İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
STAJ403 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Staj Programı 4 Güz 7 156+32+0 11 11
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Pediatri stajı hakkında bilgilendirme. -Hasta dosyası hazırlama. -Hikaye alma. -Fizik muayene. -Baş boyun muayenesi. - Yenidoğan muayenesi. -Çocuklarda nörolojik muayene -1. -Çocuklarda nörolojik muayene -2. -Batın muayenesi. - Büyüme ve gelişmenin takibi. -Sağlam çocuk izlemi. -Sosyal Pediatri. -Dolaşım sistemi muayenesi. -Prenatal asfiksi. - Prenatal tanı. -Diyabetik anne bebeği. -Talasemiler. -İntrauterin büyüme geriliği. -İntrauterinenfeksiyonlar. -Sarılıklı bebeğe yaklaşım I ve II. -Epilepsi. -Yenidoğansepsisi ve menenjit. -ORS tedavisi. -Kromozom hastalıkları. -Sinir sisteminin gelişim bozuklukları. -Çocukluk çağında akut lösemiler. -Akut astım atağı tedavisi. -Anafilaksi. -Aşılar. - Konjenital kalp hastalıkları. -Nöromüskülerhastalıklar. -Boğmaca. -Streptokok enfeksiyonları. -Otoimmunhemolitik anemiler. -Çocukluk çağ. Aplastik anemileri ve Fanconi AA. -Membrandefektleri ile ilgili anemiler. -Çocuklarda Astım. - Çocuk Astımın kronik tedavisi. -Solit tümörler. -Çocukluk çağı megaloblastik anemileri. -Çocuklarda trombositopeniler. - Hareket ve denge bozuklukları. -A vitaminozlar. -Kronik öksürük ve pnomoniler. -Tuberkuloz. -Doğum travması. - Yenidoğandarespiratuvardistres. -Döküntülü hastalıklar. -Çocukluk çağı menenjitleri. -Alerjik rinitatopik dermatit. -Besin allerjisi, urtiker, anjioödem. -Demir eksikliği anemisi. -Lenfomalar. -Yenidoğanresüsitasyonu. -Şok Septik Şok. - Febrilkonvülsiyonlar. -Yenidoğan nöbetleri. -Kistikfibrozis. -İnhalasyon tedavisi. -Konjenital kalp hastalıkları. - Cushingsendromu + Addisonhast.. -Boy kısalığı ve Turnersendromu. -Tiroiditler ve endemik guatr. -Nöromüsküler hastalıklar. -Ansefalitler. -Salmonellaenfeksiyonları. -Kalp yetmezliği tedavisi. -Senkop. -Beslenme, anne sütü ve ek gıdalar. -Sıvı Elektrolit dengesi ve yerine Koyma tedavileri. -Beyin felci. -Viral hepatitler. -Akut poststreptokoksikglomerulonefrit. -FMF. -Konjenitalhipotiroidi. -Adolesan ve problemleri. -Hemolitik üremik sendrom. - Minimal lezyon nefrotiksendrom. -Kabakulak. -Çocuklarda sık görülen paraziter hastalık. -İnfektifendokardit ve korunması. -Çocukluk döneminde göğüs ağrısı. -Malnütrisyon ve tedavisi. -Fagositer sistem ve kompleman sistemi defektleri. -Primerimmun yetmezlik hastalıklarına giriş. -Çocukluk çağı met.karaciğer hastalıkları. -Akut gastroenteritler. -Rikets. -Diyabet ketoasidoz. -Çocuk Hastalarda basit leri Yaşam Desteği. -Konjenital kalp hastalıkları. - Nötropenik hastalıklar. -Bağ dokusu hastalıkları, vaskülitler. -Akut romatizmal ateş. -Kardiyomiyopatiler, miyokarditler ve perikarditler. -Etkin ve başarılı emzirme teknikleri. -Etkin ve başarılı emzirme teknikleri. -Alt solunum yolları enfeksiyonları. -Kronik öksürük ve pnomoniler. -Gastroözafagealreflü. -Neonatalkoletazlı hastaya yaklaşım. -Çocukluk çağı karaciğer hastalıklarına yaklaşım. -EKG. -Hücresel immun yetmezlikler. -Humoralimmun yetmezlikler. -Çoklu Organ Yetmezlikleri çoklu. -Lenf nodu muayenesi. -Akut Böbrek yetmezliği. -Kronik Böbrek yetmezliği. -Taramalar. - Çocuk istismarı. -Pulmoner hipertansiyon. -Miyokarditler. -Trombosit fonksiyon bozuklukları. -Nötropeniler. -Stafilokok enfeksiyonları. -ÜSYE ve Otitler. -Pediatrik tromboz. -Periferik yayma ve Kemik iliği değerlendirmesi. -Çocuklarda Helikobakterpylori. -Tuberküloz. -Üriner sistem enfeksiyonu. -Hipertansiyon. -Kistikfibrozis. -İnhalasyon tedavisi. - Primerimmun yetmezlik hastalıklarının tedavisi. -Dehidratasyon ve tedavisi I –II. -Kr. ishal ve malbsorbsiyonsend. Yaklaşım. -Çocuk Hastalarda Havayolu Yönetimi ve Solunum Yetmezliği.
