İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
STAJ401 İç Hastalıkları Staj Programı 4 Güz 7 111+108+0 12 12
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Alerjik hastalıklar, Endokrin hastalıklar, Gastrointestinal hastalıklar, Hematolojik hastalıklar, İmmunolojik hastalıklar, Nefrolojik hastalıklar, Onkolojik hastalıklar, Romatolojik hastalıklar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; İç Hastalıkları ile ilişkili disiplinlerde (romatoloji, immunoloji, alerji, hematoloji, endokrinoloji, gastroenteroloji, onkoloji, nefroloji) hastadan anamnez alma, fizik muayene ve laboratuvar bulgularını değerlendirerek tanı koymaları ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmeleri ve önceki yıllarda teorik derslerde gördükleri konular ile ilişkili pratik yapabilmeleridir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. 5
P2 Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. 4
P3 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. 3
P4 Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
P5 Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. 5
P6 Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
P7 Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. 5
P8 Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. P.1.1 1,2
Ö2 Güncel tıp terminolojisine hakimdir. P.1.2 1,2
Ö3 İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. P.1.3 1,2
Ö4 Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. P.1.4 1,2
Ö5 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. P.1.5 1,2
Ö6 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. P.1.6 1,2
Ö7 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. P.1.7 1,2
Ö8 Hastalığa uygun güncel ve güvenilir tanı yöntemlerini seçebilir. P.2.1 1,2
Ö9 Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. P.2.2 1,2
Ö10 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. P.3.1 1,2
Ö11 Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. P.3.3 1,2
Ö12 Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. P.3.4 1,2
Ö13 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. P.3.5 1,2
Ö14 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. P.4.2 1,2
Ö15 Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. P.4.3 1,2
Ö16 Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. P.4.4 1,2
Ö17 Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. P.5.1 1,2
Ö18 Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. P.6.1 1,2
Ö19 Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. P.6.2 1,2
Ö20 Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. P.6.3 1,2
Ö21 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. P.6.4 1,2
Ö22 Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. P.7.3 1,2
Ö23 Yabancı bir dilde güncel literatürü okuyup anlar ve eleştirel olarak değerlendirebilir. P.7.4 1,2
Ö24 Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. P.8.1 1,2
Ö25 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. P.8.2 1,2
Ö26 Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. P.8.3 1,2
Ö27 Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. P.8.4 1,2
Ö28 Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. P.8.5 1,2
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kardiyovasküler sistem semiyolojisi, Dahili Nörolojik semiyoloji ve endokrinolojik hastaya yaklaşım- Tiroidmuayenesi, GİS sistem muayenesi,Baş boyun semiyolojisi-LAP semiyolojisi, Üriner sistem semiyolojisi, Lökomotor sistem semiyolojisi, Solunum sistemi semiyolojisi, Labaratuvar İstekleri, GİS malignitelerinde onkolojik yaklaşım, Sık Görülen Allerjik Hastalıklar(Akut ve Kronik ürtiker, AllerjikRinit)
2 Aplastik Anemiler, Akut Lösemiler, Portal hipertansiyon ve özefagus varis kanaması, Hepatikensefalopati, İlaç Reaksiyonları: Klinik Bulgular ve Yaklaşım, Herediteranjioödem: Tanı, ayırıcı tanı ve acil tedavi, Akut böbrek yetmezlik, Diabetik akut metabolik komplikasyonları, Dermatomyazit-Polimiyozit, RomatoidArtrit, Sıvı elektirolit denge bozuklukları.
3 Pankreas kanserleri, GastroözefajialReflü Hastalığı, Plazma Hücresi Hastalıkları, Sistemik Hastalıklar ve Böbrek, DiabetesMellitus ,klinik, komplikasyon ve tedavi, Endokrinde Acil Durumlar, Erişkinde Primerİmmün Yetmezlik: Klinik Bulgular ve Tanı, Erişkinde PrimerİmmünYetmezik: Tedavi ve Takip, Kronik Lösemiler, Trombositopeniler, Miyelodisplastik Sendromlar.
