İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03931016 Fransızca I 2 Güz 3 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Serap ERTEK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Serap ERTEK T-222 [email protected] 7657 Çarşamba
12:00-15:00
Dersin İçeriği
Ders, geçmişle ilgili zaman ve kelime bilgisini içerir.
Dersin Amacı
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. 5
P2 Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. 1
P3 Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. 1
P4 Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. 1
P5 Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. 1
P6 Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. 1
P7 Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik kavramların edinilmesi P.1.2 1
Ö2 Kabin memurlarının uçuş sırasında yapacakları anonslarda net, anlaşılır ve profesyonel bir ton kullanarak, yolcuları bilgilendirme ve yönlendirme becerisini geliştirmek. Acil durum anonslarını prosedürlere uygun şekilde uygulayabilmek. P.7.1 1
Ö3 Kabin memurluğu mesleğindeki diksiyon tekniklerinin öğrenilmesi P.7.3 1
Ö4 Kabin ekibi üyeleri arasında etkili iletişim ve iş birliği sağlamak için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulayarak operasyonel süreçlerde koordinasyonu artırabilmek. P.7.7 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Unité O : Connaissez-vous la France et le français ? * Fransa'yı ve Fransızca'yı tanımak * Fransız alfabesi * Fransızca sesler, sesletim
2 Unité 1: Salut! C'est Alice, et toi? * Selamlaşma * Cümle içinde sözcüklerin sıralanışı * Etre, s'appeler fiilleri * Toi / vous ayrımı * Adını hecelemek / kodlamak
3 Unité 1: Salut C'est Alice, et toi? * C'est + nom de personne * Kendini tanıtma * Temel sıfatları kullanma
4 Unité 2: Je suis français, et toi? * Kendi hakkında bilgi verme * Kimlik bilgilerini sorma * Pronom tonique (moi, toi, lui/ elle ....)
5 Unité 2: Je suis français, et toi? * milliyet bildiren sıfatlar * parler / habiter fiilleri * 0 – 30 arası sayılar
6 Unité 3: Il est brun, elle est brune. * birisi hakkında bilgi vermek * sevdiği şeyleri söylemek * 3'üncü tekil şahıs * renkler
7 Unité 3: Il est brun, elle est brune. * il y a... * l'article défini / indéfini * masculin / féminin isim ve sıfatların ayrımı * Tekil/çoğul isimler, cümleler * Aimer, préfèrer fiilleri
8 Unité 4: Connaissez-vous Nina? * Kendimizin ya da birisinin fiziksel özelliklerinden bahsetmek * Tu / vous; ils / elles * Yaştan bahsetmek * 30 – 60 arası sayılar
9 Unité 4: Connaissez-vous Nina? * Intonation ile soru sorma * C'est qui? / Qu'est-ce que c'est? * Avoir, savoir, connaitre fiilleri
10 Unité 5: Quelle heure est-il? * Saatlerden bahsetmek * Gelinen / gidilen yerden bahsetmek * Günlük aktiviteden bahsetmek
11 Unité 5: Quelle heure est-il? * Quel, quels, quelle, quelles soru kalıpları * à - de préposition ları * D'où / Où soruları * Aller, venir, fiilleri
12 Unité 6: Votre numéro de téléphone, s'il vous plait. * Doğum tarihi, yerini söylemek * Haftanın günleri / aylar * 100'e kadar sayılar * Hobiler, sporlardan bahsetmek * Olumsuz cümle yapma
13 Unité 6: Votre numéro de téléphone, s'il vous plait. * Aile üyelerinden bahsetmek * Adjectif possesifs (mon, ton, son ....) * Travailler, jouer, faire fiilleri * Faire de / jouer à
14 Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar * Akyıldız, S. & Lafargue, C. (2021). "C'est parti! ", İstek Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 3 10 30
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 102
Toplam Yük / 30 3,40
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P7
Ö1 Teorik kavramların edinilmesi 5 4
Ö2 Kabin memurlarının uçuş sırasında yapacakları anonslarda net, anlaşılır ve profesyonel bir ton kullanarak, yolcuları bilgilendirme ve yönlendirme becerisini geliştirmek. Acil durum anonslarını prosedürlere uygun şekilde uygulayabilmek. 3 3
Ö3 Kabin memurluğu mesleğindeki diksiyon tekniklerinin öğrenilmesi 3 3
Ö4 Kabin ekibi üyeleri arasında etkili iletişim ve iş birliği sağlamak için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulayarak operasyonel süreçlerde koordinasyonu artırabilmek. 4 4