Tıp
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KURUL32 | Hastalıkların Mikrobiyolojik Temeli ve Enfeksiyon | 3 | Güz | 5 | 1+0+0 | 12 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Esra ŞUMLU | B-Z07 | [email protected] | 7946 | Salı 08:30-10:00 |
Dersin İçeriği
Zorunlu kurul dersleri ( Tıbbi Mikrobiyoloji, Tıbbi Farmakoloji, Tıbbi Patoloji, Halk Sağlığı, Genel Cerrahi, Nükleer Tıp, Semptomdan Ayırıcı Tanıya, Pediatri, Hekimlik Uygulamaları, Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji) ve zorunlu kurul dışı derslerden oluşur.Teorik dersler tam katılımlı olarak dönem dersliklerinde verilir. Uygulamalar Temel Tıp Bilimleri laboratuvarlarında yapılır
Dersin Amacı
Ders kurulunda; • Hastalıkların nedenlerinin (genetik, gelişimsel, metabolik, toksik, mikrobiyolojik, otoimmün, neoplastik, dejeneratif, travmatik, v.b.) • Enfeksiyon hastalıklarını oluşturan mikrobiyolojik mekanizmaların ve klinik öncesi temel enfeksiyon bilgisinin • Tedavide kullanılan ilaçların etkisi, etki mekanizması (farmakodinami), yan etkileri, farmakokinetik özellikleri, ilaç-ilaç etkileşimleri, kullanım endikasyonları ve kontrendikasyonlarının • Toplumda sık görülen hastalıkların en sık karşılaşılan klinik, laboratuvar, radyolojik ve patolojik bulguları yorumlanmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. | 5 |
P2 | Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. | 3 |
P3 | Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. | 4 |
P4 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 3 |
P5 | Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. | 3 |
P6 | Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
P7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. | 4 |
P8 | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | P.1.5 | 1,7 |
Ö2 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | P.1.6 | 1 |
Ö3 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | P.1.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Adenoviruslar Parvoviruslar Poxviruslar Herpes Simplex Virus 1, 2, Varicella Zoster Virus Sitomegalovirüs, Epstein Barr Virus Human Herpes Virus 6, 7, 8 Hepatit Virusları Antiseptik ve dezenfektanlar Vitaminler İmmün sistem hastalıkları Akut iltihap Enfeksiyon hastalıklarında sık görülen semptomların patogenezi ve özellikleri Enfeksiyon hastalıklarında anamnezin özellikleri Ateşin tanımı, çeşitleri ve nedenleri Lenfadenopati oluş mekanizması Epidemiyolojiye giriş Epidemiyolojinin kullanım alanları Epidemiyolojik ölçütler Kanser epidemiyolojisi ve tarama KKH, HT ve Diyabet epidemiyolojisi Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi Zoonozlar epidemiyolojisi Yeni ve yeniden görülen enfeksiyonlar Olağanüstü durumlar epidemiyolojisi Genişletilmiş bağışıklama programı ve aşı uygulamaları |
2 | Cerrahi infeksiyonların belirtileri, dezenfeksiyonu, sterilizasyonu Yara iyileşmesi Radyolojjk yaklaşım Kronik iltihap (iltihabın morfolojik tipler) İltihabın iyileşmesi ve onarılması Immünohistokimya Hepatit Virusları Picornavirus (Enterovirus, Rhinovirus) Reovirus, Rotavirus ve Caliciviruslar Orthomyxoviruslar (Influenza virusları) Paramyxoviruslar ve Rubella virüsü Coronaviruslar İmmün sistemin gelişimi ve fonksiyonu Pediatrik allerjik hastalıkların patogenezi Çocuklarda sarılık ve bilirubin metabolizması Yenidoğan Sarılığı muayenesi Sık enfeksiyon geçiren çocuğa yaklaşım Pediatride deri muayenesi Döküntülü hastaya yaklaşım Enfeksiyon hastalıklarında rutin laboratuvar teknikleri Cinsel yolla bulaşan hastalıklar |
3 | Paramyxoviruslar ve Rubella virüsü Coronaviruslar İnsan Arbovirüs Enfeksiyonları (Flavivirideae, Togavirideae ve diğerleri) Kemirgen kaynaklı kanamalı ateşler (Bunyavirus, Flovirus, Arenavirus) Kuduz, Yavaş Virus Enfeksiyonları ve Prion hastalıkları Onkojenik viruslar AIDS ve Lentiviruslar Pediatride baş-boyun muayenesi Ağlayan bebek Radyofarmosötikler, SPECT ve PET/BT Çalışma Prensipleri Nükleer tıpta enfeksiyon görüntüleme Radyolojjk yaklaşım Antiviral ilaçlar Bakteri infeksiyonlar Virus enfeksiyonları patolojisi Mantar hastalıkları patolojisi Radyasyon zedelenmesinin patoloji |
4 | Human Papiloma Virüsler Polyoma virüsler Mantar İnfeksiyonlarının Tanısı Mikotoksinler Yüzeyel Mikozlar Kutanöz Mikozlar Subkutanöz Mikozlar Dermatofit İnfeksiyonları Sistemik Mikozlar Fırsatçı Mikozlar (Aspergillus ve diğer filamantöz mantarlar) Fırsatçı mikozlar (Zigomikoz, kriptokokkoz, pnömosistoz) Pediatride uygulamalar, vital bulgular Yenidoğan bebeğin muayenesi Antifungal ilaçlar |
5 | Pratik Dersler ve Serbest Çalışma |
6 | Sınav Haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji- Prof.Dr. S. Oğuz Kayaalp |
Bilgehan, H. (2009). Klinik Mikrobiyolojik Tanı, 5. baskı, Fakülteler Kitabevi. | |
Biyokimya, Montgomery – Conwey – Spector | |
Clinical Anatomy, Snell | |
Goodman and Gilman'ın Farmakoloji ve Tedavi El Kitabı- | |
Halk Sağlığı Ders Kitabı - Çağatay G. Levent A. Hacettepe Yayınevi | |
Histology: A Text and Atlas, Ross – Kaye - Pawlina | |
Murray RP, Rosenthal KS, Pfaller MA. Tıbbi Mikrobiyoloji, 6. Baskı (Çeviri editörü: Dr Ahmet Başustaoğlu) Ankara, 2010, Atlas Kitapçılık Tic.Ltd.Şti. | |
Nelson Essentials of Pediatrics, Robert M. Kliegman | |
Robbins Patoloji Atlası, Robbins ve Cotran | |
Schwartz Cerrahinin İlkeleri- F. Charles Brunicardi | |
Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Ders Kitabı. Ural O, Sümer Ş., İnfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyoloji Eds: A. Wilke Topçu, G. Söyletir, M. Doğanay. | |
Temel Patoloji, Robbins | |
Temel ve Klinik Farmakoloji- Bertram G. Katzung | |
Tıbbi Fizyoloji, Guyton – Hall |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 100 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 11 | 10 | 110 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 48 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 3 | 12 | 36 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 254 | ||
Toplam Yük / 30 | 8,47 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 |
---|---|---|
Ö1 | Hastalıkların etyopatogenezi, semptomları ve temel kliniğini tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | 5 |
Ö2 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | 4 |
Ö3 | Hastalığa uygun farmakolojik, fiziksel ve psikososyal tedavi yöntemlerini bilir. | 5 |