Tıp
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları
Tıp Fakültesi
Tıp Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900003 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 | Çarşamba 14:00-15:25 |
Dersin İçeriği
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti'nin genel hedefleri doğrultusunda, öğrencilerle paylaşmanın ikinci dersidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel ve klinik tıp bilgisine sahiptir. | 1 |
| P2 | Tanı, teşhis ve tedavi için gereken mesleki beceriye sahiptir. | 1 |
| P3 | Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular. | 2 |
| P4 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
| P5 | Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışır. | 4 |
| P6 | Tıp alanında gerekli olan güncel araçlar başta olmak üzere bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
| P7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde iletişim kurar. | 5 |
| P8 | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | P.3.4 | 1 |
| Ö2 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
| Ö3 | Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. | P.10.2 | 1 |
| Ö4 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.10.3 | 1 |
| Ö5 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | P.10.4 | 1 |
| Ö6 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.10.5 | 1 |
| Ö7 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme | P.10.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Derslerinin Amaçları ve Temel Kavramlar |
| 2 | Ana hatlarıyla Osmanlı klasik dönemi siyasi ve toplum hayatı. Islahat Hareketleri, |
| 3 | Tanzimat Fermanı ve Islahat Fermanı, I. Meşrutiyet |
| 4 | II. Meşrutiyet, Fikir Akımları, Trablusgarp Savaşı ve Balkan Muharebeleri |
| 5 | Osmanlı Devleti'nin I. Dünya Savaşı'na Girmesi |
| 6 | I. Dünya Savaşı'nda Osmanlı Cepheleri |
| 7 | Şark Meselesinin Uygulamaya Konulması: Mondros Mütarekesi, Mütareke Sonrası Memleketin Durumu |
| 8 | Ermeni Meselesi, Milli Teşkilatlanmalar |
| 9 | Milli Mücadeleye Hazırlık, İzmir'in İşgali ve Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'ya Gönderilmesi |
| 10 | Kongreler Dönemi |
| 11 | Meclis-i Mebusan'ın Toplanması ve Misak-ı Milli'nin Kabulü, İstanbul'un İşgali |
| 12 | TBMM'nin Ankara'da Açılması, Milli Mücadele Döneminde iç isyanlar, Sevr Projesi |
| 13 | Kuvay-ı Milliye, Milli Mücadele'de Cepheler |
| 14 | Milli Mücadele'de Cepheler ve Siyasi Gelişmeler, Lozan Barış Antlaşması |
| 15 | Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasî Alanda Yapılan İnkılâplar) ve Siyasî Gelişmeler |
| 16 | Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasî Alanda Yapılan İnkılâplar) |
| 17 | Türk İnkılâp Hareketleri (Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar) |
| 18 | Kültürel alanda yapılan inkılaplar |
| 19 | Erken Cumhuriyet döneminde dış politika |
| 20 | Erken Cumhuriyet dönemi dış politika |
| 21 | Demokrat Parti Dönemi (1950-1960) |
| 22 | Darbeler Dönemi (1960 Darbesi) |
| 23 | Darbeler Dönemi (1980 Darbesi) |
| 24 | Darbeler sonrası Türkiye'deki Siyasi Gelişmeler |
| 25 | Genel Tekrar ve Dönem Değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 25 | 1 | 25 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 25 | 1 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P10 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Doğru bilginin paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | 5 | - |
| Ö2 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | - | 5 |
| Ö3 | Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. | - | 5 |
| Ö4 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | - | 5 |
| Ö5 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | - | 5 |
| Ö6 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | - | 5 |
| Ö7 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme | - | 5 |
