İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
Mekatronik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99901037 Pandemi 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Figen TÜRK DÜDÜKCÜ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Pandemi nedir? Pandemi dönemlerinde sağlığı korumaya yönelik alınması gereken önlemler.
Dersin Amacı
Dünya'da ve Ülkemizde önemli bir halk sağlığı sorunu olan pandemilere yönelik alınması gereken önlemler konusunda eğitim vererek, pandemide farkındalık yaratmak ve pandeminin yayılımının kontrol altına alınmasına katkıda bulunmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme P.15.1 1
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme P.15.2 1
Ö3 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme P.15.3 1
Ö4 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme P.15.4 1
Ö5 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme P.15.5 1
Ö6 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme P.15.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pandemi nedir? Pandemiye yönelik genel kavramlar, pandemide enfeksiyon kontrol yönetimi
2 Pandemilerin ortak özellikleri ve covid-19 pandemisi
3 Pandemide sosyal mesafe kuralı, Koruyucu ekipmanların doğru kullanımı
4 Kişisel hijyen ve el hijyeni, Evde alınması gereken önlemler
5 Çevreye yönelik alınması gereken önlemler, Uygun atık yönetimi
6 Pandemide kriz yönetimi ve psikososyal destek girişimleri
7 Ara Sınav
8 İş yerlerinde ya da toplu alanlarda alınması gereken önlemler, Kurumlardaki temizlik personelleri ve şeflerinin alması gereken önlemler
9 Toplu ulaşım araçlarına yönelik temizlik önlemleri, Gıda marketlerinde alınması gereken önlemler
10 Banka şubelerinde korunma ve kontrol önlemleri, Havalimanlarında alınması gereken önlemler
11 Konaklama tesislerinde alınması gereken önlemler, Toplantı salonları ve kütüphanelerde alınması gereken önlemler
12 İş yerlerinde bulunan yemekhanelerde dikkat edilmesi gereken kurallar, Açık ve kapalı eğlence alanlarında alınması gereken önlemler
13 Havuzda ve deniz kenarında alınması gereken önlemler, AVM ve mağazalarda alınması gereken önlemler
14 Kurallara uyumun takibi ve değerlendirme yöntemleri, Kurallara uyumda davranış değişikliği yaratma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar TC Sağlık Bakanlığı 2020 Covıd-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 6 4 24
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 8 5 40
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 94
Toplam Yük / 30 3,13
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P15
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme -
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme -
Ö3 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme -
Ö4 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme -
Ö5 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme -
Ö6 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme -