Tıp
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KURUL15 | Kanıta Dayalı Tıp ve Etik | 1 | Güz | 1 | 1+0+0 | 10 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kamile YÜCEL |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe DURAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Zorunlu kurul dersleri (Anatomi, Tıp Tarihi ve Etik, Biyoistatistik, Histoloji ve Embriyoloji, Hekimlik Uygulamaları, Topluma Dayalı Tıp, Probleme Dayalı Öğrenim) ve seçmeli derslerden oluşur. Teorik dersler tam katılımlı olarak dönem dersliklerinde; uygulamalar Anatomi Maket Odası ve Temel Tıp Bilimleri Laboratuarlarında yapılır.
Dersin Amacı
Ders kurulunda; • Eklemler hakkında genel bilgilerin, insan vücudunda bulunan tüm eklemlerin isimleri, yerleri ve önemli özelliklerinin • Tıp etiği tanımı,kavramları ve ilkelerinin, etik yönden hekim-hasta ilişkilerinin • İstatistiğin tanımı, tıp ve sağlık bilimlerinde kullanımı ve SPSS programı kullanımının • Makale tarama, değerlendirme, derleme ve yazım prensiplerinin • Embriyolojiye giriş, tarihçesi ve dönemleri • Hekimlik uygulama alanları ile ilgili panellerin düzenlenmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. | 3 |
| P2 | Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. | 3 |
| P3 | Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. | 4 |
| P4 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 4 |
| P5 | Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. | 5 |
| P6 | Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
| P7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. | 3 |
| P8 | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | P.1.1 | 1,7 |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. | P.1.3 | 7 |
| Ö4 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | P.1.6 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Eklemler Hakkında Genel Bilgi Cranium Eklemleri Embriyolojiye Giriş, Tarihçesi ve Endometrial Siklus |
| 2 | Dişi ve Erkek Gametogenez Döllenme ve İmplantasyon ColumnaVertebralis Eklemleri Thoraks ve Pelvis Eklemleri Sıklık Tabloları, Tek Değişkenli Grafikler Çapraz Tablo İki veya Çok Değişkenli Grafikler Merkezi Eğilim Ölçüleri (Aritmetik Ortalama, Geometrik ve Harmonik Ortalama, Ortanca ve Tepe Değeri) Dağılım Ölçüleri (Varyans, Standart Sapma) Hekim Niteliği ve Hekimde Aranılan Özellikler- Hekimin Meslektaşları ile İlişkileri, Hekimin Sağlık Personeli ile İlişkileri- Hekim-Hasta İletişimi Tıpta Şarlatanlık |
| 3 | Araştırma Süreci İstatistiğin Tanımı ve Biyoistatistiğe Giriş İstatistiğin Tıp ve Sağlık Bilimlerinde Kullanımı Tıp Etiği: Tanımı ve Tıptaki Önemi-Tıp Etiği ile İlgili Kavramlar, Temel Tıp Etiği İlkeleri- Hekim ve Psikoloji Hekim Niteliği ve Hekimde Aranılan Özellikler- Hekimin Meslektaşları ile İlişkileri, Hekimin Sağlık Personeli ile İlişkileri- Hekim-Hasta İletişimi |
| 4 | Üst Ekstremite Eklemleri Bilaminar ve Trilaminar Germ Diski Olasılığa Giriş Bazı Önemli Kesikli Dağılımlar (Bernoulli, Binom, Poissson Dağılımı) - 1 Bazı Önemli Kesikli Dağılımlar (Bernoulli, Binom, Poissson Dağılımı) - 2 Bazı Önemli Sürekli Dağılımlar Normal Dağılım, Standart Normal Dağılım ve Olasılıkta Kullanımı Örneklem Dağılımı Örnekleme Yöntemleri Tıpta Yemin Kavramı ve Hipokrat Yemini, Hekimin Hastasına Karşı Sorumlulukları, Ötanazi Konsültasyon, Hasta hakları- Hekim hakları |
| 5 | Alt Ekstremite Eklemleri Embriyonal ve Fötal Dönemler Plasenta, Fötal Zarlar ve Çoğul Gebelikler, Malformasyon Hipotez Testleri Parametrik ve Nonparametrik Hipotez Testleri Varyans Analizi Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler |
| 6 | Sınav haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 4 | 80 (%) |
| Laboratuvar | 2 | 14 (%) |
| Uygulama | 2 | 6 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 200 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 6 | 15 | 90 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 17 | 17 |
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 4 | 7 | 28 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 55 | 55 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 240 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | 4 |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | 5 |
| Ö3 | İyi hekimlik uygulamaları ve kanıta dayalı tıp prensipleri çerçevesinde anemnez, fizik muayene ve hastaya klinik yaklaşımı bilir. | 3 |
| Ö4 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | 4 |
