Tıp
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KURUL12 | Hücreler Arası Etkileşim | 1 | Güz | 1 | 1+0+0 | 8 | 10 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kamile YÜCEL, Dr. Öğr. Üyesi Kamile YÜCEL |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe DURAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Zorunlu kurul dersleri (Tıbbi Biyokimya, Tıbbi Biyoloji, Fizyoloji, Biyofizik, İlkyardım, Tıp Eğitimi ve Bilişimi, Hekimlik Uygulamaları) ve seçmeli derslerden oluşur. Teorik dersler tam katılımlı olarak dönem dersliklerinde; uygulamalar Temel Tıp Bilimleri Laboratuarlarında yapılır
Dersin Amacı
Ders kurulunda; • Asit, baz, tampon ve tampon sistemleri ile organizmalardaki moleküllerin yapı ve işlevlerinin • Hücredeki moleküler organizasyonların işlevleri, hücre membranı, sitoiskelet ve madde taşınımının • Hücresel düzeyde gerçekleşen fizyolojik olaylar ve hücrenin özelliklerinin • İlk yardımda temel kavramlar, boğulmalar, bilinç sorunları ile konular ele alınarak, temel yaşam desteğinin pratik uygulamalarının • Hekimlik uygulamaları dersi ile ilk yardımda yaralıların taşınması, turnike sargı uygulama, dış ve iç kanamalarda ilk yardım eğitiminin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. | 3 |
| P2 | Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. | 2 |
| P3 | Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. | 3 |
| P4 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 4 |
| P5 | Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. | 5 |
| P6 | Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
| P7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. | 3 |
| P8 | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | P.1.1 | 1,7 |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | P.1.6 | 1,7 |
| Ö4 | Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. | P.7.3 | 5 |
| Ö5 | Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. | P.8.3 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kolorimetri Enzimlerin Yapısı ve Sınıflandırılması Enzim Kinetiği Enzim aktivitesinin düzenlenmesi Hücre Zarından Taşınım Mekanizmaları Endositoz ve Ekzositoz Hücre Dışı Matriks Hücre-Hücre Bağlantıları Aile ve Önemi Aile İçi İletişim Hücre Zarında Moleküler ve Elektriksel Etkileşimler İlk Yardımın Temel Prensipleri Kırık, Çıkık ve Yumuşak Doku Yaralanmalarında İlk Yardım |
| 2 | Hücre Membran Biyokimyası Enzim İnhibisyonu Vitaminlere Giriş Uyarılabilir Hücreler ve Aksiyon Potansiyeli Voltaj-Bağımlı İyon Kanalları Hücre-Matriks Bağlantıları Sinyal İletiminin Temel ilkeleri Evlilik ve Evliliğe Sağlıklı Başlangıç Toplumsal Cinsiyet Eşitliği |
| 3 | Ekstraselüler Matriksin Biyokimyası Glikoproteinler ve Glikozaminoglikanlar Suda Çözünen Vitaminler Yağda Çözünen Vitaminler Etkili Sunum Yapma Poster Hazırlama Pasif Zar Modeli ve Kablo Teorisi Laser ve foton nedir |
| 4 | Sinyal molekülleri, Reseptörler Hücre-Hücre sinyal iletim yolakları Hücre içi sinyal iletim yolakları (Sağ kalım yolakları) Koenzimler Kanamalarda İlk Yardım Temel Yaşam Desteği Yaralı Taşıma Prensipleri Sıcak Çarpmalarında İlk Yardım Enerji Nükleotidleri Tıpta görüntüleme teknikleri Fizyolojiye Giriş ve Homeostaz Fizyolojik Düzenleme Mekanizmaları Hücre Zarı İşlevleri Membranın Elektrofizyolojik Özellikleri Nöronlar ve Kaslarda Aksiyon Potansiyelleri |
| 5 | Hücre içi sinyal iletim yolakları (Hücre ölüm-kalım yolakları) Yanıklarda İlk Yardım Donmalarda İlk Yardım Boğulmalarda İlk Yardım Zehirlenmelerde İlk Yardım Sinaps Fizyolojisi Parakrin, Nörokrin ve Endokrin Haberleşme Hücre İçi Sinyalleşme Mekanizmaları Sistemler Fizyolojisi |
| 6 | Sınav haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 6 | 80 (%) |
| Laboratuvar | 2 | 17 (%) |
| Uygulama | 1 | 3 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 200 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 7 | 24 | 168 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 3 | 8 | 24 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 302 | ||
| Toplam Yük / 30 | 10,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Vücudu oluşturan sistemlerin anatomik, histolojik fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerini bilir ve temel deneysel çalışmalarını uygulayabilir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Güncel tıp terminolojisine hakimdir. | 4 | - | - |
| Ö3 | Hastalıkların biyokimyasal ve mikrobiyolojik laboratuvar sonuçları ile tıbbi görüntüleme ve histopatolojik bulgularını bilir. | 4 | - | - |
| Ö4 | Tıp alanında yabancı dile uygun terimleri tanımlar ve kullanabilir. | - | 2 | - |
| Ö5 | Mesleğinin gerektirdiği evrensel koşullara, yasa ve yönetmelik ile mevzuatları benimser. | - | - | 3 |
