İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03931004 Yer Hizmetleri 2 Güz 3 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru - Cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Serap ERTEK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Serap ERTEK T-222 [email protected] 7657
Dersin İçeriği
Uluslararası anlaşmalar, yasa ve yönetmelikler, Temsil, Yönetim ve Gözetim faaliyetleri, Yer hizmet departmanlarının genel tanımı, Temsil, Yönetim ve Gözetim İşlemleri Süreçleri, Yolcu hizmetleri süreçleri, Ramp süreçleri, Apron Araçları, özellikleri ve kullanıldıkları yerler
Yük kontrol, haberleşme ve uçuş operasyon süreçleri, Kargo ve posta hizmet süreçleri ,Güvenlik, Uçak Bakımı, Destek hizmetleri, Türkiye'de Yer Hizmeti Yönetimi,Dünyada Yer Hizmetleri Yönetimi
Dersin Amacı
Tüm havacılık faaliyet alanlarında (havaalanı, yer hizmetleri, kargo, ikram, yolcu hizmetleri vb.) faaliyet gösteren havacılık işletmelerinin iş yapış şekilleri, havacılıkta ki önemli konumları ve havacılık sektöründe yeterli bilgi ve donanıma sahip insan kaynağının sağlanması amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. 2
P2 Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. 5
P3 Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. 4
P4 Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. 3
P5 Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. 5
P6 Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. 3
P7 Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik kavramların edinilmesi P.1.2 1
Ö2 Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar P.1.4 1
Ö3 Sivil havacılık terminolojisinin etkili bir şekilde kullanılması P.2.1 1
Ö4 Sivil havacılık ile ilgili konulara genel hakimiyet P.2.3 1
Ö5 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan sivil havacılık mevzuatını öğrenerek, uçuş operasyonlarında yasal düzenlemelere uygun hareket etme becerisi kazanmak P.4.1 1
Ö6 Türk sivil havacılık kanuna göre havacılıktaki yer ve yolcu hizmetlerindeki personelin sorumluluklarının edinilmesi P.6.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, yer hizmetlerinin tanıtımı.
2 Uluslararası anlaşmalar, yasa ve yönetmelikler
3 Temsil, Yönetim ve Gözetim faaliyetleri, Yer hizmet departmanlarının genel tanımı
4 Temsil, Yönetim ve Gözetim İşlemleri Süreçleri
5 Yolcu hizmetleri süreçleri, Ramp süreçleri
6 Yolcu hizmetleri süreçleri, Ramp süreçleri
7 Apron Araçları, özellikleri ve kullanıldıkları yerler
8 Yük kontrol, haberleşme ve uçuş operasyon süreçleri, Kargo ve posta hizmet süreçleri
9 Yük kontrol, haberleşme ve uçuş operasyon süreçleri, Kargo ve posta hizmet süreçleri
10 Güvenlik, Uçak Bakımı, Destek hizmetleri
11 Türkiye'de Yer Hizmeti Yönetimi
12 Türkiye'deki Yer Hizmeti Şirketleri
13 Dünyada Yer Hizmetleri Yönetimi
14 Uluslararası Yer Hizmeti Şirketleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Havaalanı Yer Hizmetleri El Kitabı, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları, Havaalanı Yer Hizmetleri 28. Baskı
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 8 8
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P6
Ö1 Teorik kavramların edinilmesi 5 4 4 4
Ö2 Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar 5 5 5 5
Ö3 Sivil havacılık terminolojisinin etkili bir şekilde kullanılması 3 3 3 3
Ö4 Sivil havacılık ile ilgili konulara genel hakimiyet 5 5 5 5
Ö5 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan sivil havacılık mevzuatını öğrenerek, uçuş operasyonlarında yasal düzenlemelere uygun hareket etme becerisi kazanmak 3 3 3 3
Ö6 Türk sivil havacılık kanuna göre havacılıktaki yer ve yolcu hizmetlerindeki personelin sorumluluklarının edinilmesi 5 5 4 4