Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900012 | Yabancı Dil (İngilizce) I | 1 | Güz | 1 | 5+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hayatın içinden konular seçilerek, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan çoğunlukla partner çalışmalarından güç alan aktivitelerden oluşan ve dil bilgisini örtülü şekilde kazandırmayı amaçlayan bir yapıda olan içerikler bütünüdür.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri meslek hayatlarında iç içe olacakları yabancı dil olan İngilizce'ye maruz kalmaları sağlanarak temel okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. | 5 |
P2 | Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. | 2 |
P3 | Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. | 1 |
P4 | Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. | 1 |
P5 | Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. | 1 |
P6 | Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. | 1 |
P7 | Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik kavramların edinilmesi | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Uçuşlarda karşılaşılacak sözlü ve yazılı terminolojinin edinilmesi | P.1.3 | 1 |
Ö3 | Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar | P.1.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, tanışma, sınıf dili, temel ingilizce kelimeler. Alfabe, renkler. Dinleme çalışması. |
2 | Simple Present: be - Milliyetler, ülkeler, insanlarla nasıl tanışılır ve selamlanır. Konuşma etkinliği: ülkeler. |
3 | Gramer: This, that, these, those. Seyahat ve seyahat ederken yanınıza almanız gerekenler hakkında dinleme ve konuşma etkinlikleri. Telaffuz etkinliği: this, that, these, those |
4 | Present simple: I,you,we,they. Reading activity: Group-meet Dublin. Vocabulary: activities. speaking activity: group-meet group. Writing activity: and, but, or. |
5 | Şimdiki zaman: o, üçüncü şahıs. Kelime dağarcığı: günlük rutinler, işler. Yüksek uçanlar hakkında dinleme etkinliği: tehlikeli işleri olan insanlar. s ile biten fiiller hakkında telaffuz etkinliği. Konuşma ve dinleme etkinliği. |
6 | Bilgi istemek: tarih, saat, yer. Kibar tonlama. Saatler, saati söyleme ve sorma. Dinleme ve konuşma etkinliği. |
7 | Aile sözleri. ABD ve Birleşik Krallık varyasyonları var/var (var). 18 kişilik bir aile olan Bonells ile ilgili okuma etkinliği. Dinleme ve konuşma etkinlikleri. |
8 | Ara sınav |
9 | Sıklık zarfları. Kelime dağarcığı: arkadaş türleri ve kişilik özellikleri. Dinleme, konuşma ve yazma etkinlikleri. |
10 | Buluşma ayarlamak. Dinlediğimiz şeye İlgi gösterdiğimizi belli etmek, olumlu ve olumsuz tepkiler vermek. Dinleme ve konuşma egzersizi. Zaman ifadeleri |
11 | Kalacak bir yer. Kelime dağarcığı: çevreyi, bir odayı vb. betimleme. Dinleme, konuşma ve yazma çalışmaları. |
12 | Olasılık için olabilir. Dünyadaki ilginç yerler hakkında okuma etkinliği. kelime dağarcığı: yerler. Edatlar. Dinleme ve konuşma çalışmaları. |
13 | Alışveriş. Kelime hazinesi: satın alınacak şeyler. Alışveriş ortamında yardım istemek ve sağlamak. Dinleme ve Rol yapma alıştırması. |
14 | Konuşma alıştırması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Speakout Elementary 2nd Ed. - Pearson Publishing - Eales, F., Oakes, S. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 210 | ||
Toplam Yük / 30 | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 |
---|---|---|
Ö1 | Teorik kavramların edinilmesi | 2 |
Ö2 | Uçuşlarda karşılaşılacak sözlü ve yazılı terminolojinin edinilmesi | 5 |
Ö3 | Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar | 1 |