İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
SINT606 Radyoloji 6 Güz 11 0+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Bahriye HORASANLI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Bahriye HORASANLI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Direk radyografi, ultrasonografi ve Doppler ultrasonografi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans görüntüleme, anjiografi. Solunum sistemi, santral sinir sistemi, ürogenital sistem, vertebra-spinal kord hastalıkları, baş-boyun hastalıkları, kardiyovasküler ve dolaşım sistemi, gastrointestinal ve hepatobilier sistem, girişimsel radyoloji, meme hastalıkları, kasiskelet sistemi, acil radyoloji.
Dersin Amacı
Öğrencilerin; temel radyolojik inceleme yöntemlerinin fizik prensiplerini, normal radyolojik anatomiyi, sistemlere göre temel patolojilerin radyolojik görüntülerini tanımlamayı ve tanımayı öğrenmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. 5
P2 Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. 5
P3 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. 5
P4 Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
P5 Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. 4
P6 Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
P7 Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. 5
P8 Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. P.1.1 7
Ö2 Güncel tıp terminolojisine hakimdir. P.1.2 7
Ö3 İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. P.1.3 7
Ö4 Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. P.1.4 7
Ö5 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. P.1.5 7
Ö6 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. P.1.6 7
Ö7 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. P.1.7 7
Ö8 Hastalığa uygun güncel ve güvenilir tanı yöntemlerini seçebilir. P.2.1 7
Ö9 Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. P.2.2 7
Ö10 Acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. P.2.3 7
Ö11 Klinik karar verme basamaklarını uygulayabilir. P.2.4 7
Ö12 Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkesi olan "önce zarar verme" ilkesini gözetir. P.2.5 7
Ö13 Mesleğini özveriyle iyi hekimlik uygulamalarını ve mesleki sorumluluklarını dikkate alarak uygular. P.2.6 7
Ö14 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. P.3.1 7
Ö15 Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. P.3.2 7
Ö16 Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. P.3.3 7
Ö17 Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. P.3.4 7
Ö18 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. P.3.5 7
Ö19 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. P.3.6 7
Ö20 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. P.4.1 7
Ö21 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. P.4.2 7
Ö22 Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. P.4.3 7
Ö23 Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. P.4.4 7
Ö24 Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi, beceri ve tutumları hekimlik uygulamalarına yansıtır P.4.5 7
Ö25 Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. P.5.1 7
Ö26 Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. P.5.2 7
Ö27 Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. P.5.3 7
Ö28 Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. P.5.4 7
Ö29 Alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk alabilir. P.5.6 7
Ö30 Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. P.6.1 7
Ö31 Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. P.6.2 7
Ö32 Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. P.6.3 7
Ö33 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. P.6.4 7
Ö34 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. P.7.1 7
Ö35 Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. P.7.1 7
Ö36 Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. P.7.3 7
Ö37 Yabancı bir dilde güncel literatürü okuyup anlar ve eleştirel olarak değerlendirebilir. P.7.4 7
Ö38 Ulusal ve uluslararası alanda meslektaşları ile etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar ve sağlık alanında güncel bilgileri ve gelişmeleri paylaşabilir. P.7.5 7
Ö39 Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. P.8.1 7
Ö40 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. P.8.2 7
Ö41 Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. P.8.3 7
Ö42 Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. P.8.4 7
Ö43 Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. P.8.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Klinik Staj
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Eğitmenlerin ders notları
Temel radyoloji
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama 1 100 (%)
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 30 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. 5 - - - - - - -
Ö2 Güncel tıp terminolojisine hakimdir. 5 - - - - - - -
Ö3 İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. 5 - - - - - - -
Ö4 Kan basıncı ölçme, kan alma, enjeksiyon gibi temel tıbbi becerileri uygular ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5 - - - - - - -
Ö5 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. 5 - - - - - - -
Ö6 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. 5 - - - - - - -
Ö7 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. 5 - - - - - - -
Ö8 Hastalığa uygun güncel ve güvenilir tanı yöntemlerini seçebilir. - 5 - - - - - -
Ö9 Tanı ve tedavinin genel prensiplerini bilir, kanıta dayalı yöntemleri ile hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini seçebilir. - 5 - - - - - -
Ö10 Acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. - 5 - - - - - -
Ö11 Klinik karar verme basamaklarını uygulayabilir. - 5 - - - - - -
Ö12 Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkesi olan "önce zarar verme" ilkesini gözetir. - 5 - - - - - -
Ö13 Mesleğini özveriyle iyi hekimlik uygulamalarını ve mesleki sorumluluklarını dikkate alarak uygular. - 5 - - - - - -
Ö14 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. - - 5 - - - - -
Ö15 Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar. - - 5 - - - - -
Ö16 Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. - - 5 - - - - -
Ö17 Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. - - 5 - - - - -
Ö18 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. - - 5 - - - - -
Ö19 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. - - 5 - - - - -
Ö20 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi, beceri ve davranışları uygular. - - - 5 - - - -
Ö21 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar. - - - 5 - - - -
Ö22 Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir. - - - 5 - - - -
Ö23 Tıbbi beceri ve bilgi açısından eksikliklerini fark ederek bunları güncel bilgi ile giderir. - - - 5 - - - -
Ö24 Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi, beceri ve tutumları hekimlik uygulamalarına yansıtır - - - 5 - - - -
Ö25 Temel ve klinik bilgiyi değerlendirerek bütüncül bir bakış açısıyla bakabilir. - - - - 5 - - -
Ö26 Çalışma sürecini, kariyerini ve gelişimini yönetebilir. - - - - 5 - - -
Ö27 Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlayabilir. - - - - 5 - - -
Ö28 Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürebilir. - - - - 5 - - -
Ö29 Alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk alabilir. - - - - 5 - - -
Ö30 Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve multimedya eğitim araç gereçleri kullanır. - - - - - 5 - -
Ö31 Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır. - - - - - 5 - -
Ö32 Tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. - - - - - 5 - -
Ö33 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilir. - - - - - 5 - -
Ö34 Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir. - - - - - - 5 -
Ö35 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır. - - - - - - 5 -
Ö36 Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. - - - - - - 5 -
Ö37 Yabancı bir dilde güncel literatürü okuyup anlar ve eleştirel olarak değerlendirebilir. - - - - - - 5 -
Ö38 Ulusal ve uluslararası alanda meslektaşları ile etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar ve sağlık alanında güncel bilgileri ve gelişmeleri paylaşabilir. - - - - - - 5 -
Ö39 Yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, konum gözetmeksizin hasta ve yakınlarına yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser. - - - - - - - 5
Ö40 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. - - - - - - - 5
Ö41 Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. - - - - - - - 5
Ö42 Meslektaşlarına, hastalarına ve kurumuna karşı hukuki sorumluluklarının ve haklarının farkındadır. - - - - - - - 5
Ö43 Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir. - - - - - - - 5