Tıp
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900016 | Medeniyet Tasavvuru ve Ahilik | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C BLOK-233 | [email protected] | 7472 | Çarşamba 14:00-15:25 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | P.11.1 | 1 |
| Ö2 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme | P.11.2 | 1 |
| Ö3 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | P.11.3 | 1 |
| Ö4 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | P.11.4 | 1 |
| Ö5 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | P.11.5 | 1 |
| Ö6 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | P.11.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Karatay Medresesinin kuruluşu ve tarihi, Mimari özellikleri |
| 2 | Karatay Medresesinin kuruluşu ve tarihi, mimari özellikleri, Celaleddin Karatay'ın hayatı ve siyasi kariyeri |
| 3 | Celaleddin Karatay'ın hayatı ve siyasi kariyeri |
| 4 | Karatay medresesinin gelir ve giderleri, Eğitim ve öğretim |
| 5 | Medeniyetin doğuşunu hazırlayan temel unsurlar. (insan, insan ve muhit, insan ve lisan, insan ve ilim, müsamaha) |
| 6 | Medeniyetin doğuşuna etki eden faktörler.(Din ve medeniyet, ilim ve medeniyet, hikmet ve medeniyet) |
| 7 | Batı medeniyetinin teşekkülünde İslam'ın rolü |
| 8 | Medeniyetin doğuşunda fert, toplum ve devlet. |
| 9 | Medeniyetin anlamı ve tanımları, Sanat ve medeniyet ilişkisi. |
| 10 | İslam ve barış, İslam ve dinamizm, Kültür ve medeniyet kavramları. |
| 11 | Medeniyet tasavvurunun anlamı, Medeniyet tasavvurunun dayandığı esaslar. |
| 12 | Medeniyet kurucusu Hz. Adem ve Medeniyet tasavvuru, Medeniyet Tasavvurunda model insan; Hz. Muhammed. |
| 13 | Türk-İslam medeniyetinin kaynakları, temel ilkeleri, |
| 14 | Türk-İslam medeniyet tasavvurunun bazı yansımaları (insan hakları, hayvan hakları, Vermek üzerine bina edilen hayat anlayışı, Birlikte yaşama kültürü, sadaka taşları, |
| 15 | Ahi Evran ve Ahiliğin doğuşu, Ahi Evran ve çevresindekiler. |
| 16 | Anadolu Selçukluları ve Ahilik, Moğollar ve Ahilik, |
| 17 | Osmanlı ve Ahilik. Ahilik ve ekonomi, Ahilik ve yönetim |
| 18 | Ahilik ve arabuluculuk, Fütüvvetnameler, Ahi kimliği ve model insan |
| 19 | Ahi zaviyeleri, Ahilik ve halk eğitimi, |
| 20 | Ahilik ve tarikatlar, sivil yapılanma olarak ahilik, |
| 21 | Kültür ve edebiyatımızda ahilik |
| 22 | Şed kuşanma, |
| 23 | Ahlak kavramı ve edep, |
| 24 | Kur'an ve sünnet |
| 25 | İş ahlakı ve önemi |
| 26 | İslam'da ticaret ahlakı |
| 27 | Meşru kazanç |
| 28 | Ahilik kültürü ve ahlak |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ömer AKDAĞ- Meltem Kurtuluş, Ahilik ve Meslek Ahlakı, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya 2016. |
| 2. Akademisyenler tarafından hazırlanmış ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 2 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | 5 |
| Ö2 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme | 5 |
| Ö3 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | 5 |
| Ö4 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | 5 |
| Ö5 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | 5 |
| Ö6 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | 5 |