4 Endokrinde Acil Durumlar, Erişkinde Primerİmmün Yetmezlik: Klinik Bulgular ve Tanı, Erişkinde PrimerİmmünYetmezik: Tedavi ve Takip, Kronik Lösemiler, Trombositopeniler, Miyelodisplastik Sendromlar, Enflamatuar Barsak Hastalıkları, Kanser Tanı ve Tedavisinin Temel Prensipleri, İntertisyel Nefrit, Lenfomalar, Tiroid Nodülüne yaklaşım
5 PrimerGlomerülonefritler , Akciğer Kanseri, Tiroid Hastalıkları, Miyeloproliferatif Hastalıklar (KML Hariç), Akut Pankreatit, Kronik Pankreatit, Onkolojik Aciller, Hipertansif ve Nefrolojik Aciller, Renal Transplantasyon, Gebelik ve Böbrek.
6 Osteoartroz ve spondilartritler , SLE, Kanser Epidemiyolojisi, Karsinogenez, Kronik Renal Yetmezlik, Kanser Kemoterapisi ve Sitotoksik İlaçlar, Hiperlipidemilerde tedavi , Hipogonadizm , Obezite ve tedavisi, Hipertansiyonda klinik ve tedavi.
7 Metabolik Kemik Hastalıkları, Skleroderma-Sjögren sendromu, FMF, Meme Kanseri, Diyaliz, Kanserde Moleküler Hedeflere Yönelik Tedaviler, Metastaz Biyolojisi ve Anjiogenez, Nefrotik sendromda klinik ve tedavi , Adrenal Bez Hastalıkları, GIS Kanamaları.
8 Hepatorenal Sendrom Spontan Bakteriyel Peritonit, Hipofiz ve hipotolamik hastalıkları, Asit baz bozuklukları, Diyabetik Nefropati, Tiroid Kanserleri, Vaskülitler, Behçet Hastalığı, Mide Kanserleri, Sarılıklı Hastaya Yakaşım.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Dahiliye Özet Bilgiler ve Güncel Notlar
Hipertansiyon yıllığı
Tiroit lezyonları atlası
Dahiliye : Tus soruları & açıklamalı çalışma soruları
Olgular Eşliğinde Genel Dahiliye
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) 1 60 (%)
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 1 111 111
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 67 134
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 106 106
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 352
Toplam Yük / 30 11,73
Dersin AKTS Kredisi: 12
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. 5 - - - - - - -
Ö2 Güncel tıp terminolojisine hakimdir. 5 - - - - - - -
Ö3 İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. 5 - - - - - - -
Ö4 Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5 - - - - - - -
Ö5 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. 5 - - - - - - -
Ö6 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. 5 - - - - - - -
Ö7 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. 5 - - - - - - -
Ö8 Hastalığa uygun güncel ve güvenilir tanı yöntemlerini seçebilir. - 5 - - - - - -
Ö9 Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. - 5 - - - - - -
Ö10 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. - - 5 - - - - -
Ö11 Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. - - 5 - - - - -
Ö12 Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. - - 5 - - - - -
Ö13 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. - - 5 - - - - -
Ö14 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. - - - 5 - - - -
Ö15 Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. - - - 5 - - - -
Ö16 Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. - - - 5 - - - -
Ö17 Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. - - - - 5 - - -
Ö18 Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. - - - - - 5 - -
Ö19 Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. - - - - - 5 - -
Ö20 Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. - - - - - 5 - -
Ö21 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. - - - - - 5 - -
Ö22 Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. - - - - - - 5 -
Ö23 Yabancı bir dilde güncel literatürü okuyup anlar ve eleştirel olarak değerlendirebilir. - - - - - - 5 -
Ö24 Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. - - - - - - - 5
Ö25 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. - - - - - - - 5
Ö26 Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. - - - - - - - 5
Ö27 Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. - - - - - - - 5
Ö28 Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. - - - - - - - 5