İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03931005 Yolcu Hizmetleri 2 Güz 3 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru- Cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Serap ERTEK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Serap ERTEK T-222 [email protected] 7657 Perşembe
12:00-15:00
Dersin İçeriği
Departmanlar arası iletişim; Havacılıkta kullanılan terimler, kodlar, ölçüler ve değişim tablosu, Havayolu sorumlulukları; Yolcu sorumlulukları, çağa yolcu kabulü (Boarding), Gelen yolcu hizmetleri (Arrival); Uçuş aksaklıkları (Irregularities), Yolcu hizmetleri mesaj trafiği; Kayıp eşya (Lost & Found); Yolcu hizmetlerinde başarının ilkeleri
Dersin Amacı
Havaalanlarında verilen yolcu hizmetleri prosedürlerinin ve yolcu
hizmetlerinde kullanılan dokümanların tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. 3
P2 Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. 5
P3 Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. 4
P4 Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. 4
P5 Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. 5
P6 Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. 3
P7 Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik kavramların edinilmesi P.1.2 1
Ö2 Uçuşlarda karşılaşılacak sözlü ve yazılı terminolojinin edinilmesi P.1.3 1
Ö3 Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar P.1.4 1
Ö4 Sivil havacılık ile ilgili konulara genel hakimiyet P.2.3 1
Ö5 Türk sivil havacılık kanuna göre havacılıktaki yer ve yolcu hizmetlerindeki personelin sorumluluklarının edinilmesi P.6.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Genel havacılık bilgileri; Havacılık alfabesi
2 Sivil havacılık kuruluşları, Hava limanında bulunan üçüncü kuruluşlar ve hizmet ilişkileri
3 Departmanlar arası iletişim; Havacılıkta kullanılan terimler, kodlar, ölçüler ve değişim tablosu
4 Havayolu sorumlulukları; Yolcu sorumlulukları
5 Havaalanı uçak hareket yerleri; IATA coğrafyası; Uçuş analizi
6 Havaalanı uçak hareket yerleri; IATA coğrafyası; Uçuş analizi
7 Yolcu bileti/Bilet çeşitleri; Seyahat dokümanlarının kontrolü; Uçuşa kabul işlemleri (Check-In)
8 Bagaj kabulü; El bagajındaki sıvıların taşınması ile ilgili kurallar
9 Özel hizmet gerektiren yolcular, Engelli yolcuların işlemleri ve transferi
10 Uçağa yolcu kabulü (Boarding), Gelen yolcu hizmetleri (Arrival); Uçuş aksaklıkları (Irregularities)
11 Uçağa yolcu kabulü (Boarding), Gelen yolcu hizmetleri (Arrival); Uçuş aksaklıkları (Irregularities)
12 Yolcu hizmetleri mesaj trafiği; Kayıp eşya (Lost & Found); Yolcu hizmetlerinde başarının ilkeleri
13 SITA, AFTN; Mesaj çeşitleri, VHF Kullanımı ve Esasları ile Telsizle haberleşme ve Esasları
14 SITA, AFTN; Mesaj çeşitleri, VHF Kullanımı ve Esasları ile Telsizle haberleşme ve Esasları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 91
Toplam Yük / 30 3,03
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P6
Ö1 Teorik kavramların edinilmesi 5 5 5
Ö2 Uçuşlarda karşılaşılacak sözlü ve yazılı terminolojinin edinilmesi 5 4 4
Ö3 Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar 5 4 4
Ö4 Sivil havacılık ile ilgili konulara genel hakimiyet 4 4 4
Ö5 Türk sivil havacılık kanuna göre havacılıktaki yer ve yolcu hizmetlerindeki personelin sorumluluklarının edinilmesi 5 5 5