Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900012 | Yabancı Dil (İngilizce) I | 1 | Güz | 1 | 5+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN | K-105 | [email protected] | 7322 | Perşembe 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Hayatın içinden konular seçilerek, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan çoğunlukla partner çalışmalarından güç alan aktivitelerden oluşan ve dil bilgisini örtülü şekilde kazandırmayı amaçlayan bir yapıda olan içerikler bütünüdür.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri meslek hayatlarında iç içe olacakları yabancı dil olan İngilizce'ye maruz kalmaları sağlanarak temel okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Teorik kavramların edinilmesi | P.1.2 | 1 |
| Ö2 | Uçuşlarda karşılaşılacak sözlü ve yazılı terminolojinin edinilmesi | P.1.3 | 1 |
| Ö3 | Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar | P.1.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | •Ders içeriği ve öğrenci beklentilerini paylaşımı. •Tanışma ve ice-breaker etkinlikleri. •Kişisel dil hedefleri üzerine konuşma. |
| 2 | Öğrenciler, "Present Simple: to be"yapısını öğrenir ve kendilerini tanıtırken bu yapıyı kullanırlar. Kişisel bilgi paylaşımı, yaş, meslek ve hobiler hakkında konuşma becerisi geliştirilir. Öğrenciler tanışma diyalogları oluşturur ve sınıf içinde sunarlar. |
| 3 | Öğrenciler, farklı soru kalıplarıyla tanışma ve kişisel bilgileri paylaşma üzerine çalışırlar. "What's your name?", "Where are you from?"gibi soruları cevaplamak için pratik yaparlar. Öğrenciler, grup içi kısa konuşmalarla dil becerilerini geliştirmeye devam ederler. |
| 4 | Bu hafta, öğrenciler aile üyeleri hakkında konuşmayı öğrenir. Aile bireylerinin isimleri, ilişkiler hakkında sorular sormak ve bu bilgileri paylaşmak üzerine pratik yaparlar. Ayrıca, aile ağacı hazırlayarak grup içinde sunum yapmaları beklenir. |
| 5 | Öğrenciler, sahiplik sıfatları ("my, your, his, her") kullanarak aile üyelerinin ilişkilerini tanımlarlar. Grup içinde aile ilişkileri üzerine tartışmalar yapılır ve sahiplik sıfatları ile cümleler kurarak aile hakkında konuşma pratiği yapılır. |
| 6 | Bu hafta, öğrenciler ilişkiler hakkında daha fazla konuşma pratiği yapar. "How many siblings do you have?" gibi sorulara nasıl cevap verileceği ve aile üyeleri arasındaki ilişkiyi daha ayrıntılı şekilde tartışma üzerine çalışılır. |
| 7 | Öğrenciler, günlük rutinleri anlatmak için "Present Simple" olumlu cümleler kurar. Kendi günlük hayatlarını anlatır ve sınıf içi soru-cevap aktivitelerine katılırlar. Bu hafta, öğrencilerin sabah rutini, okul hayatı ve hobileri hakkında konuşmaları beklenir. |
| 8 | Arasınav: Ünitelerin, yazma ödevlerinin ve ödevlerin gözden geçirilmesi. |
| 9 | Öğrenciler alışkanlıklarını anlatırken olumsuz ve soru cümleleri kurma üzerinde çalışırlar. "Do you usually wake up early?" gibi soruları cevaplamak için pratik yaparlar. Ayrıca, odalar ve eşyalara dair temel İngilizce kelimeleri öğrenir. Bu hafta, "this, that, these, those" gibi ifadelerle odaları tanımlama üzerine çalışılır. Öğrenciler, odalarındaki eşyaları tanıtır ve anlatır. |
| 10 | Öğrenciler, sahip oldukları eşyaları tanımlar ve bu eşyalar hakkında konuşurlar. Öğrenciler ayrıca, bir odayı nasıl tanımlayacakları üzerine yazılı ödev yaparlar. |
| 11 | Öğrenciler, geçmiş zamanla ilgili düzenli fiilleri öğrenir. Geçmişteki rutinleri ve alışkanlıkları tartışırken dil bilgisi çalışması yapılır. Bu hafta, öğrenciler geçmişteki rutinlerini ve alışkanlıklarını yazarak anlatırlar. |
| 12 | Bu hafta, öğrenciler geçmiş zamanın düzensiz fiillerini öğrenir ve bu fiilleri kullanarak anılarını anlatırlar. Düzensiz fiillerle ilgili dil bilgisi çalışmaları yapılır ve öğrenciler yazılı çalışmalar yaparlar. |
| 13 | Öğrenciler, alışveriş yaparken fiyat sorma ve fiyat hakkında konuşma pratiği yaparlar. Sayılabilir ve sayılmayan isimlerle ilgili dil bilgisi çalışmaları yapılır. Öğrenciler, fiyat ve miktarları sormak için "How much is it?" ve "How many are there?" gibi ifadeleri kullanarak grup içinde alışveriş diyalogları oluştururlar. |
| 14 | Öğrenciler, geçmişteki olayları anlatırken geçmiş zaman kullanma becerilerini geliştirir. Bu hafta, öğrenciler geçmişte yaşadıkları ilginç olayları anlatır ve geçmiş zamanla hikaye anlatma üzerinde pratik yaparlar. Dil bilgisi çalışmaları da yapılır ve öğrenciler, grup içinde hikaye anlatma aktivitelerine katılırlar. |
| 15 | Final sınavı. Genel konuların ve kelimelerin tekrarı. Sunum ve ödevlerin değerlendirilmesi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Speakout Elementary 3rd Ed. - Pearson Publishing - Eales, F., Oakes, S. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | 1 | 15 (%) |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 50 | 50 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 210 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Teorik kavramların edinilmesi | 4 |
| Ö2 | Uçuşlarda karşılaşılacak sözlü ve yazılı terminolojinin edinilmesi | 4 |
| Ö3 | Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar | 1 |
