İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03941005 Havacılıkta Mülakat Teknikleri 2 Bahar 4 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, sunum, soru - cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Serap ERTEK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Serap ERTEK T-223 [email protected] 7657 Cuma
Dersin İçeriği
Havayollarının kabin memuru seçimlerinde ilk aşama olan mülakata, adayların hazırlanarak başarılı olma yöntem ve tekniklerini kapsar.
Dersin Amacı
Havacılık sektörünün rekabetçi ortamında hem ulusal hem de uluslararası havayolu şirketlerinden kabul alabilmek için mülakatların öncesinde, sırasında ve sonrasında öğrencilere dikkat edilmesi gereken teknik ve pratik bilgileri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. 5
P2 Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. 2
P3 Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. 1
P4 Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. 1
P5 Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. 1
P6 Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. 1
P7 Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar P.1.4 1
Ö2 Havacılıktaki güncel trendlerin takip edilmesi P.3.1 1
Ö3 Kabin memurluğu mesleğindeki diksiyon tekniklerinin öğrenilmesi P.7.3 1
Ö4 Kabin ekibi üyeleri arasında etkili iletişim ve iş birliği sağlamak için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulayarak operasyonel süreçlerde koordinasyonu artırabilmek. P.7.7 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Etkili İletişim Becerileri
2 Etkili İletişim Becerileri
3 Beden Dili ve Özellikleri
4 Mülakat Türleri
5 Mülakat Türleri
6 Mülakatta Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
7 Mülakatta Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
8 Mülakat Öncesi Hazırlık Süreci Mülakat Süreci ve Sonrası
9 Mülakat Soru Türleri
10 Mülakatta Beden Dili
11 Üniforma Giyim Kuralları
12 Deneme Mülakatı
13 Deneme Mülakatı
14 Deneme Mülakatı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Mülakat Teknikleri Kitabı, Serttaş Ertike Aybike, Ekin Basım Yayın 2012
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 21 21
Kısa Sınav 5 3 15
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 3 9
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 21 21
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P7
Ö1 Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar - - -
Ö2 Havacılıktaki güncel trendlerin takip edilmesi - 3 3
Ö3 Kabin memurluğu mesleğindeki diksiyon tekniklerinin öğrenilmesi - - -
Ö4 Kabin ekibi üyeleri arasında etkili iletişim ve iş birliği sağlamak için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulayarak operasyonel süreçlerde koordinasyonu artırabilmek. - 5 5