Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 5+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN | K-105 | [email protected] | 7322 | Perşembe 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Hayatın içinden konular seçilerek, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan çoğunlukla partner çalışmalarından güç alan aktivitelerden oluşan ve dil bilgisini örtülü şekilde kazandırmayı amaçlayan bir yapıda olan içerikler bütünüdür.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri meslek hayatlarında iç içe olacakları yabancı dil olan İngilizce'ye maruz kalmaları sağlanarak temel okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. | 4 |
P2 | Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. | 1 |
P3 | Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. | 1 |
P4 | Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. | 1 |
P5 | Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. | 1 |
P6 | Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. | 1 |
P7 | Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. | 2 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse giriş, dönem başı tekrarı, ünite özetleri, ders, sunumlar ve ödevler hakkında genel bilgi. |
2 | Bu hafta, öğrenciler geçmişteki hobilerini, favori yerlerini ve müziklerini tartışacaklar. Geçmiş zamanın kullanımı, geçmişteki büyük olayların anlatılması üzerine odaklanılır. Öğrenciler, "after that," "then," "next" gibi geçiş kelimeleriyle mini-bio yazma ödevi yaparak yazma becerilerini geliştirecekler. |
3 | Öğrenciler, geçmiş zaman fiillerinin tekrarını yaparak, boş zaman aktiviteleri hakkında konuşacaklar. Bu ünite kapsamında, "present continuous" tense kullanımı ve sık kullanılan sıfatlarla ilgili aktiviteler yapılır. Öğrenciler, kıyafetler ve dış görünüş üzerine diyaloglar kurarak, gerçek hayatta karşılaşabilecekleri durumları simüle ederler. |
4 | Öğrenciler, karşılaştırma sıfatlarıyla ulaşım ve yol tarifi hakkında konuşacaklar. Bu hafta, öğrencilere yön tarifinde kullanılan dil yapılarına odaklanılacak ve ilginç ulaşım yolları hakkında okuma parçaları üzerinden çalışmalar yapılacaktır. Öğrenciler ayrıca, bir yer tarifi yaparak pratik yapacaklardır. |
5 | Öğrenciler, iş hedefleriyle ilgili dil bilgisi çalışmaları yaparak, iş hayatında kullanılan belirli kalıpları öğrenirler. "A, an, the" gibi articles ve sıfatsal yapılar üzerinde durulur. Ayrıca, present simple ve continuous ile phrasal fiillerin gözden geçirilmesi yapılacaktır. Öğrenciler, günümüzde olmayan meslekler üzerine sunum yapacaklar ve gönüllü işlerle ilgili bir podcast dinleyecekler. |
6 | Bu hafta öğrenciler, seyahat planlarını tartışacaklar ve "be going to" ile superlative sıfatlar konusunda dil bilgisi çalışmaları yapacaklardır. Ayrıca, telefon konuşmalarında yaygın olarak kullanılan kalıplar üzerine çalışılacaktır. Seyahatle ilgili heyecan verici bir okuma parçası öğrencilerle paylaşılacak ve telefon konuşması role-play etkinlikleri düzenlenecektir. |
7 | Öğrenciler, otel ve oda kiralama üzerine sık kullanılan kalıpları öğrenirler. Bu hafta, özellikle seyahatlerde kullanılan yaygın ifadeler ve otelde yapılan talepler üzerine yoğunlaşılacaktır. Öğrenciler, gerçek hayatı yansıtan pratik konuşmalar yaparak, otel ve seyahatle ilgili konuşma becerilerini geliştirirler. |
8 | Ara sınav, tekrar ve soruların cevaplanması |
9 | Öğrenciler, otellerde ve seyahat sırasında yapılan istek ve ricalarla ilgili dil bilgisi üzerinde duracaklardır. Bu hafta, "Can I have...?" ve "Could you please...?" gibi yaygın ifadelerle oteldeki ihtiyaçları dile getirme üzerine çalışmalar yapılacaktır. Ayrıca, öğrenciler, daha önceki haftalarda öğrendikleri kelimeleri kullanarak diyaloglar geliştireceklerdir. |
10 | Bu hafta, öğrenciler otel odası isteklerini ifade etme ve oteldeki özel talepleri dile getirme üzerine konuşacaklardır. Ayrıca, sunumlar ve ödevlerin kontrolü yapılacaktır. Öğrenciler, seyahatle ilgili daha ayrıntılı pratikler yaparak dil bilgisi kurallarını pekiştireceklerdir. |
11 | Bu hafta, öğrenciler boş zaman aktivitelerini present continuous tense ile ifade etmeyi öğrenecekler. Ayrıca, kıyafetler ve dış görünüşle ilgili sık kullanılan sıfatları kullanarak, şimdiki zamanda yapılan aktiviteleri betimleyeceklerdir. Öğrenciler, grup halinde çeşitli etkinlikler yaparak bu yapıları pratik edecekler. Bir etkinlikte, öğrenciler birbirlerine boş zaman aktiviteleriyle ilgili sorular soracak ve karşılıklı olarak cevaplar vererek şimdiki zamanı pekiştirecekler. Ayrıca, boş zaman aktiviteleri hakkında mini sunumlar yapacaklar ve duygu ifadeleriyle aktiviteleri tanımlayacaklardır. Bu şekilde, öğrenciler hem dilbilgisi hem de konuşma becerilerini geliştireceklerdir. |
12 | Bu haftada öğrenciler karşılaştırma sıfatları üzerinde çalışarak ulaşım araçlarını tanımlayacaklar. Yön tarif ederken kullanılan "sola dön," "dümdüz git," "ilk sağa dön" gibi ifadeleri öğrenip uygulayacaklar. Sınıfta çiftler halinde yön sorma ve verme rol oyunları yapılacak ve şehirdeki mekanlarla ilgili kelimeler kullanılacak. Ayrıca, öğrenciler ilginç ulaşım yolları hakkında bir metin okuyacak ve ulaşımın şehir yaşamını nasıl etkileyebileceği üzerine tartışacaklar. Bu hafta, öğrencilerin günlük yaşamda kullanabilecekleri konuşma becerilerini geliştirmeyi ve seyahat ve yön tarifine dair kelime bilgilerini arttırmayı hedefleyecek. |
13 | Bu haftada öğrenciler, iş hedefleri belirleme konusunda eğitim alacak ve a, an, the, zero articles kullanımı üzerinde durulacak. Ayrıca, present simple ve continuous zamanlarının, özellikle iş yaşamındaki günlük rutinin ve görevlerin anlatılmasında nasıl kullanıldığını gözden geçirecekler. Öğrenciler, günümüzde olmayan meslekler hakkında bir sunum yapacak ve bu sunum sırasında hedef kitleye yönelik açıklamalar yapacaklar. Ayrıca, phrasal verbs üzerine yapılan çalışma, öğrencilerin iş dünyasında sık kullanılan deyimsel fiilleri anlamalarını ve doğru şekilde kullanmalarını sağlayacak. Gönüllü yapılan işler hakkında bir podcast dinleyerek, iş dünyasında yer alan gönüllülük çalışmaları ve iş hedeflerinin birbiriyle nasıl ilişkilendirilebileceği tartışılacak. |
14 | Öğrenciler, ders boyunca öğrendikleri tüm konuları kapsayan final sınavına girecekler. Ayrıca, proje sunumları yapılacaktır. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Speakout Elementary 3rd Ed. - Eales, F., Oakes, S., - Pearson Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 15 (%) |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 13 | 5 | 65 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 6 | 7 | 42 |
Toplam İş Yükü: | 210 | ||
Toplam Yük / 30 | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 7 |