Tıp
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KURUL14 | Kıkırdak ve Kemik Dokuları | 1 | Güz | 1 | 1+0+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kamile YÜCEL |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe DURAN |
| Yardımcı(lar) | Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe DURAN, Dr. Öğr. Üyesi Gülben AKCAN |
Dersin İçeriği
Zorunlu kurul dersleri (Anatomi, Tıbbi Biyokimya, Histoloji ve Embriyoloji, Tıbbi Genetik, Hekimlik Uygulamaları, Kanıta Dayalı Tıp, Tıp Eğitimi ve Bilişimi) ve seçmeli derslerden oluşur. Teorik dersler tam katılımlı olarak dönem dersliklerinde; uygulamalar Anatomi Maket Odası ve Temel Tıp Bilimleri Laboratuarlarında yapılır.
Dersin Amacı
Ders kurulunda; • İnsan vücudunda bulunan tüm kemiklerin isimlerinin, bulundukları yerleri ve üzerlerinde bulunan anatomik yapıların, kemikleşme çeşit ve süreçleri, kemik tipleri ve vücudumuzdaki tüm kemiklerin bölüm ve oluşumlarının • Histolojik olarak epitel, bağ, kıkırdak ve kemik dokularının • DNA'nın yapısı ve mutasyonların, kromozomların yapı ve anomalilerinin • Hekimlik uygulamaları dersi ile hasta-hekim ilişkilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. | 3 |
| P2 | Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. | 2 |
| P3 | Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. | 2 |
| P4 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 3 |
| P5 | Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. | 4 |
| P6 | Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
| P7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. | 3 |
| P8 | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | P.1.1 | 1,7 |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | P.1.6 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kemikler Hakkında Genel Bilgi Üst Ekstremite Kemikleri (Scapula-Clavicula) Üst Ekstremite Kemikleri (Humerus-Radius-Ulna-Manus) Epitel Dokularının Temel Özellikleri ve Sınıflandırması Mayoz ve mitoz ve genom ilişkisi DNA'nın kromozom paketlenmesi Kromozom anomalileri ve sınıflandırılması Kromozom anomalilerin oluş mekanizmaları Bilimsel Yazarlık |
| 2 | Columna Vertebralis Toraks Kemikleri Alt Ekstremite Kemikleri Örtü ve Salgı Epitelleri Bağ dokuları ve Hücreler arası madde Kromozom anomalilerin tıbbi önemi Kromozom anomalileri tespit (sitogenetik) yöntemleri Amaca Uygun Makale Seçimi Kanıta Dayalı Tıp Tarihi ve Gelişimi Mineral Metabolizmasına Giriş Elektrolitler Demir Metabolizması |
| 3 | Alt Ekstremite Kemikleri Neurocranium Kemikleri Submikroskobik (Moleküler sitogenetik anomaliler) Rekombinant DNA teknolojisi ve tıpta uygulamaları Kemik ve Kıkırdak Dokuları Kalsiyum ve Fosfor Metabolizması |
| 4 | Neurocranium Kemikleri Viscerocranium Kemikleri Bireysel tıp, genetik danışma ve koruyucu hekimlik Kemik Dokusu Biyokimyası |
| 5 | Eser Elementler Viscerocranium Kemikleri Kafa İskeletinin Bütünü |
| 6 | Viscerocranium Kemikleri Rekombinant DNA Teknolojisi ve Transformasyon |
| 7 | Sınav haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 6 | 80 (%) |
| Laboratuvar | 3 | 18 (%) |
| Uygulama | 1 | 2 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 200 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 6 | 19 | 114 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 22 | 22 |
| Ara Sınav | 1 | 55 | 55 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 4 | 10 | 40 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 70 | 70 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 301 | ||
| Toplam Yük / 30 | 10,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | 5 |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | 4 |
| Ö3 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | 5 |
