Tıp
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KURUL34 | Halk Sağlığı, Hematoloji, Acil | 3 | Güz | 5 | 142+10+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU | B-Z07 | [email protected] | 7946 | Salı 08:30-10:00 |
Dersin İçeriği
Zorunlu kurul dersleri (Tıbbi Patoloji, İç Hastalıkları, Tıbbi Farmakoloji, Aile Hekimliği, Halk Sağlığı, Pediatri, Semptomdan Ayırıcı Tanıya, Tıbbi Genetik, Nükleer Tıp, Radyasyon Onkolojisi, Acil Tıp, Spor Hekimliği) ve zorunlu kurul dışı derslerden oluşur.Teorik dersler tam katılımlı olarak dönem dersliklerinde verilir. Uygulamalar Temel Tıp Bilimleri laboratuvarlarında yapılır.
Dersin Amacı
Ders kurulunda; • Halk Sağlığı iş sağlığı sağlık mevzuatı iş sağlığı mevzuatı meslek hastalıklarına yaklaşım akıllı ilaç kullanımı ile ilgili bilgilerle • Acil Servise gelen hastaya yaklaşım ve spor ve doğal afet yaralanmaları • Hematoloji tanımı ve ilgili tüm hastalıkların temeli, mekanizması teşhisi, patolojik özellikleri ve tedavi yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. | 5 |
| P2 | Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. | 4 |
| P3 | Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. | 5 |
| P4 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
| P5 | Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. | 4 |
| P6 | Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
| P7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. | 3 |
| P8 | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | P.1.5 | 1,7 |
| Ö2 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | P.1.6 | 1 |
| Ö3 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | P.1.7 | 1,7 |
| Ö4 | Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. | P.3.1 | 1 |
| Ö5 | Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. | P.3.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel yaşam desteği Acil serviste hasta monitarizasyonu Şoklu hastaya yaklaşım Yetişkin hastada ateş Koma Aile hekimliği tanımı,tarihçesi,amacı ve önemi Toplumsal Cinsiyet Eşitliği A.hekimliğinde poliklinik yönetimi ve hasta kayıtları Kanıta Dayalı Tıp Akılcı İlaç Kullanımı Kanserin Genetik Temeli Pestisitler ve vektör sorunu Açık ve Kapalı ortam Hava Kirliliğİ Yaşam alanlarında kazalar ve önlemler İş sağlığı ve ergonomiye giriş Sağlık personeli görev, hak ve sorumlulukları Ekoloji kavramı ve Küresel Çevre Sorunları İshalli hastalıkların kontrolü Erken tanı ve önemi Demir Metabolizması Vitamin B12 ve Folik Asit Radyasyonun Biyolojik Etkileri, Radyasyon Ölçümü ve Koru. Nükleer tıpta onkolojik görüntülemeler Beyaz Kan Hücreleri Hastalıkları Dalak ve Timus Hastalıkları Eritrosit Hastalıkları Kanama Hastalıkları Lenfomalarda Radyoterapi Romatolojik hastaya yaklaşım |
| 2 | Nöbet geçiren hasta Baş ağrısına yaklaşım Dispneik hastaya yaklaşım Göğüs ağrılı hastaya yaklaşım Kilo Vermek amacıyla kullanılan ilaçlar Yaşlı sağlığı, Turist sağlığı Tanımlayıcı araştırmalar Müdahale araştırmaları Sağlık eğitimi araç ve teknikleri Katı, sıvı ve tıbbi atıklar Suların arıtılması ve dezenfeksiyonu İşyeri sağlık hizmetleri ve sağlık gözetimi Mesleksel kanserler Kanama diyatezi ile gelen hastaya yaklaşım Splenomegaliler ve hipersplenism Kan ve kan ürünleri Lenfadenopatili hastaya yaklaşım (Hematoloji) Periferik yayma ve kemik iliği değerlendirmesi (Hematoloji) Hemofililer Von Willibrant hastalığı Hematopoez Fizyolojisi Abdominal hemorajik aciller Çoklu travmaya yaklaşım Diyareli hastaya yaklaşım |
| 3 | Senkop Afet tıbbı A.H.de çocuk sağlığı hizmetleri Erişkinlerde İmmünizasyon Çocuk immünizasyonu Antikoagulan, Antitrombositik, trombolitik ilaçlar Hemostatik ilaçlar ve kan ve plazma ürünleri İlaç suistimali ve bağımlılığı Farmakovijilans Solid Tümörlere Genetik Yaklaşım Sağlık mevzuatı İş sağlığı mevzuatı Analitik araştırmalar Fiziksel etkenlerle m.g. meslek hastalıkları İşyeri sağlık riskleri Tromboz ve hiperkoagülabilite (Hematoloji) Lökositoz-Lökopeni (Hematoloji) Myeloproliferatif Hastalıklar Kan hastalıklarında anamnez ve fizik muayene Trombositopeniler Eritrosit antijenleri ve ilgili hematolojik testler Koagulasyon mekanizması Semiyoloji (Romatoloji) Radyolojik yaklaşım |
| 4 | Karın ağrısına yaklaşım Gastrointestinal kanamalı hastaya yaklaşım Tütün bağımlılığına yaklaşım Aile hekimliğinde periyodik sağlık muayeneleri Ruh sağlığı sorunları ve epidemiyolojisi İş yeri sağlık risklerini azaltıcı önlemler İş kazaları ve epidemiyolojisi Yeni ve yeniden görülen enfeksiyonlar Salgın yönetimi Sağlık eğitimininin değerlendirilmesi Yetişkinlerin sağlık eğitimi ilkeleri İnsan sağlığının sosyoekonomik belirleyicileri Sağlık ekonomisi ve sosyal yardım Graft-versus host hastalığı Plazma hücre diskrazisi Anemilerde etyopatogenez sınıflandırma Anjiyogenez Astım (Alerjik) Alerjik hastalıklarda etyoloji ve patogenez (Alerji) İmmunoloji) Tütün-kanser ilişkisi Anne bebek kan uyuşmazlıkları Anemik hastaların değerlendirilmesi Semptom ÇAP'lı Düşün Radyolojik yaklaşım |
| 5 | Sınav Haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji- Prof.Dr. S. Oğuz Kayaalp Temel ve Klinik Farmakoloji- Bertram G. Katzung Goodman and Gilman'ın Farmakoloji ve Tedavi El Kitabı- |
| Brukner& Khan's Klinik Spor Hekimliği- Peter Brukner | |
| Nelson Essentials of Pediatrics, Robert M. Kliegman | |
| Principles of Internal Medicine, Harrison | |
| Radyasyon Onkolojisi Tedavi Kararları, K.S.Clifford Chao,Carlos A.Perez,Luther | |
| Temel Aile Hekimliği- Bayram Koç | |
| Temel Patoloji, Robbins Robbins Patoloji Atlası, Robbins ve Cotran | |
| Tıbbi Fizyoloji, Guyton – Hall Clinical Anatomy, Snell Biyokimya, Montgomery – Conwey – Spector Histology: A Text and Atlas, Ross – Kaye - Pawlina | |
| Tıbbi Genetiğin Esasları The Cell Thompson&Thompson Tıbbi Genetik |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 100 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 134 | 134 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 4 | 34 | 136 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 28 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 299 | ||
| Toplam Yük / 30 | 9,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | 5 | - |
| Ö2 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | 4 | - |
| Ö3 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | 4 | - |
| Ö4 | Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. | - | 3 |
| Ö5 | Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. | - | 4 |
