İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03941013 Rusça II 2 Bahar 4 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Tartışma Yöntemi Soru - Cevap Tekniği , Deneyimle Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Serap ERTEK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Serap ERTEK T-222 [email protected] 7657 Çarşamba
12:00-15:00
Dersin İçeriği
Bu ders; Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.,Tanışma diyalogları.,Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı. 10'a kadar sayılar.,İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı.,İyelik sıfatları,İyelik sıfatları. Kimin? soru kalıbı.,Tekrar,Ara sınav,İsimlerin çoğul halleri,İsimlerin çoğul halleri,Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim,Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim. Meslekler,Bileşik cümle yapısı. 1000'e kadar sayılar,Tekrar,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak, - Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak, - Belli oranda kelime, Rusça'nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini tanıtabilmelerini sağlamak ve, - Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. 3
P2 Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. 1
P3 Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. 1
P4 Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. 1
P5 Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. 1
P6 Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. 1
P7 Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik kavramların edinilmesi P.1.2 1
Ö2 Kabin memurlarının uçuş sırasında yapacakları anonslarda net, anlaşılır ve profesyonel bir ton kullanarak, yolcuları bilgilendirme ve yönlendirme becerisini geliştirmek. Acil durum anonslarını prosedürlere uygun şekilde uygulayabilmek. P.7.1 1
Ö3 Kabin memurluğu mesleğindeki diksiyon tekniklerinin öğrenilmesi P.7.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Rus Dili alfabesinin tanıtımı, Vurgulu ve vurgusuz sesliler (A, O)
2 Alfabedeki harflerin tanıtımı (Devam), Fonetik algılama ve yapım çalışması
3 Alfabedeki harflerin tanıtımı (Devam), 1. ve 2. tür tonlama, Bir insanın veya nesnenin tanıtımı
4 İsimlerin cins belirten takıları, tanışma, selamlaşma, vedalaşma, 3. ve 4. tür tonlama
5 İsimlerin cins belirten takıları, tanışma, selamlaşma, vedalaşma, 3. ve 4. tür tonlama.
6 İsimlerin çoğul durumları; yapılışı, iyelik zamiri; "Benim"
7 İsimlerin çoğullarında özel durumlar, istisnalar, iyelik zamirleri ve isimlerle iyelik zamirlerinin uyumluluğu
8 Fiiller, fiil türleri, şimdiki zamanda fiillerin 1. tür çekimi, kendini tanıtma
9 Fiiller, fiil türleri, şimdiki zamanda fiillerin 1. tür çekimi, kendini tanıtma
10 Cümle kuruluşu, 2. tür fiil çekimi
11 Ailenin tanıtımı, geçmiş zaman, fiillerin mastar halinde kullanımı
12 Konuşma kalıpları; telefon ederken kullanılan kalıplar ve tekrarlama
13 Konuşma kalıpları; telefon ederken kullanılan kalıplar ve tekrarlama
14 Genel tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Rusça Gramer ve Alıştırmalar Kültür Ajans Yayınları Çulpan Zaripova Çetin
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 100
Toplam Yük / 30 3,33
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P7
Ö1 Teorik kavramların edinilmesi 5 5
Ö2 Kabin memurlarının uçuş sırasında yapacakları anonslarda net, anlaşılır ve profesyonel bir ton kullanarak, yolcuları bilgilendirme ve yönlendirme becerisini geliştirmek. Acil durum anonslarını prosedürlere uygun şekilde uygulayabilmek. 5 5
Ö3 Kabin memurluğu mesleğindeki diksiyon tekniklerinin öğrenilmesi 5 5