Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03910003 | Havacılık Güvenliği | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Açıklama, sunum, soru-yanıt |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Serap ERTEK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Serap ERTEK | T-222 | [email protected] | 7657 |
Dersin İçeriği
Ulusal ve Uluslararası Havacılık Örgütleri ( SHGM, DHMİ, ICAO, IATA, EASE,JAR, EUROCONTROL, ECAC, FAA, ACI) ve havacılık anlaşmaları ( Chicago Sözleşmesi, Varşova, TOKYO, La hey...)
Dersin Amacı
Havacılık alanı ulusal ve uluslararası kural koyucu ve düzenleyici yetkili otoriteler, havacılık tarihinin gelişim sürecinde yetkili otoritelerce yapılan anlaşmalar ve mevzuatlara bağlı havacılık yasaları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Ana dilde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olmak; sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında yolcu ilişkileri, kriz yönetimi ve ekip içi koordinasyonda iletişim yetkinliklerini kullanarak, uçuş operasyonlarında bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayabilmek. | 2 |
P2 | Sivil havacılık kabin hizmetleriyle ilgili başlıca konulara, teorilere, terminolojiye ve uygulamalara hakim olabilmek. | 4 |
P3 | Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinin hizmet modellerini, operasyonel süreçlerini ve organizasyon yapılarını analiz edebilme; sivil havacılık kabin hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek bu yenilikleri uçuş hizmetleri ve yolcu memnuniyeti süreçlerine entegre edebilmek. | 2 |
P4 | Sivil havacılık sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına, mevzuatlara ve yönetmeliklere hakim olarak, kabin hizmetleri operasyonlarında yasal çerçeveye uygun hareket edebilmek ve sektörün güvenlik, sorumluluk ve etik standartlarını uygulayabilmek. | 5 |
P5 | Ulusal ve uluslararası alanda temel hava araçları bilgisi, havacılık lojistiği, hava kargo, turizm konularına vakıf olabilmek. | 2 |
P6 | Türk Sivil Havacılık Kanunu ve uluslararası sivil havacılık mevzuatına hakim olarak, sivil havacılık kabin hizmetleri süreçlerini yasal düzenlemelere uygun şekilde gerçekleştirebilmek. | 5 |
P7 | Sivil havacılık kabin hizmetleri kapsamında ilk yardım, anons, ikram ve diksiyon teknikleri gibi temel uygulamalara hakim olarak, uçuş sırasında yolcu memnuniyeti ve güvenliğini sağlamak için bu becerileri etkin bir şekilde kullanabilmek. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik kavramların edinilmesi | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Uçuşlarda karşılaşılacak sözlü ve yazılı terminolojinin edinilmesi | P.1.3 | 1 |
Ö3 | Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar | P.1.4 | 1 |
Ö4 | Sivil havacılık kabin hizmetlerindeki uygulamalara hakim olmak | P.2.2 | 1 |
Ö5 | Ulusal ve uluslararası havayollarındaki gelişmelerin takip edilmesi ve trendlerin analizi | P.3.2 | 1 |
Ö6 | Sivil havacılıkta tehlikeli maddelerin taşınması ile ilgili ulusal ve uluslararası kuralları öğrenerek, bu maddelerin uçuş güvenliği üzerindeki etkilerini analiz edebilmek. | P.5.3 | 1 |
Ö7 | Türk sivil havacılık kanuna göre havacılıktaki yer ve yolcu hizmetlerindeki personelin sorumluluklarının edinilmesi | P.6.2 | 1 |
Ö8 | Kabin memurlarının görev uygulamalarındaki sorumluluklarının yönetmelik ve mevzuata göre öğrenilmesi | P.6.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Havacılık güvenliği ve tarihçesi |
2 | Havacılık güvenliğinin sağlanmasında uluslararası düzenlemeler. |
3 | Havacılık güvenliğinde ulusal düzenlemeler. |
4 | Havacılık güvenliğinde plan, program ve güvenlik sahaları. |
5 | Birleşik Havacılık Gereklilikleri (JAR) Tanıtımı, Kapsamı ve Önemi |
6 | Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı (EASA) Tanıtımı, Kapsamı, Önemi ve EASA Kuralları |
7 | SAFA ( (Safety Assessment of Foreign Aircraft) |
8 | FAA, EUROCONTROL, ECAC |
9 | Türkiye'de Havacılık Faaliyetlerinin Yürütülmesinden Sorumlu Kurum ve Kuruluşlar; DHMI, SHGM, DLH, DMİGM |
10 | Türkiye'de Havacılık Faaliyetlerinin Yürütülmesinden Sorumlu Kurum ve Kuruluşlar; DHMI, SHGM, DLH, DMİGM |
11 | Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü- Chicago Sözleşmesi (Uluslararası Anlaşmalar ve Organizasyonlar) |
12 | Varşova Konvansiyonu ve Taşıyıcının Sorumluluğu, La Hey Konvansiyonu, Hava Trafik Hakları Sözleşmesi (Uluslararası Anlaşmalar ve Organizasyonlar) |
13 | Varşova Konvansiyonu ve Taşıyıcının Sorumluluğu, La Hey Konvansiyonu, Hava Trafik Hakları Sözleşmesi (Uluslararası Anlaşmalar ve Organizasyonlar) |
14 | Havacılık güvenliğinin gelecekteki durumu ile ilgili yeni eğilimler. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | KÖKSAL, T (2016), Uluslararası Sivil Havacılık Hukuku, Adalet Yayınevi |
ÖZDEMİR, T (2015), Havacılık Hukuku, İstanbul Üniversitesi AUZEF Yayınları | |
SHGM- Türk Sivil Havacılık Mevzuatı http://mevzuat.shgm.gov.tr/index.php/kanunlar/ | |
Ulusal ve Uluslararası Diğer Örgüt/Kurumların web siteleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Teorik kavramların edinilmesi | 4 | 3 | - | - | 3 |
Ö2 | Uçuşlarda karşılaşılacak sözlü ve yazılı terminolojinin edinilmesi | 4 | 4 | - | - | 3 |
Ö3 | Mesleki İletişim ve Operasyonel Dikkat Gerektiren Hususlar | 5 | 4 | - | - | 4 |
Ö4 | Sivil havacılık kabin hizmetlerindeki uygulamalara hakim olmak | 4 | 3 | - | - | 4 |
Ö5 | Ulusal ve uluslararası havayollarındaki gelişmelerin takip edilmesi ve trendlerin analizi | - | - | - | - | - |
Ö6 | Sivil havacılıkta tehlikeli maddelerin taşınması ile ilgili ulusal ve uluslararası kuralları öğrenerek, bu maddelerin uçuş güvenliği üzerindeki etkilerini analiz edebilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö7 | Türk sivil havacılık kanuna göre havacılıktaki yer ve yolcu hizmetlerindeki personelin sorumluluklarının edinilmesi | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö8 | Kabin memurlarının görev uygulamalarındaki sorumluluklarının yönetmelik ve mevzuata göre öğrenilmesi | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |