İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
KURUL34 Halk Sağlığı, Hematoloji, Acil 3 Güz 5 142+10+0 10 10
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU B-Z07 [email protected] 7946 Salı
08:30-10:00
Dersin İçeriği
Zorunlu kurul dersleri (Tıbbi Patoloji, İç Hastalıkları, Tıbbi Farmakoloji, Aile Hekimliği, Halk Sağlığı, Pediatri, Semptomdan Ayırıcı Tanıya, Tıbbi Genetik, Nükleer Tıp, Radyasyon Onkolojisi, Acil Tıp, Spor Hekimliği) ve zorunlu kurul dışı derslerden oluşur.Teorik dersler tam katılımlı olarak dönem dersliklerinde verilir. Uygulamalar Temel Tıp Bilimleri laboratuvarlarında yapılır.
Dersin Amacı
Ders kurulunda; • Halk Sağlığı iş sağlığı sağlık mevzuatı iş sağlığı mevzuatı meslek hastalıklarına yaklaşım akıllı ilaç kullanımı ile ilgili bilgilerle • Acil Servise gelen hastaya yaklaşım ve spor ve doğal afet yaralanmaları • Hematoloji tanımı ve ilgili tüm hastalıkların temeli, mekanizması teşhisi, patolojik özellikleri ve tedavi yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. 5
P2 Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. 4
P3 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. 5
P4 Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
P5 Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. 4
P6 Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
P7 Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. 3
P8 Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. P.1.5 1,7
Ö2 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. P.1.6 1
Ö3 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. P.1.7 1,7
Ö4 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. P.3.1 1
Ö5 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. P.3.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Temel yaşam desteği Acil serviste hasta monitarizasyonu Şoklu hastaya yaklaşım Yetişkin hastada ateş Koma Aile hekimliği tanımı,tarihçesi,amacı ve önemi Toplumsal Cinsiyet Eşitliği A.hekimliğinde poliklinik yönetimi ve hasta kayıtları Kanıta Dayalı Tıp Akılcı İlaç Kullanımı Kanserin Genetik Temeli Pestisitler ve vektör sorunu Açık ve Kapalı ortam Hava Kirliliğİ Yaşam alanlarında kazalar ve önlemler İş sağlığı ve ergonomiye giriş Sağlık personeli görev, hak ve sorumlulukları Ekoloji kavramı ve Küresel Çevre Sorunları İshalli hastalıkların kontrolü Erken tanı ve önemi Demir Metabolizması Vitamin B12 ve Folik Asit Radyasyonun Biyolojik Etkileri, Radyasyon Ölçümü ve Koru. Nükleer tıpta onkolojik görüntülemeler Beyaz Kan Hücreleri Hastalıkları Dalak ve Timus Hastalıkları Eritrosit Hastalıkları Kanama Hastalıkları Lenfomalarda Radyoterapi Romatolojik hastaya yaklaşım
2 Nöbet geçiren hasta Baş ağrısına yaklaşım Dispneik hastaya yaklaşım Göğüs ağrılı hastaya yaklaşım Kilo Vermek amacıyla kullanılan ilaçlar Yaşlı sağlığı, Turist sağlığı Tanımlayıcı araştırmalar Müdahale araştırmaları Sağlık eğitimi araç ve teknikleri Katı, sıvı ve tıbbi atıklar Suların arıtılması ve dezenfeksiyonu İşyeri sağlık hizmetleri ve sağlık gözetimi Mesleksel kanserler Kanama diyatezi ile gelen hastaya yaklaşım Splenomegaliler ve hipersplenism Kan ve kan ürünleri Lenfadenopatili hastaya yaklaşım (Hematoloji) Periferik yayma ve kemik iliği değerlendirmesi (Hematoloji) Hemofililer Von Willibrant hastalığı Hematopoez Fizyolojisi Abdominal hemorajik aciller Çoklu travmaya yaklaşım Diyareli hastaya yaklaşım
3 Senkop Afet tıbbı A.H.de çocuk sağlığı hizmetleri Erişkinlerde İmmünizasyon Çocuk immünizasyonu Antikoagulan, Antitrombositik, trombolitik ilaçlar Hemostatik ilaçlar ve kan ve plazma ürünleri İlaç suistimali ve bağımlılığı Farmakovijilans Solid Tümörlere Genetik Yaklaşım Sağlık mevzuatı İş sağlığı mevzuatı Analitik araştırmalar Fiziksel etkenlerle m.g. meslek hastalıkları İşyeri sağlık riskleri Tromboz ve hiperkoagülabilite (Hematoloji) Lökositoz-Lökopeni (Hematoloji) Myeloproliferatif Hastalıklar Kan hastalıklarında anamnez ve fizik muayene Trombositopeniler Eritrosit antijenleri ve ilgili hematolojik testler Koagulasyon mekanizması Semiyoloji (Romatoloji) Radyolojik yaklaşım
4 Karın ağrısına yaklaşım Gastrointestinal kanamalı hastaya yaklaşım Tütün bağımlılığına yaklaşım Aile hekimliğinde periyodik sağlık muayeneleri Ruh sağlığı sorunları ve epidemiyolojisi İş yeri sağlık risklerini azaltıcı önlemler İş kazaları ve epidemiyolojisi Yeni ve yeniden görülen enfeksiyonlar Salgın yönetimi Sağlık eğitimininin değerlendirilmesi Yetişkinlerin sağlık eğitimi ilkeleri İnsan sağlığının sosyoekonomik belirleyicileri Sağlık ekonomisi ve sosyal yardım Graft-versus host hastalığı Plazma hücre diskrazisi Anemilerde etyopatogenez sınıflandırma Anjiyogenez Astım (Alerjik) Alerjik hastalıklarda etyoloji ve patogenez (Alerji) İmmunoloji) Tütün-kanser ilişkisi Anne bebek kan uyuşmazlıkları Anemik hastaların değerlendirilmesi Semptom ÇAP'lı Düşün Radyolojik yaklaşım
5 Sınav Haftası
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji- Prof.Dr. S. Oğuz Kayaalp Temel ve Klinik Farmakoloji- Bertram G. Katzung Goodman and Gilman'ın Farmakoloji ve Tedavi El Kitabı-
Brukner& Khan's Klinik Spor Hekimliği- Peter Brukner
Nelson Essentials of Pediatrics, Robert M. Kliegman
Principles of Internal Medicine, Harrison
Radyasyon Onkolojisi Tedavi Kararları, K.S.Clifford Chao,Carlos A.Perez,Luther
Temel Aile Hekimliği- Bayram Koç
Temel Patoloji, Robbins Robbins Patoloji Atlası, Robbins ve Cotran
Tıbbi Fizyoloji, Guyton – Hall Clinical Anatomy, Snell Biyokimya, Montgomery – Conwey – Spector Histology: A Text and Atlas, Ross – Kaye - Pawlina
Tıbbi Genetiğin Esasları The Cell Thompson&Thompson Tıbbi Genetik
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ara Sınavlar 1 100 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 1 134 134
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 34 136
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 28 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 299
Toplam Yük / 30 9,97
Dersin AKTS Kredisi: 10
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3
Ö1 Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. 5 -
Ö2 Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. 4 -
Ö3 Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. 4 -
Ö4 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser. - 3
Ö5 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alır. - 4