Dersin Amacı
Öğrencilerin sağlam çocuğun özelliklerini, büyüme ve gelişme basamaklarını bilmeleri, koruyucu hekimlik prensiplerini uygulayabilmeleri, en sık görülen ve toplum için önemli olan çocuk hastalıklarına tanı koyup, birinci basamak sağlık kuruşlarında tedavi hizmeti verebilecek bilgi ve beceri kazanmalarının sağlanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. 5
P2 Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. 4
P3 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. 5
P4 Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
P5 Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. 5
P6 Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
P7 Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. 5
P8 Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. P.1.1 1,2
Ö2 Güncel tıp terminolojisine hakimdir. P.1.2 1,2
Ö3 İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. P.1.3 1,2
Ö4 Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. P.1.4 1,2
Ö5 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. P.1.5 1,2
Ö6 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. P.1.6 1,2
Ö7 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. P.1.7 1,2
Ö8 Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. P.2.2 1,2
Ö9 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. P.3.1 1,2
Ö10 Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. P.3.2 1,2
Ö11 Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. P.3.3 1,2
Ö12 Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. P.3.4 1,2
Ö13 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. P.3.5 1,2
Ö14 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. P.3.6 1,2
Ö15 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. P.4.1 1,2
Ö16 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. P.4.2 1,2
Ö17 Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. P.4.3 1,2
Ö18 Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. P.5.1 1,2
Ö19 Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. P.5.2 1,2
Ö20 Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. P.5.3 1,2
Ö21 Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. P.5.4 1,2
Ö22 Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. P.6.1 1,2
Ö23 Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. P.6.2 1,2
Ö24 Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. P.6.3 1,2
Ö25 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. P.6.4 1,2
Ö26 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. P.7.1 1,2
Ö27 Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. P.7.1 1,2
Ö28 Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. P.7.3 1,2
Ö29 Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. P.8.1 1,2
Ö30 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. P.8.2 1,2
Ö31 Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. P.8.3 1,2
Ö32 Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. P.8.4 1,2
Ö33 Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. P.8.5 1,2
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pediatri stajı hakkında bilgilendirme. -Hasta dosyası hazırlama. -Hikaye alma. -Fizik muayene. -Baş boyun muayenesi. -Yenidoğan muayenesi. -Çocuklarda nörolojik muayene -1. -Çocuklarda nörolojik muayene - 2. -Batın muayenesi. -Büyüme ve gelişmenin takibi. - Sağlam çocuk izlemi. -Sosyal Pediatri. -Dolaşım sistemi
2 Akut astım atağı tedavisi. -Anafilaksi. -Aşılar. -Konjenital kalp hastalıkları. -Nöromüskülerhastalıklar. -Boğmaca. - Streptokok enfeksiyonları. -Otoimmun hemolitik anemiler. -Çocukluk çağ. Aplastik anemileri ve Fanconi AA. -Membrandefektleri ile ilgili anemiler. -Çocuklarda Astım. -Çocuk Astımın kronik tedavisi. -Solit tümörler. - Çocukluk çağı megaloblastik anemileri. -Çocuklarda trombositopeniler. -Hareket ve denge bozuklukları. -A vitaminozlar. -Kronik öksürük ve pnomoniler. - Tuberkuloz. -POLİK. UYG. PRATİĞİ.
3 Doğum travması. -Yenidoğandarespiratuvardistres. - Döküntülü hastalıklar. -Çocukluk çağı menenjitleri. - Alerjik rinitatopik dermatit. -Besin allerjisi, urtiker, anjioödem. -Demir eksikliği anemisi. -Lenfomalar. - Yenidoğanresüsitasyonu. -Şok Septik Şok. - Febrilkonvülsiyonlar. -Yenidoğan nöbetleri. - Kistikfibrozis. -İnhalasyon tedavisi. -Konjenital kalp hastalıkları. -Cushingsendromu + Addisonhast.. -Boy kısalığı ve Turnersendromu. -Tiroiditler ve endemik guatr. -POLİK. UYG. PRATİĞİ.
