğüs ağrısı. -Malnütrisyon ve tedavisi. -Fagositer sistem ve kompleman sistemi defektleri. -Primerimmun yetmezlik hastalıklarına giriş. -Çocukluk çağı met.karaciğer hastalıkları. -Akut gastroenteritler. - Rikets. -Diyabet ketoasidoz. -Çocuk Hastalarda basit leri Yaşam Desteği. -Konjenital kalp hastalıkları. -Nötropenik hastalıklar. -Bağ dokusu hastalıkları, vaskülitler. -Akut romatizmal ateş. -Kardiyomiyopatiler, miyokarditler ve perikarditler. -Etkin ve başarılı emzirme teknikleri. -Etkin ve başarılı emzirme teknikleri. -POLİK. UYG. PRATİĞİ. |
| 6 | Alt solunum yolları enfeksiyonları. -Kronik öksürük ve pnomoniler. -Gastroözafagealreflü. -Neonatalkoletazlı hastaya yaklaşım. -Çocukluk çağı karaciğer hastalıklarına yaklaşım. -EKG. -Hücresel immun yetmezlikler. -Humoralimmun yetmezlikler. -Çoklu Organ Yetmezlikleri çoklu. -Lenf nodu muayenesi. -Akut Böbrek yetmezliği. -Kronik Böbrek yetmezliği. -Taramalar. - Çocuk istismarı. -Pulmoner hipertansiyon. - Miyokarditler. -Trombosit fonksiyon bozuklukları. - Nötropeniler. -POLİK. UYG. PRATİĞİ. |
| 7 | Stafilokok enfeksiyonları. -ÜSYE ve Otitler. -Pediatrik tromboz. -Periferik yayma ve Kemik iliği değerlendirmesi. -Çocuklarda Helikobakterpylori. - Tuberküloz. -Üriner sistem enfeksiyonu. -Hipertansiyon. - Kistikfibrozis. -İnhalasyon tedavisi. -Primerimmun yetmezlik hastalıklarının tedavisi. -Dehidratasyon ve tedavisi I –II. -Kr. ishal ve malbsorbsiyonsend. Yaklaşım. - Çocuk Hastalarda Havayolu Yönetimi ve Solunum Yetmezliği. -POLİK. UYG. PRATİĞİ. |
| 8 | Pratik Uygulamalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | 1 | 60 (%) |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 156 | 1 | 156 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 160 | 1 | 160 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 60 | 1 | 60 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 416 | ||
| Toplam Yük / 30 | 13,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 14 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö16 | Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö17 | Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö18 | Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö19 | Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö20 | Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö21 | Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö22 | Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö23 | Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
| Ö24 | Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö25 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö26 | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö27 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö28 | Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö29 | Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö30 | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö31 | Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö32 | Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö33 | Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
