Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 5+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hayatın içinden konular seçilerek, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan çoğunlukla partner çalışmalarından güç alan aktivitelerden oluşan ve dil bilgisini örtülü şekilde kazandırmayı amaçlayan bir yapıda olan içerikler bütünüdür.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri meslek hayatlarında iç içe olacakları yabancı dil olan İngilizce'ye maruz kalmaları sağlanarak temel okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. | 4 |
P2 | Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. | 1 |
P3 | Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. | 1 |
P4 | Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. | 1 |
P5 | Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. | 1 |
P6 | Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. | 1 |
P7 | Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. | 2 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Takip soruları sormak. Faaliyetler hakkında kelime bilgisi. Dinleme, yazma, kelime dağarcığı ve konuşma etkinlikleri. |
2 | Karşılaştırmalar, üstünlükler. kelime hazinesi: seyahat ve yerler. Kelime bilgisi, gramer, dinleme, okuma, yazma ve konuşma alıştırmaları. |
3 | Talimat verme, cümle vurgusu: düzeltme. Şehirdeki yerler. Kelime dağarcığı, dinleme ve konuşma alıştırmaları. |
4 | Şimdiki zaman. Kelime dağarcığı: fiiller+edatlar, görünüm. Şimdiki zaman ve şimdiki zamanın karşılaştırılması. Okuma, gramer, kelime bilgisi, konuşma ve yazma alıştırmaları. |
5 | tavsiye. Kelime Bilgisi: Film Türleri. Kelime dağarcığı, Dinleme ve konuşma alıştırmaları |
6 | olabilir/yapamaz/yapmak zorunda/olmaz, a, an, the, makale yok. kelime hazinesi: sıfatlar, ulaşım makaleleri. Kelime bilgisi, Konuşma, okuma, gramer ve dinleme alıştırmaları. |
7 | Özür dilemek. Özür dilemede tonlama. Kelime dağarcığı: bahaneler. Okuma, dinleme ve konuşma çalışmaları. |
8 | Ara sınav |
9 | planlar, arzulanan şeyler, will ve might. Kelime hazinesi: planlar, get ile ifadeler. Dinleme, Okuma, kelime bilgisi, konuşma, gramer ve yazma alıştırmaları. |
10 | tavsyelerde bulunma, tonlama: kulağa olumlu gelmek. Kelime bilgisi: sanat ve kültür. Kelime dağarcığı, dinleme ve konuşma çalışmaları. |
11 | Sağlık telaffuzu ve konuşma egzersizi ile ilgili kelime egzersizi yapmalı, yapmamalı |
12 | tavır zarfları, iletişim ve çoklu görevle ilgili kelime egzersizi. konuşma egzersizi |
13 | Kelime dağarcığı: yardım teklif etmek. giriş ve alıştırmalar. Dinleme ve konuşma egzersizi |
14 | Şimdiki mükemmel zaman: giriş ve alıştırmalar, basit geçmiş zamanla karşılaştırma, deneyimlerle ilgili kelime bilgisi ve dinleme alıştırmaları. Konuşma egzersizi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Speakout Elementary 2nd Ed. - Eales, F., Oakes, S., - Pearson Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 13 | 5 | 65 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 6 | 7 | 42 |
Toplam İş Yükü: | 210 | ||
Toplam Yük / 30 | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 7 |