4 Nöromüsküler hastalıklar. -Ansefalitler. - Salmonellaenfeksiyonları. -Kalp yetmezliği tedavisi. - Senkop. -Beslenme, anne sütü ve ek gıdalar. -Sıvı Elektrolit dengesi ve yerine Koyma tedavileri. -Beyin felci. -Viral hepatitler. -Akut poststreptokoksikglomerulonefrit. -FMF. - Konjenitalhipotiroidi. -Adolesan ve problemleri. - Hemolitik üremik sendrom. -Minimal lezyon nefrotiksendrom. -Kabakulak. -Çocuklarda sık görülen paraziter hastalık. -POLİK. UYG. PRATİĞİ.
5 Enfektifendokardit ve korunması. -Çocukluk döneminde göğüs ağrısı. -Malnütrisyon ve tedavisi. -Fagositer sistem ve kompleman sistemi defektleri. -Primerimmun yetmezlik hastalıklarına giriş. -Çocukluk çağı met.karaciğer hastalıkları. -Akut gastroenteritler. - Rikets. -Diyabet ketoasidoz. -Çocuk Hastalarda basit leri Yaşam Desteği. -Konjenital kalp hastalıkları. -Nötropenik hastalıklar. -Bağ dokusu hastalıkları, vaskülitler. -Akut romatizmal ateş. -Kardiyomiyopatiler, miyokarditler ve perikarditler. -Etkin ve başarılı emzirme teknikleri. -Etkin ve başarılı emzirme teknikleri. -POLİK. UYG. PRATİĞİ.
6 Alt solunum yolları enfeksiyonları. -Kronik öksürük ve pnomoniler. -Gastroözafagealreflü. -Neonatalkoletazlı hastaya yaklaşım. -Çocukluk çağı karaciğer hastalıklarına yaklaşım. -EKG. -Hücresel immun yetmezlikler. -Humoralimmun yetmezlikler. -Çoklu Organ Yetmezlikleri çoklu. -Lenf nodu muayenesi. -Akut Böbrek yetmezliği. -Kronik Böbrek yetmezliği. -Taramalar. - Çocuk istismarı. -Pulmoner hipertansiyon. - Miyokarditler. -Trombosit fonksiyon bozuklukları. - Nötropeniler. -POLİK. UYG. PRATİĞİ.
7 Stafilokok enfeksiyonları. -ÜSYE ve Otitler. -Pediatrik tromboz. -Periferik yayma ve Kemik iliği değerlendirmesi. -Çocuklarda Helikobakterpylori. - Tuberküloz. -Üriner sistem enfeksiyonu. -Hipertansiyon. - Kistikfibrozis. -İnhalasyon tedavisi. -Primerimmun yetmezlik hastalıklarının tedavisi. -Dehidratasyon ve tedavisi I –II. -Kr. ishal ve malbsorbsiyonsend. Yaklaşım. - Çocuk Hastalarda Havayolu Yönetimi ve Solunum Yetmezliği. -POLİK. UYG. PRATİĞİ.
8 Pratik Uygulamalar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Current Tanı ve Tedavi Pediatri
Pediatri Güncel ve Klinik Uygulamaya Yönelik
Semptom-Tanı-Tedavi Olgu Sunumları ile Çocuk Hastalıkları
Çocuk Enfeksiyon Hastalıklar
Moller'in Pediatrik Kardiyolojinin Temelleri
Pediatrik Hematoloji
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) 1 60 (%)
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 156 1 156
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 160 1 160
Ara Sınav 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 60 1 60
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 416
Toplam Yük / 30 13,87
Dersin AKTS Kredisi: 14
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. 5 - - - - - - -
Ö2 Güncel tıp terminolojisine hakimdir. 5 - - - - - - -
Ö3 İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. 5 - - - - - - -
Ö4 Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5 - - - - - - -
Ö5 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. 5 - - - - - - -
Ö6 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. 5 - - - - - - -
Ö7 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. 5 - - - - - - -
Ö8 Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. - 5 - - - - - -
Ö9 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. - - 5 - - - - -
Ö10 Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. - - 5 - - - - -
Ö11 Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. - - 5 - - - - -
Ö12 Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. - - 5 - - - - -
Ö13 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. - - 5 - - - - -
Ö14 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. - - 5 - - - - -
Ö15 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. - - - 5 - - - -
Ö16 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. - - - 5 - - - -
Ö17 Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. - - - 5 - - - -
Ö18 Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. - - - - 5 - - -
Ö19 Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. - - - - 5 - - -
Ö20 Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. - - - - 5 - - -
Ö21 Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. - - - - 5 - - -
Ö22 Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. - - - - - 5 - -
Ö23 Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. - - - - - 3 - -
Ö24 Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. - - - - - 5 - -
Ö25 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. - - - - - 5 - -
Ö26 Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. - - - - - - 5 -
Ö27 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. - - - - - - 5 -
Ö28 Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. - - - - - - 5 -
Ö29 Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. - - - - - - - 5
Ö30 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. - - - - - - - 5
Ö31 Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. - - - - - - - 5
Ö32 Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. - - - - - - - 5
Ö33 Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. - - - - - - - 5