Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03941009 | Dünya Kültürleri | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Serap ERTEK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders; Kültürün tanımı,Kültür ile ilgili diğer kavramlar,Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri ,Avrupa kıtasındaki ülkeler, coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Asya kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Afrika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri, Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkerin kültürel özellikleri ,Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri,Antarktika kıtasındaki ülkeler,,ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Diğer kültürlerden insanlarla daha etkili bir şekilde iletişim kurabilmeleri ve her bir kültürün dünyanın çeşitlilik dokusuna yaptığı katkıyı değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. | 3 |
P2 | Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. | 2 |
P3 | Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. | 2 |
P4 | Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. | 1 |
P5 | Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. | 4 |
P6 | Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. | 1 |
P7 | Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. | 1 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kültürün tanımı ve kavramları |
2 | Kültür ile ilgili diğer kavramlar |
3 | Avrupa kıtasında ülkeler, ülkelerin coğrafı konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
4 | Avrupa kıtasında ülkeler, ülkelerin coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
5 | Asya kıtasındaki ülkeler, ülkelerin coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
6 | Asya kıtasındaki ülkeler, ülkelerin coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
7 | Afrika kıtasındaki ülkeler, ülkelerin coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
8 | Güney Amerika kıtasındaki ülkeler, ülkelerin coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
9 | Güney Amerika kıtasındaki ülkeler,ülkelerin coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
10 | Kuzey Amerika kıtasındaki ülkeler, ülkelerin coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
11 | Antartika kıtasındaki ülkeler, ülkelerin coğrafi konumları, başkentleri ve havalimanları, ülkelerin kültürel özellikleri |
12 | Dünyadaki büyük havayolu şirketlerinin merkezleri ve bu bölgelerdeki kültürel yapı |
13 | Dünyadaki büyük havayolu şirketlerinin merkezleri ve bu bölgelerdeki kültürel yapı |
14 | Dünya kültürlerinin farklılıkları hakkında münazara |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Dünya Atlası (www.harita.gov.tr) |
KÜLTÜR VE KÜLTÜREL FARKLILIKLAR: LĐDERLĐK AÇISINDAN TEORĐK BĐR DEĞERLENDĐRME Electronic Journal of Social Sciences 2013 Cilt:12 Sayı:44 (052081) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 82 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,73 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |